Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#2993593
pluk schreef: @Dinky: al eens aan een rechtsbijstandverzekeraar gedacht? Die doen dat soort zaken en hebben advocaten in dienst.
Ja, al aan gedacht. Staat op mijn lijstje om daar te solliciteren ;-) eerst dinsdag horen of mijn eindscriptie wordt goedgekeurd ;-)
Door BusKay
#2993595
Doranto schreef: Architect!
Maar vind huisvrouw zijn ook heerlijk! .......Tuinieren, huishouden doen, beestjes en kinderen verzorgen......
Maar klussen en verbouwen zowel binnen als buiten is echt helemaal mijn ding! (vandaar waarschijnlijk ook architect :biggrin2:)
Dan heb ik hier nog een prachtig topic!! http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=9
Zo te zien zoeken ze nog iemand  :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Else
#2993622
Mijn droombeeld van werken hupst heen en weer van juist niet teveel willen werken en er vooral voor m'n kleine meidje zijn (heel herkenbaar koek!!) naar andere andere kant heel ambitieus en zelfstandig ondernemer willen worden.
Zelfstandig ondernemen waarin dat maakt me dan nog niet eens mega veel uit als ik maar lekker kan regelen en organiseren.

Een eerlijk gezegd zit ik niet mega ver van m'n droom af  :) maar soms bijt die droom dus wel met het moeder zijn en het leuk vinden om thuis te tutten, te naaisteren, hapjes te koken voor m'n meisje, lekker te wandelen met de hond etc. etc. 
Door lianneke
#2993646
Vivianneb schreef: Ik heb eigenlijk wel een aanvullende vraag - hoever ligt je droombaan van je werkelijke baan?

Bij mij mijlenver iig :P
Nou, eigenlijk, heel eerlijk gezegd, heb ik toch wel een droombaan.
Op maandag, woensdag en vrijdag van s,avonds zes tot s,nachts een uur of twee, 250 km heen, 250 km terug, met mn favo radioprogammas, bakkie koffie, lekker broodje, tussendoortje, fruitje,
en smartfone, voor de broodnodige sociale contacten onderweg, in een truck met zomers airco, swinters lekker kacheltje en stoelverwarming aan.
En dan alleen maar gas geven. Drie bochten heen, drie terug en de rest rechtdoor. Verder niks.
De rest wordt gedaan.
De dagen ertussen lekker vrij, dus smorgens gewoon om negen uur op en lekker de dag voor jezelf.
En mn hondjes natuurlijk.
O, en het verdient door de nachtvergoeding nog goed ook.
Dus mij hoor je niet klagen...
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2993648
Ik heb altijd veearts willen worden. Helaas te lui om te leren, er kwamen andere dingen tussen.
Nu rij ik op de bus naar zou graag nog eens wisselen naar een functie waar ik weer na mag denken en iets meer verdient :).
Misschien iets leiding gevends of verkeersleider oid...
Door Lida. S
#2993658
Rentenier, of is dat geen baan?

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij prima bevalt dat ik ben afgekeurd en niet meer moet werken. Natuurlijk ben ik absoluut niet blij met de ziekte van parkinson, maar dat heb ik nu eenmaal. Het gevolg is wel dat ik kan doen wat ik wil (en nog kan). Dus heerlijk met de honden 'mutsen', lekker in de tuin aan de gang, lijntjes met vlees naar het westen regelen.
Zoals sommigen wel weten heb ik een enorm grote tuin. Nu ik er te tijd voor heb proberen we een permacultuurtuin ervan te maken. Er komt ook een beestenwei, met varkans, schapen, kalkoenen, kippen, enz. Een soort kinderboerderij, maar wel om op te eten. In de toekomst moet het ook mogelijk worden om mensen te laten overnachten in kleine huisjes of tenten. Niet tegen betaling (of misschien een minimale bijdrage) maar tegen hulp in de tuin.
Het lijkt me geweldig om dit te verwezenlijken en als mijn gezondheid het toelaat dan is het ook haalbaar. Geen droombaan, maar wel een fantastische levenswijze.
Door rosmin
#2993663
vroeger wilde ik danseres worden.... ::)
liefst in een grote revue...

nu lijkt boswachter me ook wel wat
Door lianneke
#2993678
Lida. S schreef: Rentenier, of is dat geen baan?

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij prima bevalt dat ik ben afgekeurd en niet meer moet werken. Natuurlijk ben ik absoluut niet blij met de ziekte van parkinson, maar dat heb ik nu eenmaal. Het gevolg is wel dat ik kan doen wat ik wil (en nog kan). Dus heerlijk met de honden 'mutsen', lekker in de tuin aan de gang, lijntjes met vlees naar het westen regelen.
Zoals sommigen wel weten heb ik een enorm grote tuin. Nu ik er te tijd voor heb proberen we een permacultuurtuin ervan te maken. Er komt ook een beestenwei, met varkans, schapen, kalkoenen, kippen, enz. Een soort kinderboerderij, maar wel om op te eten. In de toekomst moet het ook mogelijk worden om mensen te laten overnachten in kleine huisjes of tenten. Niet tegen betaling (of misschien een minimale bijdrage) maar tegen hulp in de tuin.
Het lijkt me geweldig om dit te verwezenlijken en als mijn gezondheid het toelaat dan is het ook haalbaar. Geen droombaan, maar wel een fantastische levenswijze.
Het is je gegund Lida, hoop dat je gezondheid je nog in de gelegenheid laat om lang van alles te genieten!
Gebruikersavatar
Door Sher
#2993745
Ruisje schreef: Vroeger, toen ik klein was, wilde ik dierenarts worden. Daar ben ik vanaf gestapt nadat onze poes was aangereden en mijn ouders haar hebben laten inslapen.
Toen wilde ik bij de politie. Moorden oplossen! ;D Iemand (ik weet niet meer wie) heeft dat toen uit mijn hoofd gepraat. Nou los ik elke moord van de Engelse en Scandinavische misdaadseries op voordat zij het doen. Maar da's toch niet in het echie, hè.
Nu zou ik wel forensisch onderzoeker willen zijn, beetje te laat om te beginnen en ik heb helaas alleen verstand van automatiseren... ;)
Forensisch onderzoeker lijkt me inderdaad ook wel heel interessant.  8)
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#2993749
Lida. S schreef: Rentenier, of is dat geen baan?

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij prima bevalt dat ik ben afgekeurd en niet meer moet werken. Natuurlijk ben ik absoluut niet blij met de ziekte van parkinson, maar dat heb ik nu eenmaal. Het gevolg is wel dat ik kan doen wat ik wil (en nog kan). Dus heerlijk met de honden 'mutsen', lekker in de tuin aan de gang, lijntjes met vlees naar het westen regelen.
Zoals sommigen wel weten heb ik een enorm grote tuin. Nu ik er te tijd voor heb proberen we een permacultuurtuin ervan te maken. Er komt ook een beestenwei, met varkans, schapen, kalkoenen, kippen, enz. Een soort kinderboerderij, maar wel om op te eten. In de toekomst moet het ook mogelijk worden om mensen te laten overnachten in kleine huisjes of tenten. Niet tegen betaling (of misschien een minimale bijdrage) maar tegen hulp in de tuin.
Het lijkt me geweldig om dit te verwezenlijken en als mijn gezondheid het toelaat dan is het ook haalbaar. Geen droombaan, maar wel een fantastische levenswijze.
Dat klinkt ook niet verkeerd, maar dan liever wel in goede gezondheid. Wel zou het voor mij belangrijk zijn om andere mensen te kunnen helpen, na een tijdje thuiszitten en nu een baan bij een zorgorganisatie merk ik wel dat dat mijn leven erg verrijkt.

Boswachter zou ik toch ook wel gaaf vinden ja, of natuurfilmer.
Denk dat ik ook een goede dierenarts of misschien ook wel mensenarts of patholoog anatoom geweest zou kunnen zijn, als ik op de middelbare school maar niet natuurkunde en scheikunde had laten vallen....

Ach en of die zorgboerderij en/of dierencoaching een beetje in bereik zijn... Nog even een rijke partner vinden ofzo?
Ik heb wel psychologie gestudeerd en heb altijd veel met dieren gedaan, moestuintje... Nog wat ervaring en zelfvertrouwen opdoen en misschien nog een opleiding... En bij mezelf blijven en ervoor gaan!
Door arenda
#2993783
Ik zou willen schilderen in woorden. Ik zou anderen de wereld willen laten zien door mijn ogen. Dus eigenlijk zou ik een buitengewoon getalenteerd schrijver willen zijn denk ik  ;)
Door Martine-Tom
#2993784
arenda schreef: Ik zou willen schilderen in woorden. Ik zou anderen de wereld willen laten zien door mijn ogen. Dus eigenlijk zou ik een buitengewoon getalenteerd schrijver willen zijn denk ik  ;)
Give it a go!  :)
Door Martine-Tom
#2993788
Rapalje schreef: Kunst heeft met talent te maken, maar is vooral ook veel doen en oefenen!
En met passie, en met vinden dat je iets te zeggen hebt, met niet bang zijn, met niet perfect willen zijn...en vooral met gewoon doen  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door