Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#2994366
Ik wil een  maandelijkse en automatische overboeking regelen  naar een niet ING rek., bijv. per de 2de van elke maand . Tot zover lukt dat ook. Maar, als ik dan wat  anders  wil betalen bijv. op de  25ste v. d maand wordt de automatische overboeking  voor de volgende maand ook meegenomen in mijn betaalopdracht.  Ik kan  de automatische opdracht wel annuleren, maar dan moet ik m vervolgens wel weer instellen. Wat doe ik fout, want dat moet vast op een eenvoudigere manier kunnen. Voor de duidelijkheid: het gaat om een gewone ING rek.
Laatst gewijzigd door nova op ma 22 sep 2014, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#2994405
Ik neem aan dat je toch een datum bij de automatische overboeking opgeeft? Als daar de 2e staat mag/kan het niet de 25e (of welke andere datum dan ook) overgeboekt worden.

Maar wordt het echt de 25e dan afgeschreven, of wordt de automatische overboeking alleen verwerkt?

Ander inderdaad even de ING bellen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2994411
Je moet voor de boeking wel akkoord geven met je tancode, daarom staat ie in je verzendlijst. Nadat je met de tancode bevestigd hebt dat je deze boeking echt wil doen, zal hij pas uitgevoerd worden op de datum die je hebt opgegeven.

Geef je geen akkoord met je tancode, zal hij ook niet geboekt gaan worden.
#2994414
Kaela schreef: Je moet voor de boeking wel akkoord geven met je tancode, daarom staat ie in je verzendlijst. Nadat je met de tancode bevestigd hebt dat je deze boeking echt wil doen, zal hij pas uitgevoerd worden op de datum die je hebt opgegeven.

Geef je geen akkoord met je tancode, zal hij ook niet geboekt gaan worden.
Wel als je hem gewoon voor elke maand erin zet!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2994416
MarijeEnBoomer schreef: Wel als je hem gewoon voor elke maand erin zet!
Klopt, maar dan moet je hem de eerste keer toch bevestigen met een tancode (en daarom staat deze boeking dus nu in de verzendlijst). Daarna gaat ie inderdaad elke keer vanzelf.
Door heicke
#2994417
Ik doe ook aan het einde v/d maand mijn handmatige overboekingen bij ING en heb daarnaast 2 door mij automatisch ingestelde boekingen staan.
Als ik dan in de verzendlijst kijk, als ik de handmatige zooi heb ingevoerd, staan de 2 automatische ook in de lijst. Maar hier staat dan wel een datum achter wanneer ze worden afgehouden. Ze gaan dan ook niet automatisch mee als ik de TAN code heb ingetypt en bevestigd: ze worden pas afgeschreven als de datum daar is. Ik heb me namelijk ook al eens geschrokken dat ze al in de lijst stonden maar werden uiteindelijk niet afgeschreven, een keer daarop viel mij opeens de datum op in de verzendlijst die achter deze 2 opdrachten staat.

Als er bij jou geen datum achterstaat en samen met de rest tegelijkertijd wordt afgeschreven lijkt mij dat een foutje in het systeem, dan idd even ING bellen lijkt mij.
#2994418
Kaela schreef: Klopt, maar dan moet je hem de eerste keer toch bevestigen met een tancode (en daarom staat deze boeking dus nu in de verzendlijst). Daarna gaat ie inderdaad elke keer vanzelf.
Ja precies!
Maar als ik Nova goed begrijp wil ze ook weleens op de 25ste al betalen en dat kan wel maar dan gaat het er de 2e gewoon weer af of je moet de ingeplande opdracht helemaal verwijderen. Volgens mij kan dat niet eenmalig maar misschien ook wel tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2994421
MarijeEnBoomer schreef: Ja precies!
Maar als ik Nova goed begrijp wil ze ook weleens op de 25ste al betalen en dat kan wel maar dan gaat het er de 2e gewoon weer af of je moet de ingeplande opdracht helemaal verwijderen. Volgens mij kan dat niet eenmalig maar misschien ook wel tegenwoordig.
Ja kan beide, eenmalig en elke maand.

Als je iets inplant en je wil het toch eerder al zelf betalen, zul je je ingeplande opdracht moeten annuleren. Anders gaat het dubbel en storneren (terugboeken) kan niet met een ingeplande opdracht.
Maar volgens mij wil Nova een ander iets betalen en ziet ze daardoor de ingeplande opdracht in de verzendlijst. En omdat die opdracht in de verzendlijst staat is die nog niet bevestigd en zal hij niet geboekt worden tenzij ze hem voor de 2de bevestigd met een tancode.
Gebruikersavatar
Door nova
#2994433
Bedankt voor de reacties,  ik heb duidelijk waar ik fout aan het denken was±



heicke schreef: Ik doe ook aan het einde v/d maand mijn handmatige overboekingen bij ING en heb daarnaast 2 door mij automatisch ingestelde boekingen staan.
Als ik dan in de verzendlijst kijk, als ik de handmatige zooi heb ingevoerd, staan de 2 automatische ook in de lijst. Maar hier staat dan wel een datum achter wanneer ze worden afgehouden. Ze gaan dan ook niet automatisch mee als ik de TAN code heb ingetypt en bevestigd: ze worden pas afgeschreven als de datum daar is. Ik heb me namelijk ook al eens geschrokken dat ze al in de lijst stonden maar werden uiteindelijk niet afgeschreven, een keer daarop viel mij opeens de datum op in de verzendlijst die achter deze 2 opdrachten staat.

Als er bij jou geen datum achterstaat en samen met de rest tegelijkertijd wordt afgeschreven lijkt mij dat een foutje in het systeem, dan idd even ING bellen lijkt mij.
MarijeEnBoomer schreef: Ja precies!
Maar als ik Nova goed begrijp wil ze ook weleens op de 25ste al betalen en dat kan wel maar dan gaat het er de 2e gewoon weer af of je moet de ingeplande opdracht helemaal verwijderen. Volgens mij kan dat niet eenmalig maar misschien ook wel tegenwoordig.
De betaling die op de 25ste uitgevoerd wordt, is een andere als de maandelijkse en automatische  ;)
Kaela schreef: Klopt, maar dan moet je hem de eerste keer toch bevestigen met een tancode (en daarom staat deze boeking dus nu in de verzendlijst). Daarna gaat ie inderdaad elke keer vanzelf.[/b]



Dat  heb ik nu dus  duidelijk,  even een test betaling gedaan, en 1 euro naar mn Raborek. overgemaakt.
De automatische overboeking was in de  tancode meegenomen, en staat op de verzendlijst  voor de gewenste datum  van de volgende maand.

Ik ben  geslaagd voor het automatisch overboekexamen , het feestje volgt later  ;D

Dank je wel allemaal voor de info
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door