Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2992740
Gelukkig nooit zulke dingen meegemaakt!

Vorig jaar wel kort na de operatie van Oscar iets raars mee gemaakt. Loop je daar met je duidelijk niet-in-orde hond, hij had zijn lampenkap om, ik tilde hem met een band onder zijn buik strompelend voort en de operatiewond was méér dan duidelijk zichtbaar. Komen er 2 mannen aan van ik dacht de stadswacht. Vragen ze of ze ons wat mogen vragen en omdat ik dacht dat ze van de stadswacht waren zei ik ja. Bleken ze jehova's te zijn en wilden ze een heel verhaal tegen ons ophangen over liefde. Oscar, die echt nooit tegen mensen op straat gromt, liet ze even duidelijk horen dat ie geen belang bij ze had. En wij hebben ze vertelt dat liefde voor ons betekend dat we goed voor onze zieke hond zorgen en nou opgeduveld! Ze waren zo weg!
#2992741
Ik heb twee keer een dode kat gevonden.  :-\
Ik wandelde een keer een pad af en aan het einde van dat pad stond een hele grote vos. We hebben een hele tijd gewacht tot het monster verdwenen was.
We kwamen een keer een man tegen die lekker bloot lag te zonnen. Hij was wel zo tactvol dat hij op zijn buik was gaan liggen, maar Noortje vond het als Catalaanse duidelijk niks en dat heeft ze hem verteld ook. Ik heb haar al keffend achter me aan moeten sleuren :D
#2992794
Roef die als bemodderde stoomwals op een spierwit bruidje afdenderde die ineens de hoek omkwam in het park  :o :o
gzd stopte hij op mijn brul HIERR!!

een dood schaap die in het park aangespoelt was(loopt een grote vaart langs)
nou ja en dan met 2 jachthonden genoeg dode dieren zoals vogels,mollen konijnen.
Roef bracht me een keer een piep klein eendje die nog leefde,die kon ik weer bij zijn mamma zetten gelukkig.
en Hidde bracht me een gebruikt condoom :puke:

oja en een potloodventer wist niet hoe snel hij zijn broek opmoest hijsen toen James en Roef zijn edele delen aan een nader onderzoek wilden werpen ;D ik heb hem geadviseerd maar op een rukwindje te wachten.
#2992912
In het verleden wel veel poezekes in een plastic zak in de sloot gevonden. De stakkers die bleven leven, die mochten bij ons hun leven doorbrengen.
Ik ben regelmatig een ongeval tegengekomen. Nu ga ik meer richting the middle off en daar kom je allen diverse berm eh bloot toerisme tegen, ook in de winter.
Toch eens de camera mee.
En rond het laatste avondwandelingtje de laatste tijd te vaak 112 moeten bellen voor de alcomobiel figuren die er een zooitje van maken.

Oh en natuurlijk de nodige lijkjes van wilde dieren. Maar dat is zo gewoon geworden dat dit niet meer opvalt, behalve als het nog vrij vers is.
#2992920
Jemig, wat een ellende allemaal :-X Wij komen hier nooit zoveel bijzonders tegen. Alleen veel honden wat niet altijd even leuk gaat...

Maar vorig jaar (voorjaar of zomer) was er wel iets. Toen liepen we met Caleb, en ik keek toevallig een beetje naar de grond voor me toen ik opeens in mn benedenooghoek iets zag bewegen in een klein plukje gras wat midden op het pad groeide. Ik dacht eerst een muis of rat maar toen ik beter keek bleek het een baby eendje te zijn die helemaal verstrikt zat in het gras! Geen moedereend in de buurt te zien naturlijk, dus maar besloten het arme eendje te bevrijden (wat nog best lastig was) en in mijn handen zo snel mogelijk naar huis gelopen. Daar in een bak slootwater gezet en de vogelopvang gebeld. Vervolgens meteen weer uit de bak met water gehaald want dat bleek niet zo lang te mogen ::) Toen in een doosje gezet en naar de opvang gebracht waar hij bij de andere eendenweesjes is gezet.

Verder ooit jaren terug een keer een versufte egel midden op het bospad aangetroffen. In eerste instantie laten zitten, maar toen we later voor een tweede ronde gingen zat hij daar nog steeds. Toen dus maar meegenomen en ook die naar de opvang gebracht.

Oh ja, en afgelopen zomer liepen we langs een hele lange vaart waar we vaak lang lopen, zien we opeens een stabij aan komen zwemmen in de lengte van die vaart. Geen baas te zien, leek verder helemaal uitgestorven (grenst wel aan een woonwijk maar toch), hond was ook helemaal niet te bereiken (reageerde nergens op, niet eens toen dush even de vaart in ging om polshoogte te nemen (ze blijft wel op afstand)). Hij had ook een enorme bos waterplanten aan z'n lijf hangen en was nog maar halverwege.  Bleek later dat zijn baas in die woonwijk stond te praten met een kennis, de hond dacht bij zichzelf de groeten ik ga wat leuks doen en zodoende kwamen wij hem dus tegen. Scheen ie wel vaker te doen...
#2992928
Naast heel veel door kraaien o.i.d. aangevallen jonge vogeltjes (bleef naar de opvang rijden)..een rugzak helemaal intact die ik "ontmoette"in de prullenbak bij het weggooien van hondenpoepzakje en die bij inspectie een compleet blow/wiet pakket bevatte blikjes buisjes kokertjes vloetje etc...was te bang voor naalden om verder te kijken..
was dit toch wel het meest bijzonder...
Afbeelding
#2992975
- parende kikkers
- een pad vol met allemaal kikkertjes van 1 cm groot
- iemand in monokini en mijn duitse herder die dat eens van dichtbij ging bekijken
- een vrij grote vis die gevangen was en achter gelaten was en dan die duitse herder die zich daar wekenlang is in gaan rollen
- een duitse herder in een beek en hij kon er niet meer uit
- voorbij een bocht ineens oog in oog staan met een paard
#2992978
Met mijn zusje eens twee paarden en een ezel gevonden. Die hebben we gevangen met de hondenriemen, de honden hadden we in de auto gedaan en daarmee het pad geblokkeerd zodat ze niet verder konden.
Was een mooi penny verhaal, het eindigde alleen niet zo, we mochten ze niet gaan verzorgen en op wedstrijd enzo  ;D

Laatst is er hier wel een lijk gevonden. Toen ben ik even niet in het bos geweest, moest even die gedachte weer kwijt raken. Maar dat lijkt me wel echt dood eng...

Verder natuurlijk allerlei 'kadootjes' hertjes, eekhoontjes, laatst een salamandertje.

Kan even niets meer verzinnen... even over nadenken.

Ben wel benieuwd naar de tandjes, en ik heb een plaatsvervangende hartverzakking gehad bij het verhaal van Roef en het bruidje!
#2992986
Wat me het meest bijblijft is het moment dat Xavi over een sloot sprong naar een kudde pinken en deze door 2 weilanden in een hoek gedreven heeft en er vervolgens niet meer weg kwam. Oooh mn hart zat zo ongeveer in China, wat een ramp!

Daar ging ie, naar de pijl heeft hij ze gedreven. Eerst helemaal naar rechts, want ze moesten door een hek omdat er tussen de weilanden een sloot ligt.

Afbeelding

Hele horde achter hem aan  :o

Afbeelding

Schaamde me dood, wat een drama  :-[ :-[ :-[
#2992993
Hier -gelukkig!- ook geen al te enge dingen.

Laatst wel een keer een grote adder naast ons voorbij zien glijden (jakkes!). Vanochtend bijna een hartverzakking toen we aan het kanaaltje naast het natuurgebied aan het wandelen waren; het was nog half donker, heel mistig en verlaten. En plots brulde er een bronstig damhert op pakweg 100m van ons. We waren gelijk goed wakker...  :biggrin2:
Ook een keertje een auto ongeluk zien gebeuren van op de hondenweide.
En een tijdje geleden een hele grote dode vis gezien (stinken!), geen idee wat het was:
Afbeelding
Op foto lijkt hij alleen niet zo groot, maar dat was hij wel... De Tervuerense van mijn mama wou er wel een hapje van proeven!  :puke:
#2992999
Tinka (ca 40 kg) en Plukkie (ca 4 kg) waren aan het zwemmen. Plukkie kon Tinka niet bij houden en liet  jankend en blaffend weten dat ze dat niet leuk vond. Er zaten twee zwervers/daklozen bij het water. Eentje bedacht zich niet en dook met kleren en al het water in om Plukkie te redden, wat dus helemaal niet nodig was, maar het was wel heel lief.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door