Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2993065
Ooit een hond gevonden (een hele grote) in het bos, die naar de dierenarts gebracht, was Broodmager en had net pups gehad. Is later opgehaald door het pension.

Keshia in vroegere tijden dat ze blauw aanliep tijdens wandelingen en omviel, syncopes van het hart.  Soms was je het grasveld voor het huis nog niet eens over en dan lag ze al gestrekt.

Keshia toen ze ouder was verloren in een heideveld. Dreumesje was maar 32 cm hoog. Half uur lopen zoeken, ze kwam niet boven de heide uit. Ze was een paar paden terug afgeslagen en haar neus achterna gegaan en we vonden haar dus zoekend naar ons weer, toch maar even aangelijnd in het hoge heideveld. Ze was toen al aardig slechtziend en slechthorend

Kalin ook een keer op oudere leeftijd op dat zelfde heideveld kwijt geraakt, we hadden haar binnen een kwartier weergevonden, ze was rechtdoor gelopen in plaats van af over het heideveld.

Kalin ook een paar keer kwijt geweest toen ze schijnzwanger was. Was ze onder een omgevallen boomstronk gekropen en zich aan het nestelen. Pffffff De keren er op natuurlijk er op bedacht dat ze dat deed, en onder elke omvallen boomstronk kijken (ze ging meestal bij de wortels van de boom nestelen.

Ylanie die voor een racefietser langsscheerde. Die racefietser trok de verkeerde rem aan en vloog over de kop. HIj stond op, toen zei die, eigen schuld, ik heb mijn verkeerde rem gebruikt. Allemaal geschrokken. Toch Ylanie maar aan de lijn gedaan.

Ylanie die ooit een man bijna zijn ballen er af beet. Die meneer boog zonder te vragen over het lieve hondje heen. Pffff ik ging niet voor niets uit de weg en hield Ylanie zo strak aan de riem. Toch nog even over Ylanie heenbuigen en whoppa.. broek kapot vlakbij zijn.. ding Auwtsj..

Prudence die muizen oppikt onderweg en trots voort loopt, waarna ik ineens in de gaten krijg dat ze wat in de bek heeft. Dus ik brul: LOS en ze laat hem netjes vallen

Vrouw in nood: Gevallen, help help in het parkje hier. Dus eerst kijken waar mevrouw lag met die gladheid, ik ging ook gemiddeld, o.1 km per uur. En liep nog ver bij haar vandaan, zonder gladheid was ik er zo geweest.  Aan de andere kan kwam man aanlopen, die was er toch nog eerder, die liep harder dan mij, samen ambu gebeld, want mevrouw was gewond aan heup. Die man is er bij gebleven ik ben doorgewandeld met de jengelde bende na een tijdje toen de Ambu in de buurt was.

Prudence die geregeld een aanval krijgt onder de wandeling. Dan sta je daar in the middle of nowhere, te wachten tot de aanval over is. Gemiddeld sta je dan toch een half uur stil.. En dan gaat ze al waggelend weer mee op de wandeling

Kan nog wel een paar A4tjes volmaken.. pff met shelties wandelen op zich is al een belevenis HAHA
#2993083
Enige winters geleden, in het park, een stel ouders met kinderen die heuveltjes af gaan met sledes. Tijdje staan te kijken, waarbij ik mij toch wel af vroeg, of zij er geen gevaar in zagen dat er toch best wel wat bomen op het parcours stonden, en op het einde een paar bankjes. Totdat een vader met kind dus frontaal tegen een boom aan gingen. Kind met hoofd tegen de boom dus, en zij bleef bewegingloos liggen. Moeder helemaal overstuur. 112 gebeld, en wij hebben de ambulance opgewacht aan de rand van het park, en naar de locatie verwezen.

Volgende dagen gaat vrolijk weer de ene na de ander slede omlaag daar
#2993114
Dode schapen/koeien/das/vos/slang gevonden :-[, een veulentje en ook een schaap in de sloot aangetroffen (brandweer gebeld):-[.
Een mevrouw die onwel was geworden en een psychiatrisch patient (denk ik), die hartje winter in zijn blootje een duik nam in het water. In beide gevallen erbij gebleven en gewacht tot de ambulance arriveerde. De bloterik had ik mijn jas omgeslagen, hij dreigde onderkoeld te raken.
Verder: een stokoud volkomen verdwaasd hondje gevonden, alsmede een schildpad, verschillende vogels (groot/klein) en een vrijwel gloednieuwe fiets in de bosjes hier in het park (politie:'
bel de gemeente maar' - huh?).
Ruzie met jagers/stropers, die het hadden (en nog steeds hebben) voorzien op de paar ganzengezinnetjes langs de Tiendweg hier vlak in de buurt. Eentje maakte een dreigende beweging en deed of hij mij wildel neerknallen. (politie: 'mevrouw, ze hebben een vergunning om daar te jagen' - huh?).
Een groepje verdwaalde Chinezen op sleeptouw genomen (die zochten Kinderdijk, aan de overkant van de rivier, maar waren op onnavolgbare wijze op het bedrijfsterrein hier aan de overkant terecht gekomen  8)). Geen molen te zien daar, de Chinezen liepen overal te zoeken  :2funny:.
In Utrecht in het bos een keer achtervolgd door een rare en ook enge man (alledrie de honden direct aangelijnd, ik had toen nog de twee herders en een veel jongere (en nog flink heftige )Loes, plus mijn looptempo stevig verhoogd).
Bij Arnhem een keer verdwaald in de wintertijd, toen het begon te schemeren en het heel stil begon te worden in het bos  :o  .
En verder diverse keren ruzie. Met mensen die goedzak Frankie zomaar begonnen te schoppen of te meppen (want immers een 'gevaarlijke' heddur) :rant:, met mensen die hun handen niet van Loes af konden houden ('maar ze ziet er zo lief uit')  :nono2:, met mensen die me op een wandelpad zowat van de sokken fietsten of bromden  :rant:, met mensen die hun hond (meestal een labrador) op aangelijnde Toby af lieten stormen en dan kwaad werden als deze met zuidelijk temperament van zich af snauwde :wall:.
Toch wandel ik nog steeds graag met mijn honden.
#2993260
verdwaalde mensen ben ik ook weleens tegen gekomen : ik kan onze auto niet vinden, het is een groene Renault en staat bij de camping. Mijn vraag: Welke camping ? Help zijn er meerdere  ;D

Mijn moeder heeft ooit eens mee gemaakt dat mijn goldens het water in gingen (niet zo heel raar) en een kindje erachter aan liep. Mijn moeder heeft de honden geroepen, het kindje het water uit gehaald en thuis afgeleverd.
#2993278
Ehhm effes denken hoor

Aktenkoffer met heule belangrijke papieren erin.
Ooit eens op de 7 huizerplas gelopen en twas een heel breed grasveld,maar precies op het midden lag een nakert te zonnen,dat stuk was geen nudistenplek,want die lag een heel stukkie verder.
Uitgebroken schapen.Dood schaapp
Vroeger woonde ik vlakbij het centrum (rotjeknor)en regelmatig lagen er zwervers bij ons in de bosjes,mijn x dober vond dat toen erg leuk om ze te laten schrikken. ;D ;D
#2993406
Ff denken, 1 keer een ernstig gewonde hond. Eigenaar stond te schreeuwen help help help. Wist niet waarom. Ik er heen lopen met mijn honden zag ik een hond liggen met slagaderlijke bloeding. Gutste beetje veel bloed uit. Dus ik druk uitoefenen en gezegd dat die persoon NU een auto moest tegen houden (da was 50 meter verder) en dat we er NU heen moesten anders red de hond het niet. Ik ondertussen maar die ader dicht houden en pas losgelaten toen de da ermee aan de slag ging.

ook 1 keer een hond een gat in zijn keel. die hond was aan het spelen met Rainbow lekker samen hard naast elkaar rennen. in ene een hele harde piep. blijkbaar in het bos dus een uitstekende tak waar de hond met volle vaart tegen aan liep. kon zo die in die hond kijken. Ambulance gebeld (dieren) en die hebben de hond en eigenaar meegenomen naar een dierenarts.
#2993448
Hylos schreef: Wat me het meest bijblijft is het moment dat Xavi over een sloot sprong naar een kudde pinken en deze door 2 weilanden in een hoek gedreven heeft en er vervolgens niet meer weg kwam. Oooh mn hart zat zo ongeveer in China, wat een ramp!

Daar ging ie, naar de pijl heeft hij ze gedreven. Eerst helemaal naar rechts, want ze moesten door een hek omdat er tussen de weilanden een sloot ligt.

Afbeelding

Hele horde achter hem aan  :o

Afbeelding

Schaamde me dood, wat een drama  :-[ :-[ :-[
;D ;D ;D
Oh das wel erg ja :biggrin2: Toen Tadej een kleine pupsel was liep ik eens met haar langs een klein weitje waar wat pinken stonden, en ik zag al aan haar neus dat ze er heen wilde dus ik zei nog "nee!" (kende ze al aardig). Toch doen natuurlijk en toen kreeg ze dus een schok vh stroomdraad :s Ze durfde niet eens in de burt van die dieren te komen (waren toch wel erg groot) maar toen moest ze nog terug natuurlijk. Ze is gelukkig niet zo snel onder de indruk dus ze ging ook zo weer terug door dat stroomdraad, maar daarna heeft ze nooooit meer zoiets geprobeerd.
#2993484
Een kennis van ons was hartje winter zijn hond aan het uitlaten langs het kanaal hier vlakbij...
Vraag me niet hoe, maar hij belandde dus in dat kanaal en kon er niet meer uit.
Gelukkig kon hij nog mobiel bellen. Dus binnen no-time politie en ambulance ter plekke.
Hij kwam er vanaf met onderkoelingsverschijnselen....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door