Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2997376
+1 Lizzy. Ik weet overigens niet beter dan dat je het stukje vlooienband goed moet uitrekken, net zoals je dat moet doen met de band die je om je lieftallige hondenkind zijn nek hangt.

Wij hebben veel vlooien in de tuin doordat er egels in de winter achter komen.

Mijn honden hebben alleen last van die vlooien als ze ziek zijn.

Maar kom ik ergens waar ze een menagerie aan verschillende diersoorten hebben en mijn honden komen ook in die tuin, dan kan ik er gif op innemen dat ik wat vindt op ze.

Ik heb jaren met dieren gewerkt op een boerderij, en ik trok altijd mijn eigen kleding uit en werkkleding aan, en dat trok ik in de stal uit, liep de deur door en trok mijn eigen kleding weer aan.
Dan bleven die rottige beesies op het werk en niet op ons.
#2997385
Lizzy schreef: Ja, dat zat hij ook. Na 33 jaar is hij weggegaan bij IBM en werkt sinds 1 jaar voor de dierenambulance.

Ik zat ook al te denken, Leo inspuiten met omgevingsspray voordat hij binnen komt :biggrin2:. Het is jammer dat het zulke tinnuf is...

Heeft er nog iemand goede ervaring met een niet giftige omgevingsspray?
Tickfree (ook voor vlooien) van de huisdierendokter! Je kunt het als omgevingsspray en wassen/sprayen voor honden, katten, nijnen enzovoort gebruiken, ook jonge dieren. Het werkt heel erg goed, maar lees wel de gebruiksaanwijzing: het geeft hier en daar wat kleur af ;)
http://www.huisdierendokter.nl/inteken-bestrijding.html
#2997597
Ruisje schreef: Tickfree (ook voor vlooien) van de huisdierendokter! Je kunt het als omgevingsspray en wassen/sprayen voor honden, katten, nijnen enzovoort gebruiken, ook jonge dieren. Het werkt heel erg goed, maar lees wel de gebruiksaanwijzing: het geeft hier en daar wat kleur af ;)
http://www.huisdierendokter.nl/inteken-bestrijding.html
Ohh, wat jammer dat dit afgeeft! Dit had wel wat geweest voor Leo om zich mee in te spuiten!
#2997598
Maar goed, ja dit dus: Leo heeft vandaag Zoetermeer dienst. Is nu op weg naar een aangereden kat. En als hij daar mee klaar is, zou hij toch graag wel even wat ontbijten en koffie drinken. Dus komt hij naar huis. Tot de volgende klus. En neemt met een beetje pech steeds weer nieuwe vlooien mee.
#2997621
Hier ook veel egels, gewoon in de gemeente plantsoentjes waar we langs wandelen tijdens een rondje door de wijk. En plots vlooien, wat we anders nooit hebben sinds ik geen kat meer heb. Ik wijt het aan de egeltjes (en de bizarre zomer).
Ik ben absoluut geen fan van omgevingsspray, geef de voorkeur aan 1 (succesvol) pipetje Advantage. Daarmee zijn we binnen een dag van de vlooien af.
#2997624
Toelichting op m'n voorkeur voor advantage pipetjes boven omgevingsspray:
Parelridder schreef: Als er vlooien zijn (jaren niet gehad, maar nu ineens weer.. zal die heftige zomer zijn denk ik) dan gebruik ik Advantage pipetjes. Dit werkt - nog steeds - echt súper!!! Binnen enkele uren kam je er verdoofde vlooien af en een dag later vind je er geen meer. Het huis behandelen daarbij doe ik nooit, volkomen overbodig met goede bestrijding op het dier (ze komen immers niet voor m'n kleden, maar voor de hond). Het werkt 4 weken en daarmee is alles ook foetsie, dus eenmalige behandeling is afdoende.
Advantage bestaat ook voor katten.
Het werkt niet via de bloedbaan: de vlooien komen er mee in aanraking vóór ze bijten. En hoewel omgevingsspray wellicht milder lijkt voor je huisdier - zo dat al afdoende is om er werkelijk vanaf te komen - zet ik daar gróte vraagtekens bij. Liggen op kleden en kussens waar spray op gespoten is die niet ingeademd mag worden lijkt me n.l. evenmin een aanbeveling. Laat staan voor een dier dat gericht is op het opsnuiven van geuren. Zelf heb ik mijn 1e pup eens naar de da gebracht nav keelklachten, waarbij de da direct vroeg of ik mijn huis tegen vlooien had behandeld. Dat was het geval.. De klachten waren kennelijk zeer veel voorkomend, want zó herkenbaar! Daarna heb ik nóóit meer mijn huis/klaadjes behandeld (nu ca. 15 jaar).
#2997628
Ja, ik ga ook mee met een pipetje Advantage. Wij hebben dan alleen de paarden en die hebben geen vlooien als het goed is, maar goed, wel veel egels, in het hooi een stro kan wel eens wat ongedierte zitten en waar de honden in snuffelen... Het is niet zo dat mijn vriend zich continu om doet kleden maar er gaan hier op een dag voor hem vaak wel 2 of 3 sets kleding doorheen...Omgevingsspray vind ik 10x niks met de kleine man. En Advantage is hier het merk wat super werkt en waar ze geen last van hebben. Nee ideaal is het zeer zeker niet, dat gif. Maar ik vind echt dat ik op dat gebied geen keuze heb. En een stuk vlooienband in de stofzuigerzak. En minstens 1x per week alle hondenkleedjes en manden op 60 graden wassen. En Espree omgevingsspray gebruiken om de moeilijk te wassen honzenzooi. Dat is een natuurlijke spray. Met volgens mij veel azijn erin. Als we volgende week een paar dagen weg gaan dan ga ik wel, als iedereen in de auto zit, door het huis met de Botlek.
#2997660
Ik ben helemaal met je eens dat omgevingsspray ook je reinste zooi is. Ik heb niet voor niets alle deuren en ramen tegen elkaar open gezet en ben drie uur uit huis gegaan met de honden. En daarna heb ik een schoon kleed op het kleed gelegd, waar de honden op liggen. Manden zijn hier van dat keiharde plastig en benches en die heb ik niet ingesprayt. Links of rechtsom, gif = gif. En het beste gebruik je het niet. Niet op je hond en niet in je omgeving. Niet alleen voor jezelf en je honden maar ook voor de bijen en de beestjes om je heen.
#2997679
De pest is gewoon dat je weinig andere keuzes hebt dan gif. Je moet alleen wel de keuze maken waarop, het huis of de dieren. Dat het hier op de dieren gaat momenteel is omdat ik een kleintje heb dat kruipt en nog alles in zijn mondje stopt. Voorheen was ik ook veel huiveriger met de honden behandelen. Dan ging het huis eerst en was het wassen met vlooienshampoo.
#2997736
Lizzy schreef: Ik heb al 2 dagen kneiterende koppijn. Afijn, lees net dat je dus vooral geen vlooienpoeder, omgevingsspray of vlooienband in je stofzuiger moet kiepen omdat je het gif door je hele huis verspreid als je je stofzuiger aan doet :-\
Lizzy,

Stomen is echt een goed alternatief en gifvrij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door