Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
#2994861
Zou jij dit eten?

Het plaatje is niet al te scherp maar ik hoop dat het een goede indruk geeft.
De man haalt een stuk vlees uit de rookoven achter hem wat hij daar 14 uur zwaar gekruid heeft laten roken.
Let ook op de oven achter hem...

Afbeelding

Ik heb het nog erger gezien... Friet en daar gewoon rechtstreeks dikke vette jus opgegooid in een kartonnen bakje..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2994924
Nou op mijn tablet id datgene achter hem een grote blur, ik heb geen flauw idee wat het is dus zie ook niets.
En vlgs mij ziet gerookt spek er idd zo uit met zo'n donkere korst
Gebruikersavatar
Door S
#2994927
Van waar heb je dit trouwens? Lijkt alsof het een nieuw televisieprogramma is ofzo? Zou wel eens interessant kunnen zijn.  :D
Door BusKay
#2994936
S schreef: Van waar heb je dit trouwens? Lijkt alsof het een nieuw televisieprogramma is ofzo? Zou wel eens interessant kunnen zijn.  :D
Het is Diners, Drive-Ins and Dives. Er wordt een rondgang gemaakt bij de iets opgewerkte versie van de Nederlandse cafetaria. Ik heb wat afleveringen gekregen en af en toe kijk ik er één.
Men kookt hier vers maar als je ziet hoever men dan verbasterd is dan rijzen je de haren te berge....
Men begint veelal met een hoop specerijen (liefst met kilo's tegelijk) bij elkaar te gooien en gaat er dan met een gard door om het te mengen.
Vlees wordt opgezet met water of in de oven geschoven en men laat het dan rustig een halve dag of langer sudderen met de meest uiteenlopende toevoegingen als ketchup, honing, (liefst zoveel mogelijk) pepers in alle soorten en maten en graag zien we zaken zwart als het klaar is.
Voor mij heeft het niets meer met koken te maken. Halffabricaten worden dik aangezet (veel vlees, veel saus, veel pepers) en vervolgens aan de klant geserveerd voor denk ik een behoorlijke prijs.
Heel af en toe zitten er prijzenswaardige zaken tussen die respect verdienen maar veelal heb ik aan de 20 minuten die een aflevering duurt genoeg...  ;D ;D
Laatst gewijzigd door BusKay op di 23 sep 2014, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Binkebobbel
#2995021
Jammie :D

Is dit die aflevering dat ie met een vieze gore mop steeds opnieuw kruiden eroverheen
sopt..?
Zitten erg leuke afleveringen bij.. Zag laatst hoe ze een stoofpotje van rat en eekhoorn
maakten.. denk dat ik pas haha
Door BusKay
#2995026
Binkebobbel schreef: Jammie :D
Is dit die aflevering dat ie met een vieze gore mop steeds opnieuw kruiden eroverheen
sopt..?
Zitten erg leuke afleveringen bij.. Zag laatst hoe ze een stoofpotje van rat en eekhoorn
maakten.. denk dat ik pas haha
Ik denk dat je Bizarre Foods van Andrew Zimmern bedoelt.
Ik kan me namelijk het potje ook nog herinneren. Dit vond ik tenminste nog..... apart. Men liet iets nieuws zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door