Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2994929
vanmorgen nog bij de dermatoloog voor Jamey zijn jeuk. Wat ik dan voerde......barf
Tja, ik kan dus niet elimineren omdat meneer alle diersoorten al gehad heeft (maar mevrouw....ik snap dat niet hoor....in 1 diersoort zit alles wat ze nodig hebben hoor.....waarom dan zoveel diersoorten.....daar kunnen ze alleen maar voor meer diersoorten allergisch worden)
Ben er niet op ingegaan.
Was volgens haar wel het beste om maar wel vers te blijven voeren want Jamey is allergisch voor graan en ja.....dat zit in brokjes. Dat viel me dan alweer mee, had wel een brokjes verkoop stunt verwacht.
#2994931
Ik vertrouw op mijn eigen kennis en informatiebronnen en haal daar conclusies uit. Wat een ander daarvan vindt interesseert me niet eens een heel klein beetje. Zelf begin ik er ook niet over, ik heb daar ook geen behoefte aan. Ik zie zelf op andere fora vooral rauwvoerders hun manier van voeren opdringen aan anderen, brokkenvoerders zie ik dat juist minder doen. Maar dat is een persoonlijke ervaring, weet niet of het klopt. Hoe dan ook, iedereen voert maar lekker wat hij of zij wil en ik hou me afzijdig en trek mijn eigen plan wel.
#2994937
Iedereen moet het zelf weten, maar ik verbaas me er wel over. Bij één van de slachthuizen waar ik regelmatig vlees en pens haal hebben ze een leuke hond, maar die krijgt brokken. Hij heeft nog nooit een stukje vlees gehad. Onvoorstelbaar. Zo dicht bij het vuur en dan brokken geven.
#2995093
Kim_S schreef: Welkom bij de club  :biggrin2:

Ik verdedig mezelf niet meer, mijn honden, mijn keuze voor voeding.
Als iemand er wat over wil weten dan vertel ik erover, anders niet.
+1

En dan vertel ik hoe ik voer. Krijg ik vervolgens te horen dat de andere baas zijn hond vooral veel spiervlees geeft en lekkere grote dragende botten (heb nog wel even gevraagd naar orgaan, orgaan?!). En dan hoor ik dat het zo grappig is om te zien dat er regelmatig een enorme berg krijtpoep ligt, nee dat is echt niet erg hoor! Nou, dan doe ik m'n mond ook niet meer open. Ze willen het blijkbaar echt niet horen.  :-X
#2995126
Als er naar gevraagd wordt, antwoord ik heel ongeïnteresseerd 'vleesprakkie gedoetje', mensen die geïnteresseerd zijn vragen door, mensen die het niets interesseert, zullen dit een acceptabel antwoord vinden..
En verder, ik ben gestopt de hele wereld te overtuigen.. VL is nogal hardnekkig in discussies rondom hondengedrag (veel mensen vinden dat straffen beter werkt) en ook die discussies ga ik liever uit de weg.. Ik kap ze tegenwoordig altijd af, ik voed mijn hond op, jij de jouwe, laten we hopen elkaar nooit tegen te komen..  :biggrin2:
Vandaag man met hond tegengekomen, ik hield Jacy op de grond, vrouw pakt hem over en voelt meteen waar hij allemaal gebeten is en prijst hem dat-ie lief met haar meegaat, man straft zijn hond meteen, wordt er wel op gewezen maar luistert niet..

Gelukkig/helaas kun je een ander niet voorschrijven hoe ze hun hond moeten voeren/opvoeden. Zouden wij ook niet accepteren  ;)
#2995143
Lida. S schreef: Iedereen moet het zelf weten, maar ik verbaas me er wel over. Bij één van de slachthuizen waar ik regelmatig vlees en pens haal hebben ze een leuke hond, maar die krijgt brokken. Hij heeft nog nooit een stukje vlees gehad. Onvoorstelbaar. Zo dicht bij het vuur en dan brokken geven.



:o



Ach wat zielig  :'(
#2995150
Ik krijg altijd te horen hoe 'mooie bouw' en 'glanzende vacht' mijn 2 honden hebben.
Ik zeg dan dat ik rauw vlees voer. De helft van de mensen reageren dan normaal.. als ze uit de hoogte gaan doen dat ze de duurste brok geven zeg ik altijd 'dat is te zien'  ;D
#2995155
Als mensen echt interesse hebben dan wil ik best iets vertellen , of uitleggen . Verder ga ik er ook niet op in .
Er is hier eens iemand uit de buurt geweest , die voerde al kvv en wilde eerst meer weten over barf en of dat wel iets zou zijn .
Persoon kwam tot de conclusie dat barf teveel werk zou worden

Verder heeft iemand weleens medelijden met miss smurf , aahh dat kleine hondje . Wat een inspanning om zo elke dag te moeten eten  ::)
#2995161
@ smulpaap

Daar irriteer ik me dus wel aan als mensen dat zeggen, je kookt toch ook voor jezelf, je gezin, je kan toch wel even moeite doen voor je hond?
Ik geef zelfs mijn ratten barf, zelf voor deze 'ongedierte' doe ik moeite. 

Wat hebben de dieren van de baasjes hier op dit forum het toch goed, zulke lieve baasjes die moeite doen om ze het beste te geven, te leren en dit toe te passen  :angel:
Door Martine-Tom
#2995168
Mijn evangelisatiedagen heb ik wel achter me gelaten inmiddels  :P
Iedereen hier weet wat ik voer en soms krijg ik ineens iemand aan de deur die info wil, prima mag altijd...echter zo ongeveer 90% zet het niet door dus heel veel moeite steek ik er niet meer in. Maar als iemand echt wil wil ik ze best helpen.
Verdere discussie ga ik niet meer op in, bemoei me ook niet meer met brokvoerders over hun voerkeus, als een hond een ziekte heeft of allergie oid sla ik het wel eens uit, meestal met  :o tot gevolg. Ik hou er niet van als mensen mij berispen op mijn voerkeus...dus dat probeer ik bij een ander ook niet te doen.
De gemiddelde ds heeft zeer weinig kennis van voeding...daar heb ik me al heel lang bij neergelegd  :P

Dus hoe ik ermee deal? Niet, het overkomt me eigenlijk nooit meer, het boeit me ook totaal niet wat een ander ervan denkt dus die discussie komt (gelukkig) niet van de grond. Zolang iemand maar een keus maakt uit liefde voor het dier en de overtuiging dat het het beste is...wie ben ik dan om er wat van te zeggen.
#2995171
Lida. S schreef: Iedereen moet het zelf weten, maar ik verbaas me er wel over. Bij één van de slachthuizen waar ik regelmatig vlees en pens haal hebben ze een leuke hond, maar die krijgt brokken. Hij heeft nog nooit een stukje vlees gehad. Onvoorstelbaar. Zo dicht bij het vuur en dan brokken geven.
Hier ook een grote slagerij met diverse filialen....de hond krijgt brokken....
#2995174
Tamara schreef: @ smulpaap

Daar irriteer ik me dus wel aan als mensen dat zeggen, je kookt toch ook voor jezelf, je gezin, je kan toch wel even moeite doen voor je hond?
Ik geef zelfs mijn ratten barf, zelf voor deze 'ongedierte' doe ik moeite. 

Wat hebben de dieren van de baasjes hier op dit forum het toch goed, zulke lieve baasjes die moeite doen om ze het beste te geven, te leren en dit toe te passen  :angel:


Ja maar in in menig gezin is Vicky de sluitpost van het gezin . Vicky mag als er nog wat tijd over is  even een rondje om de kerk , laat staan dat men zich uitgebreid gaat bezighouden met de voeding .
En ja , dan is het een verademing om hier op het forum te mogen lezen dat sommige dieren het erg goed hebben . In alle opzichten .
Ik kan hier ook altijd erg genieten van de foto,s die voorbij komen . Ik zie tevreden blije huisdieren , buiten zie ik dat vele malen minder .
Door Martine-Tom
#2995181
smulpaap schreef:

Ja maar in in menig gezin is Vicky de sluitpost van het gezin . Vicky mag als er nog wat tijd over is  even een rondje om de kerk , laat staan dat men zich uitgebreid gaat bezighouden met de voeding .
En ja , dan is het een verademing om hier op het forum te mogen lezen dat sommige dieren het erg goed hebben . In alle opzichten .
Ik kan hier ook altijd erg genieten van de foto,s die voorbij komen . Ik zie tevreden blije huisdieren , buiten zie ik dat vele malen minder .
En toch he, ik heb opgepast op een chi die ook eigenlijk nooit buiten komt, ze gaat via een gat in het hek naar een veldje en komt terug om weer op de bank te liggen of met het konijn te spelen.
Toen ik erheen ging had ik het idee om hondlief mee te nemen naar park en bos enzo....hond vond er minder dan geen klap aan, en nooit gedacht dat ik het zou zeggen...ze was prima gelukkig met haar leventje, eet Bonzo, komt niet verder dan het veldje achter het huis en is daar echt volledig content mee, ze weet gewoon niet beter. Heb haar 1 keer meegenomen naar het park...toen was ze pas echt doodongelukkig, haar vaste korte rondje rond de flat ging prima maar verder weg vond ze echt doodeng. Heb mijn idee dat honden die nooit uitgelaten worden per definitie ongelukkig zijn echt bij moeten stellen, deze hond weet niet beter, is geliefd en is gewoon tevreden met wat ze heeft...
Echt niet mijn manier, maar blijkbaar kan het dus wel...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door