Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2999064
Kim_S schreef: Oscar zal er wel netjes achter blijven. Maar die Dalmaat vertrouw ik voor geen meter  :g:
Bello heeft nog noooooooooit iets stouts gedaan in zijn leven.


Hm, eens moet de eerste keer zijn he?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2999067
Kim_S schreef: Dat doet ie anders nooooit  ::) :biggrin2:
Precies!

We hebben zondag wel lol gehad met Bello. De kinderen maakten er een heel spektakel van om hun vingers in zijn bek te durven doen. Heb ik ze op het hart gedrukt om aan opa en oma te vertellen dat ze hun vingers in de bek van de hond hebben durven steken. Hangt vanavond mijn moeder aan de lijn met "ze hadden toch zo'n raar verhaal, hebben ze met Oscar gespeeld???"  :2funny: :2funny: :2funny:. Zo leuk als je weet dat ze er met open ogen instinken!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2999260
De vuurdoop is geweest. Ik heb nog beneden geslapen en ben vervolgens gaan douchen terwijl Oscar los in de kamer bleef. Ik heb er een camera op gezet en het is precies zoals ik dacht. Hij loopt naar het hek, snuffelt er eens aan, kijkt onnozel en loopt weer weg  ;D

Ik zie ook dat het hem helemaal niet zo makkelijk valt dat ie alleen is en los. Dat is ook de reden dat we hem altijd in de bench deden, in een kleine ruimte voelt hij zich veilig. Dus ik denk dat we rustig aan moeten doen met wennen, anders doet ie geen oog dicht als we hem opeens alleen gaan laten.
Door Parelridder
#2999262
:) Wat ontroerend, zo'n onnozele reactie tav het hekje! Maar wat goed ook dat je middels de opnamen hebt kunnen zien dat het alleen vrij zijn hem nog zwaar valt. Misschien helpt het om zaken als een kong of ander afleidmateriaal in te zetten? Of is dat geen optie voor Oscar?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2999264
Parelridder schreef: :) Wat ontroerend, zo'n onnozele reactie tav het hekje! Maar wat goed ook dat je middels de opnamen hebt kunnen zien dat het alleen vrij zijn hem nog zwaar valt. Misschien helpt het om zaken als een kong of ander afleidmateriaal in te zetten? Of is dat geen optie voor Oscar?
Ja best wel! Bij sommige dingen is hij heel vasthoudend en slim, bij sommige dingen is het zo'n simpele ziel!

Wat hem het meest helpt is iets met onze geur er aan. Dus hij jat altijd kussentjes, sjaals, dekentjes. En als ik hem zo alleen laat, dan ligt er dus altijd iets te jatten klaar, zodat hij zijn gang kan gaan. We moeten maar zien hoe hij er aan went. We kunnen ook altijd nog de hekjes anders gaan gebruiken en de ruimte waar hij in zit kleiner maken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2999278
Kan je hem niet in zijn bench leggen maar het deurtje op een kiertje laten? Dan start hij in zijn bench, zijn veilige plek, en kan hij zelf besluiten of hij er uit durft of niet.
Door Lil
#2999323
Als hij zich niet veilig voelt en hij zo braaf van het hekje afblijft:

Oscar in de puppyren doen een optie? Ik heb er ook wel eens over gedacht (want anders heb ik wel een heeeeel grote bench nodig met mijn paard), alleen hier nul respect voor dingen aangezien het zichzelf heeft geleerd: alle meubels schuiven voor mij....  ::) :P :biggrin2:
Door petralita
#2999715
Ben heel benieuwd hoe het werkt.
Ik heb ook zo'n fijn hondje die wat er ook op de bank ligt er, met haar kleine formaat, overal gewoon tussendoor klimt.
Alle pogingen om lita van de bank te houden zijn vergeefs geweest.

Het enige wat voor een groot gedeelte is gaan werken is haar eigen plekje op hoogte. boven een eigen stoel en beneden een mand even hoog als de bank.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2999820
Pracht oplossing maar nou heb ik een vriendin met een heel lief hondje voormaatje kleine herder die altijd ( ze heeft haar een maand of 5 en is zelf 1 jaar) op de bank mocht maar nu dus gegrint heeft als zei met der man op de bank gaat zitten en haar " per ongeluk" aanraakte en dus gromde
Ik heb gezegt resoluut zijn en niet meer op de bank
Maar nou is het een gruwelijk slim hondje en erg vasthoudend en het is ook nog is een loungebank
En om nou de hele dag met zo'n hekwerk te zitten is ook wat
Ik heb al gezegt in ieder geval als je er niet bent in de bench en verder ja stoelen erop , gaas maar ja je wil zelf ook wel zitten, en dit is een ontzettende doorzetter!
Dus zijn er nog tips in de aanbieding ??
Iets aanleren is zo gebeurd maar nu afleren dat word een hele kluif
En ja er boven op zitten maar O het is zo'n volhoudertje
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2999823
Niet zo'n punt maken van dat grommen (maar vooral niet verder uitlokken of provoceren). Kennelijk is het hondje bang dat ie zijn fijne plekje af moet staan en heeft ie in het verleden geleerd dat grommen helpt. Dus hondje wel op de bank laten en leren wat het commando is voor van de bank af gaan, op een leuke manier (met lekkers of een speeltje ofzo). En dan steeds als je zelf op de bank wil zitten, eerst het hondje op een leuke manier van de bank halen, zodat je er zelf op kan zitten.

Vanmorgen weer hem 20 minuutjes alleen gelaten toen ik ging douchen en zelfde beeld als gister qua hek  ;D. Hij heeft de eerste vijf minuten wat rondgescharreld a la verlatingsangst, maar is daarna gaan liggen tot ik weer beneden was. Top!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2999827
Kaela schreef: Niet zo'n punt maken van dat grommen (maar vooral niet verder uitlokken of provoceren). Kennelijk is het hondje bang dat ie zijn fijne plekje af moet staan en heeft ie in het verleden geleerd dat grommen helpt. Dus hondje wel op de bank laten en leren wat het commando is voor van de bank af gaan, op een leuke manier (met lekkers of een speeltje ofzo). En dan steeds als je zelf op de bank wil zitten, eerst het hondje op een leuke manier van de bank halen, zodat je er zelf op kan zitten.

Vanmorgen weer hem 20 minuutjes alleen gelaten toen ik ging douchen en zelfde beeld als gister qua hek  ;D. Hij heeft de eerste vijf minuten wat rondgescharreld a la verlatingsangst, maar is daarna gaan liggen tot ik weer beneden was. Top!
Wauw, knappe Oscar!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3011366
We zijn inmiddels een poos verder en we hebben heel wat ochtendjes geoefend. Het viel me niet tegen, maar ook niet mee. Dus na wat ik wikken en wegen en een kleine verbouwing van de woonkamer gaan we nu toch Oscar in de puppieren proberen. Eerst maar een poos goed hier weer aan laten wennen, want ik vrees wel dat het een soort van vrijwillig erin willen blijven zal moeten worden. Nou schat ik wel in dat we een goede kans hebben dat ie dat gaat doen. Zo niet, dan wordt het weer iets nieuws verzinnen.

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door