Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2992362
Xavi is een tijdje redelijk stabiel geweest maar is nu weer aan het afvallen. Hj eet amper de laatste tijd en het wordt allen maar slechter. Laatst liet ie zelfs zn eendkvv staan terwijl hij daar normaal gek op is.  ::)
Nu is de oorzaak hier heel duidelijk: hormonen oftewel loopse teefjes. Aangezien er hier in de buurt altijd wel een loops teefje is, wordt Xavi morgen chemisch gecastreerd. Ik hoop echt dat hij dan beter gaat eten en niet zo vreselijk kieskeurig is. Wordt vervolgd dus  :biggrin2:
#2992395
Sinds mijn kind zelf eet en graag deelt en ik wat vaker met ze op het erf wandel heb ik hier een moddervette teckel. Ze is te vlug. Ze vreet en jat wat ze kan. Kindervoer en op t erf paardenvoer en -vijg. De overige 3 hebben nergens last van.
#2992421
Roef is sinds zijn castratie redelijk stabiel schommelt tussen de 29 en 31 kilo en krijgt 500 gram per dag.is het koud dan moet ik hem meer geven omdat hij dan flink afvalt.

Hidde moet ik echt goed voeren omdat hij anders te mager wordt,nu met zijn implantaat is het wel wat beter.
hij weegt nu 41 kilo en is schraal,hij eet 800 gram per dag maar zou meer moeten maar dat laat hij staan.
Door BusKay
#2992475
Hier prima.. Boesjoe had terugval i.v.m. zijn darmoperatie 14.naar 11.5 kg. En nu een acht maanden later weer mooi terug op gewicht.
We houden van net dat 1 kilotje meer voor wat weerstand...
Kay lijkt wat aangezet maar op de weegschaal ziet het er prima uit...
#2992483
De katten houden hier goed gewicht op een vaste hoeveelheid voer.  Alhoewel ik sinds ik begonnen ben met barfen (dik 2 jaar terug) wel al serieus geminderd ben in wat ze krijgen.  Ik ben geloof ik begonnen met 430gr voor hen allemaal samen en dat is nu nog 360gr.  Nochtans dat de katten niet echt afgevallen zijn.  Ale ja, Kleintje was misschien ietsje zwaarder. Niet té zwaar, maar nu staat ze wel mooier.  Hetzelfde geldt voor Luis.  Daar heb ik toch bewust wat afgedaan, want ik vond hem toch iets te grof worden.

En Cuzco is te dik. Punt.  Op weekenden dat we weg zijn of vakantie's krijgen ze voor hun 3en samen en kan hij zich volstouwen.  Hij eet dan toch het dubbele van anders, zeker in het begin.  Dus de rest van het jaar, staat hij eigenlijk op dieet.
Nu lijkt hij daar niet ontzettend veel last van te hebben, hij geniet heel erg van zijn eten, dat wel.  Ik heb wel een knop omgedraaid ivm hem op gewicht krijgen.  Dat gaat me nooit lukken.  Hij krijgt nu iets minder dan 2% en daarop komt hij op 5,8kg op zijn minst, terwijl hij eigenlijk onder de 5,5 zou moeten zitten.  Dus het zij zo, zijn levenskwaliteit is ook veel waard en als ik hem streng op dieet zet, wordt hij misschien ongelukkig. Bovendien is het dan de volgende vakantie weer om zeep.  Hij is niet ongezond dik, hij heeft een beetje hangbuik en een tikkeltje te veel vet op zijn ribben (je kan ze nog wel voelen, maar niet zomaar als je hem aait).  Dit gewicht hindert hem ook niet in zijn spelen en springen of zelfs rennen, wat het wel doet als hij nog een stuk zwaarder is.  Zijn gewicht is dus niet stabiel, maar hij krijgt wel altijd dezelfde hoeveelheid.  Daarmee komt hij altijd mooi terug naar datzelfde gewicht.  Als hij daar bijna is, durf ik hem eerlijkheidshalve wel eens wat meer toestoppen.  Zowiezo wissel ik ook met de grootte van de individuele maaltijden, zo krijgt hij ook soms een (vind ik) erg grote maaltijd, zodat zijn maag eens goed vol zit. 
Dat vind ik zelf ook erg aangenaam, dus ik denk dat dat voor hem ook wel geldt.
#2992484
Boomer hield zichzelf prima op gewicht. Die kon ik gerust wat extra's geven want dan at ze de volgende dag uit zichzelf al minder. Of een half geitje van 800 gram ging precies voor 400 gram op.
Altijd zo rond de 23 kilo en daarmee prima op gewicht.
Met de komst van Pippa kreeg ze vaak dat wat over bleef van wat ik er voor Pippa uit had gehaald en ach Pippa eet het niet op, hier B eet jij maar.
En poef opeens was ze 26 kilo  :o
Ze zit nu dus weer netjes op 400 gram afgewogen per dag  ;D
Ik heb d'r nog niet gewogen maar ze is duidelijk alweer afgevallen!
#2992509
Hier blijven ze allemaal goed op gewicht. De hondjes van rond de 15 kg. (tussen de 12 en 14 jaar oud) zitten op ca. 300 gr. per dag, maar Harrie van ca. 45 kilo zit op 1,7 kilo per dag  :P. Hij is nu ruim 2 1/2 jaar oud.
#2992514
Pixie blijft netjes op gewicht rond de 30 kg. Noppie zit rond de 6,5 - 7 kg en blijft sinds ik hem heb ook op dat gewicht zitten.
Pixie krijgt 1000-1100 gram per dag en Noppie krijgt momenteel 175 gram per dag. Beide krijgen 2 keer per dag eten. Pixie 's ochtends 100 gram spiervlees en Noppie krijgt de helft can zijn dagelijkse portie.
#2992826
Hylos schreef: Xavi is een tijdje redelijk stabiel geweest maar is nu weer aan het afvallen. Hj eet amper de laatste tijd en het wordt allen maar slechter. Laatst liet ie zelfs zn eendkvv staan terwijl hij daar normaal gek op is.  ::)
Nu is de oorzaak hier heel duidelijk: hormonen oftewel loopse teefjes. Aangezien er hier in de buurt altijd wel een loops teefje is, wordt Xavi morgen chemisch gecastreerd. Ik hoop echt dat hij dan beter gaat eten en niet zo vreselijk kieskeurig is. Wordt vervolgd dus  :biggrin2:
Hoeveel is Xavi nu afgevallen?
Ik zit hier dus ook wel mee, normaal blijft ie goed op gewicht, rond de 26.5/27.0 kg, maar nu.....3dagen geleden was hij al 25,6 en vanmorgen 24,4  :o schrok me wild!! In die paar dagen tijd een ruim een kilo, maarja, je ziet het ook!
Op zich eet ie wel, maar zooooo weinig!
Vanavond heerlijk gewandeld met zijn windhonden vriendjes, (wilde hem eigenlijk thuis houden, want wie niet eet kan ook niets verbranden behalve zijn eigen "reserves" maarja, hij moet ook even iets leuks hebben vond ik, en ja hoor, hij heeft gerent alsof er niets aan de hand is en  thuis heeft ie bijna 60 gram op gegeten  :o, dus hoop dat dit echt het dieptepunt is....anders maandag naar de DA. Dan zitten we op 4 weken slecht eten (behalve vandaag dan  ::))
Wil hem niet alleen hierom castreren, maar jeemig......

Ben heel benieuwd hoe het met Xavi gaat zometeen, lees graag mee  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door