Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3316598
Wat een lieffie.

Laten we zeggen dat het zeker hartstikke normaal is om voor een beetje kachel 3000 euro neer te leggen, en dan heb ik dus een simpele 'doehetlekkerallemaalzelf' houtkachel. En geen ge-evanceerde pelletkachel. Dus...

En de warmte en gezelligheid die er af komt joh, onbetaalbaar!

Én het is een investering in je huis. Altijd goed toch?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316605
koekje schreef:Ja, da's wel veel geld. Volgens mij was die van meneer eerder een nulletje eraf. het staat me bij dat hij van zo'n veiligsite (troostwijk, of die andere) afkomt.

Zo'n bedrag voor de kachel had ik voor het kantoor in gedachten, maar incl. installatie komt die uk daar ook nog uit op zo'n €2000,-
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316606
eelke schreef:Wat een lieffie.

Laten we zeggen dat het zeker hartstikke normaal is om voor een beetje kachel 3000 euro neer te leggen, en dan heb ik dus een simpele 'doehetlekkerallemaalzelf' houtkachel. En geen ge-evanceerde pelletkachel. Dus...

En de warmte en gezelligheid die er af komt joh, onbetaalbaar!

Én het is een investering in je huis. Altijd goed toch?
Tis wel een punt dat het wel een afmaker voor de kamer is. En het is duurzaam ::) :biggrin2: en zou zichzelf terugverdienen. Duurt alleen even :biggrin2:
Maar het is dus niet zo ver van normaal Ik zag bij de 1ste inforonde op Inet echt hele andere prijzen, dus eenmaal bij de dichtbijzijnde kachelboer kreeg ik even lichtelijk een rolberoerte :biggrin2:
Door eelke
#3316608
Angelique schreef:Tis wel een punt dat het wel een afmaker voor de kamer is. En het is duurzaam ::) :biggrin2: en zou zichzelf terugverdienen. Duurt alleen even :biggrin2:
Maar het is dus niet zo ver van normaal Ik zag bij de 1ste inforonde op Inet echt hele andere prijzen, dus eenmaal bij de dichtbijzijnde kachelboer kreeg ik even lichtelijk een rolberoerte :biggrin2:
Ja ff een wijntje (of een fles of 2) en dan beslissen, dan komt het helemaal goed.

(anders hou je geld over voor lelijke zonnepanelen en dat wil je ook niet hé :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316610
eelke schreef:Ja ff een wijntje (of een fles of 2) en dan beslissen, dan komt het helemaal goed.

(anders hou je geld over voor lelijke zonnepanelen en dat wil je ook niet hé :biggrin2: )
Dat is het volgende project :biggrin2:
Door eelke
#3316611
Angelique schreef:Dat is het volgende project :biggrin2:
Oh toch wel.

Deden wij ook. Eerst een houtkachel, en daarna zonnepanelen. Met de zonnepanelen hebben we nu (ff kijken) 7.2 bomen gered. Die hebben we met de houtkachel al wel verbrand denk ik.

Komen we onder aan de streep toch goed uit ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316614
eelke schreef:Oh toch wel.

Deden wij ook. Eerst een houtkachel, en daarna zonnepanelen. Met de zonnepanelen hebben we nu (ff kijken) 7.2 bomen gered. Die hebben we met de houtkachel al wel verbrand denk ik.

Komen we onder aan de streep toch goed uit ;D

Jullie zijn energieneutraal :biggrin2: :biggrin2:
Door eelke
#3316615
Angelique schreef:Jullie zijn energieneutraal :biggrin2: :biggrin2:

En bijna zelfvoorzienend :cool:

(Okeee...met alleen hop voor mijn bier, 1 courgetteplant, en 5 aardappelplanten, overleven we de winter verder ook niet, maar je moet ergens beginnen hé!)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316616
eelke schreef:En bijna zelfvoorzienend :cool:

(Okeee...met alleen hop voor mijn bier, 1 courgetteplant, en 5 aardappelplanten, overleven we de winter verder ook niet, maar je moet ergens beginnen hé!)

Alle beetjes helpen :biggrin2:
Door eelke
#3316617
Angelique schreef:

Alle beetjes helpen :biggrin2:
Juist. Dus koop die kachel maar gewoon.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316618
eelke schreef:Juist. Dus koop die kachel maar gewoon.
Wees solidair met de grunnigers in het aardbevinggebied :biggrin2:
Door eelke
#3316619
Angelique schreef:
Wees solidair met de grunnigers in het aardbevinggebied :biggrin2:
Ja, nog een reden, minder gasverbruik vinden ze daar vast leuk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3316621
eelke schreef:Alleen brokjes...tja... Daar zou ik wel bezwaar tegen maken...
Ik steek er symbolisch de fik in. Prima toch :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door