Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3324195
zurca schreef:Kachels nog wel :)
Welke zijn het geworden?
1 voor de huiskamer en 1 voor wat het kantoor moet worden. Welke...uh, die grote rode en die kleine zwarte :biggrin2:

Op pagina 55 staat een foto vna de grote rode. Het kleintje is gewoon ene klein zwart vierkant kacheltje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3329265
Zo, het fikt :cool:
A01C4A3A-D060-46E0-B078-762CA15AFECE.jpeg
A01C4A3A-D060-46E0-B078-762CA15AFECE.jpeg (1.66 MiB) 1742 keer bekeken
Eromheen moet nog afgewerkt worden, dat moge duidelijk zijn :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3329277
eelke schreef:Nee joh, da's toch al hartstikke mooi zo!

Ha, lekker hé?!

Ja lekker ja, fikt goed hoor, lekker warm.
Door zurca
#3329323
Ohww hij is leuk Angelique!!

Bij ons staat het kacheltje ook. Moet nog ff wennen aan z'n geluidjes maar lekker aangenaam warm is het absoluut!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3329353
zurca schreef:kachelpellet.jpeg

:smitten: :smitten:
Och dat is een lief kacheltje. Die van ons is huge :biggrin2: In de showroom leek die echt kleiner. Geluidjes is even wennen ja, zeker als deze dan als "stille" worden verkocht. Het was hier vanavond iig geval lekker warm. Toen het onderhand 23 graden was hebben we 'm maar een stuk lager gezet. ::)
Door zurca
#3329366
We hebben echt gezocht naar een kleiner model want de caravan is niet zo groot...Dus qua afmetingen en KW's moest het niet te groot zijn.
Grappig; Toen wij ons een beetje gingen inlezen en ik bij "google images" naar pelletkachels klein zocht, was dit een van de eerste kachels die ik te zien kreeg. Toen onze plannen meer vorm kregen bij verschillende zaken wezen kijken. Toen we min of meer besloten hadden welke zaak en welke kachel het zou worden liepen we daar een 2de keer naar binnen en daar stond tie.... :smitten: Informatie aangehoord, thuis nog eens nagedacht en jawel....die moest het worden. De eerste kachel die ik op google zag staat nu dus in ons "boskot" :)

Zit er in jullie kachel een ven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3329373
zurca schreef:We hebben echt gezocht naar een kleiner model want de caravan is niet zo groot...Dus qua afmetingen en KW's moest het niet te groot zijn.
Grappig; Toen wij ons een beetje gingen inlezen en ik bij "google images" naar pelletkachels klein zocht, was dit een van de eerste kachels die ik te zien kreeg. Toen onze plannen meer vorm kregen bij verschillende zaken wezen kijken. Toen we min of meer besloten hadden welke zaak en welke kachel het zou worden liepen we daar een 2de keer naar binnen en daar stond tie.... :smitten: Informatie aangehoord, thuis nog eens nagedacht en jawel....die moest het worden. De eerste kachel die ik op google zag staat nu dus in ons "boskot" :)

Zit er in jullie kachel een ven?
Ventilator...ja, hij blaast aan de voorkant en bovenkant de warme lucht eruit.

Ik had eerst een iets andere gezien en kwam mede daardoor bij deze zaak terecht, maar die andere was wel heel erg duur om z,n looks want qua specs was die minder. En dez haddn ze ook staan in meerdere kleuren en vond ik minstens net zo leuk. Dus vandaar maar voor deze gekozen.
Door zurca
#3329374
Ohja dan hebben jullie meer geluid....
Onze heeft geen ventilator, bewust gekozen want ik vond dat gezoom heel de tijd niets. Heb meestal geen tv of radio aan en zit dan heel de tijd naar die ven te "luisteren" ;)
Die van ons hoor je als tie zichzelf "koelt", je hoort af en toe de schroef draaien om pellets aan te voeren en het "getik" van rollende pellets als ze in dat bakkie vallen.
Maar het stookt de boel lekker warm, op de laagste stand is tie nog iets van 2. nogwat KW's en dan wordt het nog best warm. Er zit een ecostand op en dan schakkelt de kachel zelf uit bij de door ons ingestelde temperatuur. Om zelf weer aan te springen als de temperatuur weer zakt.

Ik vind die rode kacheltjes ook heel erg leuk!! Heb daar ook naar zitten kijken maar kon niet iets vinden wat geschikt was voor onze caravan, of te veel KW's of te groot qua afmetingen of een ventilator... :P
Gebruikersavatar
Door doranto
#3329390
Een ventilator hoeft niet persé hoorbaar te zijn hoor. Die van ons hoor ik niet. Alleen als hij even 'doorwaait' zeg maar. Maar volgens mij doen ze dat allemaal af en toe. Het enige wat ik hoor is het constante tikken van de vallende korreltjes. Aanvankelijk was ik bang dat dat zou gaan irriteren, maar dat doet het helemaal niet. Vind het eigenlijk wel gezellig. :)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3329391
Leuke kachels!
Wij hebben ook zitten dubben over een hout of pelletkachel. We hebben geen schoorsteen dus er komen veel extra kosten bij. Houthakken zien we op de lange termijn niet zitten en wat de prijs voor de pellets gaat doen moet je ook maar afwachten.
Nu hebben we offertes aangevraagd voor een warmtepomp en een flinke rij zonnepanelen. Hebben we helemaal 0 op de meter (maar wel een lege knip ;) )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door