Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3192813
Nee. En ik vind het ook niet echt nodig. Maar ik ben dan ook niet degene die klooft :P

Oké, serieuze aanvulling, ik had op MP ook al advertenties zien staan waarbij je dat ding voor een tientje of wat een dag huurt. Dus dan liever eens per jaar zo'n ding huren en gaan, had ik me bedacht.

Staat ie de rest van het jaar ook niet in de weg te staan.
Door zurca
#3192814
Ik heb de kracht niet om met een kloofbijl aan de gang te gaan dus mijn vriend doet dit klusje alleen.... na een autoongeluk heeft hij een whiplash gehad waar hij, naar alle waarschijnlijkheid, nooit helemaal vanaf zal komen. Het hakken van het hout is voor hem niet goed meer te doen, na een blok of tien zit alles al weer vast bij hem :-X

Huren zouden we eens kunnen doen om uit te proberen maar bij ons in de buurt zit niet echt wat of het is nog best aan de prijs. Zelf eentje kopen zal dus, op de langere termijn, goedkoper en makkelijker zijn.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3192821
Wij hebben er een. Het is er een die zwaar hout aan kan. Bij ons ging er 15 kub per jaar doorheen, dat wil je niet met een bijl klieven :P
Wij zijn overgegaan op pellets, dus gebruiken hem niet meer en gaan hem daarom waarschijnlijk verkopen. Weet alleen nog niet wat we er voor willen hebben.
Door zurca
#3192822
Doranto schreef:Wij hebben er een. Het is er een die zwaar hout aan kan. Bij ons ging er 15 kub per jaar doorheen, dat wil je niet met een bijl klieven :P
Wij zijn overgegaan op pellets, dus gebruiken hem niet meer en gaan hem daarom waarschijnlijk verkopen. Weet alleen nog niet wat we er voor willen hebben.
Mocht je zover zijn dat je 'm wilt verkopen, wil je mij dan een pbtje doen ;)

De kloofmachine bij winkels als cranenbroek enzo kunnen vaak maar hout aan met een diameter van 20 a 25 cm. De stammen die wij hebben liggen en vaak ook aan kunnen komen zijn wel dikker dan dat. Dan zal er dus eerst alsnog gehakt moeten worden om het in de kloofmachine verder klein te maken en dan gaat het zijn doel een beetje missen :P
Gebruikersavatar
Door doranto
#3192827
Wij hadden ook stammen van minstens een halve meter en meer. Dat was dan eik of beuk. Zacht hout kan hij waarschijnlijk alles aan. Als ik wat meer weet laat ik het wel weten.
Door zurca
#3192828
Doranto schreef:Wij hadden ook stammen van minstens een halve meter en meer. Dat was dan eik of beuk. Zacht hout kan hij waarschijnlijk alles aan. Als ik wat meer weet laat ik het wel weten.
Bedankt!
Door Anne in Zweden
#3192894
Wij hebben zo'n kloofding in Zweden staan, omdat we daar zelf ook de bomen uit het bos halen om op te stoken, en dat wil je inderdaad niet met een bijltje doen. :biggrin2: Ideaal, meneer Anne zaagt de boom in stukken en rolt die naar mij toen, ik zet ze op de kloofmachine en duw de hendels naar beneden. Ben altijd weer onder de indruk van mezelf, wanneer de blokken hout voor mijn ogen splijten! ;D
Door zurca
#3192901
Anne in Duitsland schreef: Ben altijd weer onder de indruk van mezelf, wanneer de blokken hout voor mijn ogen splijten! ;D
;D ;D :-*
Maar ik begrijp dat het dus het werk aardig makkelijker maakt zo'n kloofding....Zelfs zo dat ik dan mee kan helpen :)
Door dribbeldiesel
#3193047
Wij hebben ook een kloofmachine en volgens meneer is het nu een fluitje van een cent.
Blok er op, knopje indrukken en gaaaan.
Het is bijna een hobby geworden nu.
Door Anne in Zweden
#3193356
zurca schreef:;D ;D :-*
Maar ik begrijp dat het dus het werk aardig makkelijker maakt zo'n kloofding....Zelfs zo dat ik dan mee kan helpen :)
Yep! Ideaal ding! Let er wel op dat je er eentje koopt die sterk genoeg is, zodat je er ook echt grote gemene brokken boom onder kunt leggen.
Door zurca
#3193431
Anne in Duitsland schreef:Yep! Ideaal ding! Let er wel op dat je er eentje koopt die sterk genoeg is, zodat je er ook echt grote gemene brokken boom onder kunt leggen.
Het is inderdaad verleidelijk om zo'n goedkopere te kopen maar ik ben er bang voor dat die niet alles wat wij krijgen ook aan kan. Sommige stammetjes is zagen genoeg maar er zitten soms ook flinke stammen bij, dat redden we dan niet met een machientje wat tot een diameter van 20/25 cm aan kan.
We zullen even afwachten heo en wat met het kloofmachine van "Doranto", we hebben geen haast. En anders kijken we rustig uit naar wat anders.
Ik denk in ieder geval wel dat het voor hier een uitkomst zou zijn. Nu blijft het hout lang liggen omdat vriendlief gewoon maar stukje bij beetje weg kan hakken....
Door keetje
#3201769
Wij hebben ondertussen, mede door de enthousiaste verhalen hier, een klovertje aangeschaft. :biggrin2:
Met de kachel is het (weer)ubbeles. Hij lekt weer en nu is er ook een steen gesprongen. Ellende al vanaf het eerste begin, lekken, gietijzeren rand gescheurd, stenen los en nu weer lekken en een steen gescheurd.Waarschijnlijk gewoon een gevalletje maandagmorgenmonster. Gewoon dikke pech dus.
De Altechfabriek pakt het netjes op en nu kan ik een nieuwe kachel krijgen. Nouja, nieuw, hij heeft 2 keer gefikt op een beurs. Is dus netjes ingestookt. En de onze zit ook in het 2de stookseizoen dus dat lijkt me redelijk. De kachel die ze nu voor ons hebben is zwart grijs en ze zijn dan ook nog genegen het zwart in grijs over te spuiten. Ik moet overleggen met meneer Keetje, die zit op cursus en ik kan hem niet bereiken maar eigenlijk lijkt me dat een goede deal.
Kan ik gelijk iets anders eronder laten leggen. De onderplaat is gewoon te klein, als er nu al iets uitvalt heb ik gelijk brandplekken in mijn vinyl. Misschien grote witte plavuizen ofzo? Iemand een idee?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door