Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2994715
De titel zegt het al, wanneer moet bij jou/jullie de kachel weer aan? Ik heb hem bij ons al ruim een maand uit de zomerstand (tis onze eerste jaar hier), maar hij gaat voorlopig nog niet aan. Rond de middag komt de zon erin en blijkbaar koelt het 's avonds's nachts nog niet harder af dan het overdag opwarmt. Toen ik vanmorgen weg ging was het 23,5° in de woonkamer.
Door lightning
#2994717
Wanneer ik meer last krijg van mijn fibro en niet stop met rillen. Voor nu is het in huis 24 graden zonder kachel...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2994718
Hier gaat de cv vanzelf aan als het onder de zoveel graden komt.
Ik heb vandaag wel Veraatje niet alleen een lange broek, maar ook een longsleeve aangedaan.
Door eelke
#2994720
Hier is ie op een frisse ochtend een paar weken terug al eens aan geweest. Voorlopig niet nodig denk ik, warmt best goed op als er een zonnetje op staat.
Door Cathelijn
#2994730
Dat hangt van het weer af :biggrin2:. Ik heb hem in augustus een avond aangehad en sindsdien was het niet meer nodig. Het is nu 22,5 graad nog binnen. Als ik het weer te koud krijg gaat hij gewoon aan.
Door Nadia
#2994733
Cathelijn schreef: Dat hangt van het weer af :biggrin2:. Ik heb hem in augustus een avond aangehad en sindsdien was het niet meer nodig. Het is nu 22,5 graad nog binnen. Als ik het weer te koud krijg gaat hij gewoon aan.
+1
Door hannabelgje
#2994741
Hier gaat hij voorlopig nog niet aan. Als het onder de 17 graden komt springt hij normaal aan. Gezien de huidige financiële situatie gaat de thermostaat deze winter op 17 blijven staan. Zolang ik nog petroleum heb kan ik nog bijverwarmen met mijn zibrokachel. En als ik het koud heb ga ik gewoon naar bed met de electrische deken aan. Gelukkig is mijn stroom bijna gratis.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2994746
Hier zal die voorlopig ook nog niet aan gaan. Al was het alleen maar omdat ik (nog) niet weet hoe hij werkt  :-\. (De houtkachel uit de keuken is pas vervangen door een pelletkachel). Mijzelf kennende zal ik me waarschijnlijk pas in de gebruiksaanwijzing gaan verdiepen als ik inmiddels een heule dikke trui aan heb  ;D.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2994750
Ik heb wel al een dik vest aan de kapstok hangen, voor als ik het koud krijg in de avond. Moet ook nog op jacht voor sloffen. En als ik het met sloffen en vest koud krijg, gaat de kachel aan. Wanneer dat ook is. Wij stoken dan 19 graden en alleen in uitzonderingen (ziek, heel moe ofzo) gaat ie een keer een uurtje op 20 of 21. Snachts gaat ie op 16, tenzij het echt achterlijk hard vriest, dan blijft ie op 19 zodat het in de vogelkamer niet te koud wordt.
Door Kinnie
#2994757
Ik ga geen kou zitten lijden en dus ook niet in huis mezelf dik aankleden zodat het koud kan blijven ....
Hier dus de verwarming aan zodra het onder de 20 gr in huis komt. Maar dat is nog niet het geval
Gebruikersavatar
Door kiara
#2994765
Kinnie schreef: Ik ga geen kou zitten lijden en dus ook niet in huis mezelf dik aankleden zodat het koud kan blijven ....
Hier dus de verwarming aan zodra het onder de 20 gr in huis komt. Maar dat is nog niet het geval
+1  de zibro staat al klaar paar weken, ben een ontiegelijke koukleum
Door Pluto
#2994766
Bij ons doet ie wat ie moet doen. Warm genoeg = niet aan, koud of vochtig = wel aan.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2994767
Nog niet. . Eén van de eerste dingen die ik 's ochtends doe is alle deuren tegen elkaar open zetten. . Raam van de slaapkamer en bovenluikje van de woonkamer staan ook nog altijd open. . Erfenis van m'n studenten zolderkamer zonder isolering
Door Lil
#2994789
Ik heb het 20 graden in huis, zodra het 18,5 wordt gaat als ik thuis ben de verwarming aan (als ik niet thuis ben dus niet. Dus eigenlijk gaat dan drie keer per week een uurtje de verwarming aan).

23 graden heb ik het hoogzomer.
Door smulpaap
#2994793
Pff daar moet ik voorlopig nog niet aan denken .
Gisterenavond stond de keukendeur nog open en hier gaat de kachel ook vanzelf aan ...... snel uit
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door