Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3316678
Angelique schreef:
IMG_1943.JPG
Ik zou 'm op de grond zetten ipv aan de muur hangen, maar verder is het een leuk dingetje. :biggrin2:
Door El_Kato
#3320653
Hmmmm het valt mij dit jaar op dat we al vaak de kachel vrij hoog aan hebben gehad. Staat bijna alle avonden op 20 graden en dat was normaal alleen als het echt koud en winderig buiten was :( . Hebben offerte opgevraagd voor het vervangen van de kozijnen en het glas. Het kan allemaal nog wel een paar jaar mee maar het is oud en slecht, het is grotendeels wel dubbelglas maar dan wel van de jaren 80 ergens. Hoop dat we een goede offerte krijgen en dat het gaat schelen. Het volgende project wordt dan de vloer maar dat is nog wel een ding het huis moet dan leeg en de volledige vloer moet vervangen worden. We kunnen nu de kruipruimte niet in is gedeeltelijk afgegraven maar grotendeels maar iets van 20 cm diep. Er ligt nu een houten ondervloer met een parketvloer erop, niet geïsoleerd dus dat zal zeker ook gaan schelen.
Door Eef+Stippels
#3320655
Het scheelt aanzienlijk in het stoken als je oud dubbel glas (Uwaarde 2,8) vervangt door HR++ glas (let op de juiste spouwdikte, 15 mm, Uwaarde 1,1).
En als je een beetje handig bent, is het veel voordeliger om het glas zelf te vervangen. Wij zijn er nu ook mee bezig, het gaat best snel. De kosten van het glas zelf vielen me enorm mee. Of kunnen de kozijnen niet langer mee?

En is de vloer niet goed meer, of wil je hem er alleen uithalen voor het isoleren?
Dan zou je evt isolatieparels (soort grijze piepschuimkorrels) onder de vloer kunnen laten spuiten. Kan de vloer blijven liggen.

Ze zeggen dat je de meeste warmte via het dak verliest, dat is dan misschien nog wel belangrijker om eerst naar te kijken dan de vloer.
Door Siberienne
#3320656
Wij hebben ook zo’n vloer constructie maar voor de beoordeling of de korrels kunnen, moet je de kruipruimte kunnen zien (minimale diepte halve meter) en dat kunnen wij niet...

Wij denken nu ook eraan om de vloer te vervangen. Is onbehaaglijk zo. En als we over willen van gas naar warmtewissekaar is vloerverwarming nodig
Door El_Kato
#3320661
De kozijnen zijn ook oud en hier en daar opgelapt. Ze kunnen nog wel even maar de draaiende delen kunnen geen modern glas hebben dus we gaan de hele boel in 1x goed doen :)

We hebben wel eens iemand laten komen om te beoordelen of er iets van parels/chips onder de vloer kunnen maar de reacties waren wat wisselend. Volgens mij moet er minimaal 5 cm tussen de balken en de parel/chipslaag zitten en dat is discutabel of we dat overal halen. Wanneer dit niet lukt kan je condensvorming op je balken krijgen waardoor die gaan rotten. Ik denk dat we nog even (een hele tijd) gaan door sparen en dan een betonnen vloer laten storten met ev vloerverwarming. Is vloerverwarming nou wel of niet lekker voor honden? Heb er wel eens opgezocht maar kwam er niet echt uit.
Door Eef+Stippels
#3320663
El_Kato schreef:De kozijnen zijn ook oud en hier en daar opgelapt. Ze kunnen nog wel even maar de draaiende delen kunnen geen modern glas hebben dus we gaan de hele boel in 1x goed doen :)

We hebben wel eens iemand laten komen om te beoordelen of er iets van parels/chips onder de vloer kunnen maar de reacties waren wat wisselend. Volgens mij moet er minimaal 5 cm tussen de balken en de parel/chipslaag zitten en dat is discutabel of we dat overal halen. Wanneer dit niet lukt kan je condensvorming op je balken krijgen waardoor die gaan rotten. Ik denk dat we nog even (een hele tijd) gaan door sparen en dan een betonnen vloer laten storten met ev vloerverwarming. Is vloerverwarming nou wel of niet lekker voor honden? Heb er wel eens opgezocht maar kwam er niet echt uit.
Ah ok :)

Betonnen vloer met vloerverwarming is natuurlijk helemaal ideaal :D
Wij hadden in het vorige huis vloerverwarming en dat vonden de honden heerlijk.
Maar nu kunnen ze recht voor een radiator gaat liggen, en dat heeft ook zo zijn voordelen ;D
Door zurca
#3320671
Nog twee maandjes wachten en dan wordt er in ons "boskot" dit geinstalleerd;
arya-2.jpg
arya-2.jpg (19.04 KiB) 2023 keer bekeken
We kijken er al helemaal naar uit :cool:
Door Too
#3320673
Waah wat een mooierd zurca!
Kan me voorstellen dat jullie niet kunnen wachten
Door Anne in Zweden
#3320743
zurca schreef:Nog twee maandjes wachten en dan wordt er in ons "boskot" dit geinstalleerd;

arya-2.jpg

We kijken er al helemaal naar uit :cool:
Gaaaaaf! Ik heb al twee kachels dus ik mag er geen meer, maar eh... link? :biggrin2:
Door zurca
#3320769
Ja leuk is tie he?! :cool:
Het is een pelletkachel. Thuis hebben we een houtkachel maar voor in Garderen willen we graag wat minder werk hebben voor wat warmte ;)
Het gas zal steeds duurder worden en op het park is dat ook nog eens propaangas dus zijn we eens gaan rondkijken naar pelletkachels. Deze kwam ik als eerste tegen bij mijn googlehits en grappig genoeg is deze het nog geworden ook.

https://nordicfire.nl/assortiment/pelletkachel_arya/

Angelique ik zag dat jij ook op zoek bent/was naar een pelletkachel. Al iets gevonden?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3320770
zurca schreef:Nog twee maandjes wachten en dan wordt er in ons "boskot" dit geinstalleerd;
arya-2.jpg
We kijken er al helemaal naar uit :cool:
Heeft hij dan geen afvoer naar buiten nodig?

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door zurca
#3320771
Fenixjuh schreef:Heeft hij dan geen afvoer naar buiten nodig?

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ja zeker wel, die staat alleen niet op deze foto afgebeeld.
Er komt gewoon een afvoerpijp door het dak ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3320775
Ah.. Thnx, ik zoek zelf ook nog iets moois en zag dat hij in de toekomst evt op de cv ging passen.. De prijs hield me al iets af, maar ik denk dat ik nog even een beter investeringsplan zoek ;)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door zurca
#3320776
Ik geloof niet dat deze op een cv aangesloten kan worden maar er zijn wel pelletkachels die dat kunnen. Dat is zeker een behoorlijke uitgave maar wel iets om over na te denken voor de toekomst.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door