Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Barfy
#2995068
Zo hé, je hebt letterlijk voor je hond gevochten. Het gaat ook altijd zo snel tijdens zo'n aanval, je bent als mens altijd veel trager dan de honden (ik wel tenminste). Veel sterkte allebei!
Door orinake
#2995092
Fenixjuh schreef: Toch een vraagje, ik dacht dat Jacy de eerste keer op zijn nek gepakt werd, met oortjes erbij. Eén van die vrouwen zei dat het in zijn hals/zijkant was.. Ik heb voor vanavond een zalmkop ontdooid, kan hij dat wel eten?
Hij is erg timide, maar hij kan ook gewoon erg sterk op mijn humeur reageren....


je hond niet gaan bemoederen nu, gewoon die zalmkop geven.
Gewoon normaal doen, en niet te veel nadruk leggen op hoe zielig het wel is.
Als jij nu te veel nadruk gaat leggen op dit gevecht dan doe je je eigen hond geen goed.

Wat ik wel zou doen is de komende dagen goed observeren en bvb tijdens het knuffelen zijn hals enzo goed betasten, zodat je het kan opvolgen (zal vermoedelijk wel goed gekneusd zijn als er geen wondjes zijn) Je hond kan morgen ook flink stijf zijn en verkrampt lopen. Gewoon wat rustig wandelen en dan komt dat ook wel weer ok.

Wat je eigen wonde betreft: gewoon open laten (van zodra het niet meer bloed ook geen pleisters).
En rekening houden met het feit dat dit morgen VERSCHRIKKELIJK pijn gaat doen :p
Het zal alle kleuren van de regenboog krijgen ook waarschijnlijk.

Heb 3 weken terug 2 teven uit elkaar gehaald en heb zelf ook gedeeld in de brokken.
Teven beide stijf en hier en daar een tandgaatje, zelf vol op de onderarm en bovenarm gebeten, wonde gespoeld, gewoon open gelaten en is mooi geheeld. Naaien doen ze nooit bij bijtwonde's wegens infectiegevaar :)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2995118
Dank jullie wel, fijn om toch weer even een glimlach te krijgen.. Vanmiddag lekker met de hond even op bed gaan liggen tot etenstijd. Jacy heeft genoten. Lekker verwend worden, en een zalmkop is voor hem toch al hemels. VL ging vanavond nog met hem wandelen, kwam een hondje tegen en ging goed.. Ik zei nog houd hem aan de lijn, zegt-ie jamaar hondje kwam ongevraagd op Jacy af..  :-\

Net pas klaar met mijn huiswerk omdat ik vanmiddag vrij was, ben wel doodop. Nu al toe aan mijn bedje, dus wordt niet laat vanavond..
Het blijft nog steeds bloeden, had er een verbandje op, maar toen kon ik niet typen. Nu maar even pleisters en voor vannacht weer verbandje  ;)

Jacy lijkt echt niets te hebben, het is echt een bijzonder beestje :smitten:

Net nog even naar die meneer gegaan (had mijn telefoon niet bij, dus alleen adres gekregen) maar hij was niet thuis.
Door Ike
#2995162
Jeetje meis wat een schrik!  :o :(
Het is inderdaad beter zulke wonden open te laten, bij mij werden destijds de korsten steeds er af gehaald door de dokter  :-X
Zo kon het vuil er altijd uit.
Hoop dat het snel en goed geneest en Jacy er niets aan over houdt!
Knuffel voor jullie beiden  :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door