Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
#3219169
Dames isoleren!!! Hier 22 graden zonder ook maar een vlammetje!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3219180
BusKay schreef:Dames isoleren!!! Hier 22 graden zonder ook maar een vlammetje!!
Dat was hier ook wel gelukt hoor...als de zon een beetje had geschenen en de achterdeur niet de hele dag open had gestaan.
Door BusKay
#3219185
Angelique schreef:Dat was hier ook wel gelukt hoor...als de zon een beetje had geschenen en de achterdeur niet de hele dag open had gestaan.
Morgen nog 5 plaatjes halen en jan splinter komt weer door de zomer(koel)/winter(warm)
Door Lil
#3219284
BusKay schreef:Dames isoleren!!! Hier 22 graden zonder ook maar een vlammetje!!
Dat is het euvel!!!

Huis met die paar dagen zon en warmte niet warmer dan 21 graden geweest en toen ff luchten met deze temperaturen en boem 19 graden is toch wel frips.
Door eelke
#3219285
Wij hebben de houtkachel opgestookt tot 24 graden :o ik ben ziek en lag de rillen onder mijn dekentje. Met 24 graden nog steeds maar ach het is het idee he.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3219594
BusKay schreef:Dames isoleren!!! Hier 22 graden zonder ook maar een vlammetje!!
Ja, hier is het volgens het laatste bouwbesluit geïsoleerd en toch 's avonds en 's nachts terug gelopen naar 18°/19°. Maar goed, ik heb hier met smalle raampjes ook niet zoveel zon binnen en is dus ook niet warmer geweest dan 22,5° afgelopen dagen, dat was dan wel weer lekker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door eelke
#3276719
Zo ik rakel m maar eens op. Ik heb net een mail weggedaan voor een proefpakket briketten. Gebruiken jullie die? Het lijkt me handig om te gebruiken als je wat langer weg bent of voor snachts. Normaal vond ik het wel prima als de cv dan een keer aansloeg als het echt koud is, want de honden verbleven in de keuken en daar is natuurlijk alleen cv, maar nu Joep in de huiskamer kan blijven of bij ons boven slaapt is dat eigenlijk niet meer nodig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316551
*Hijs*

Wij denken er aan om een pelletkachel aan te schaffen. Bedrijf is al geweest, kachel is al uitgezocht, maar ik vond de offerte *wat tegenvallen*. Dus nu wil ik eigenlijk hele enthousiaste verhalen over pelletkachels horen zodat ik de te dure kachel die ik heb uitgezocht kan rechtvaardigen ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3316559
Meneer zn kachel was juist helemaal niet zo duur!* Aanleggen etc ook niet. De pellets zelf haalt hij voor 3x nix in Bels (voor jou zou De vast goedkoper zijn).

Maar het ding doet het goed. Wellicht ook omdat hij de kachel op het formaat van zowat zn hele mancave had aangeschaft en er momenteel alleen in de winter zn kantoor mee verwarmt. En dan eigenlijk ook alleen maar volgens mij als het te koud is voor alleen de airco (is al snel).
Maar ik weet dat allemaal niet zeker, want ik gebruik dat ding niet. Soms kijk ik ernaar, als ik bij meneer op visite ben in zn hok :biggrin2:
Een hele enkele keer druk ik ook eens op een knopje.


*naar verhouding met andere opties. Voorheen was het hele pand namelijk totaal niet verwarmd, dus er moest wel iets gebeuren.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3316562
Angelique schreef:*Hijs*

Wij denken er aan om een pelletkachel aan te schaffen. Bedrijf is al geweest, kachel is al uitgezocht, maar ik vond de offerte *wat tegenvallen*. Dus nu wil ik eigenlijk hele enthousiaste verhalen over pelletkachels horen zodat ik de te dure kachel die ik heb uitgezocht kan rechtvaardigen ::) :biggrin2:
De grootste voordelen vind ik dat je niet meer hoeft te sjouwen met hout. Geen klieven, stapelen, vervolgens weer naar binnen sjouwen, om de zoveel tijd de kachel in de gaten houden en bijvullen. Je knikkert 1 à 2x per dag een zak pellets erin (afhankelijk van de grootte van de zak en je stookgedrag) en klaar.
Daarnaast vind ik het heerlijk dat je buiten nu geen rook meer ruikt, en de schadelijke stoffen ook stukke minder zijn omdat hij een veel efficiëntere verbranding heeft.
Je kunt de ruimte-temperatuur instellen (bij die van ons in ieder geval) en die wordt dan door de kachel netjes aangehouden, net als bij een CV. "Aansteken" van de kachel is een druk op een knopje. Bij sommige kachels kun je dat zelfs op een afstand over internet met je telefoon bv. (Wij vonden dat laatste een overbodige optie en hebben die dus niet genomen).
Wij hebben eerst de houtkachel in de keuken vervangen en een jaar later die van de woonkamer. We hebben ze nu een jaar of 3 en geen spijt!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316578
Wij hebben nu alleen cv. Ik wil graag een fikje in de kamer, maar geen zin om met hout te gaan slepen en hakken. Het stoofje wat ik uitgezocht heb doet ook alles automatisch, dus brokjes erin, temp instellen en draaien maar, extra stil e.d. Hij moet de cv een beetje opvangen, want die is hier vrij traag.
Door eelke
#3316580
Angelique schreef:Wij hebben nu alleen cv. Ik wil graag een fikje in de kamer, maar geen zin om met hout te gaan slepen en hakken. Het stoofje wat ik uitgezocht heb doet ook alles automatisch, dus brokjes erin, temp instellen en draaien maar, extra stil e.d. Hij moet de cv een beetje opvangen, want die is hier vrij traag.
Dit rechtvaardigt alles al hoor.

Ik weet natuurlijk niet wat jij 'een tegenvaller' vind, maar ik vind het geld wat wij hebben uitgegeven aan houtkachel (niet de goedkoopste) en aanleg rookkanaal, alles dik en dwars waard.

En dan moeten wij ook nog eens 6 x met het hout slepen, en zagen en klieven, voor we gezellig kunnen stoken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316596
eelke schreef:Dit rechtvaardigt alles al hoor.

Ik weet natuurlijk niet wat jij 'een tegenvaller' vind, maar ik vind het geld wat wij hebben uitgegeven aan houtkachel (niet de goedkoopste) en aanleg rookkanaal, alles dik en dwars waard.

En dan moeten wij ook nog eens 6 x met het hout slepen, en zagen en klieven, voor we gezellig kunnen stoken.
Nou ja, laten we zeggen dat ik dacht dat de subsidie er nog af moest :biggrin2: De kachel die ik heb uitgezocht is gewoon wat prijzig, maar het was qua uiterlijk de enige die ik leuk te taaien vond. Oh nee, er was nog een ander, maar die was qua prijs echt over de top, richting 6k, alleen de kachel >:(

Deze heb ik uitgezocht.
IMG_1943.JPG
IMG_1943.JPG (1.6 MiB) 1450 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door koekje
#3316597
Ja, da's wel veel geld. Volgens mij was die van meneer eerder een nulletje eraf. het staat me bij dat hij van zo'n veiligsite (troostwijk, of die andere) afkomt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door