Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2990752
Esther Q schreef: Ja, ken ik, er zijn meer van dat soort experimenten gedaan, er is een heel klein percentage dat niet op die manier volgzaam is. Echt maar een heel klein percentage.
Psies...best eng eigenlijk...creeer de juiste omstandigheden en iedereen is er toe in staat...
Door steff
#2990875
Multi culturele samenleving is een illusie gecreerd door de globalisering. Ik vergelijk de menselijke samenleving altijd met een roedel honden. Steek je een Husky in een roedel malamutes dan is er een goeie kans dat dit goed gaat en blijft gaan. De gelijkenissen tussen die 2 rassen zijn groot. Vergelijk het met Duitsers of Belgen die in Nederland gaan wonen. Steek je een herder in de roedel malamutes dan zal het wat moeilijker zijn, er zijn nog steeds veel gelijkenissen, maar de verschillen kunnen toch tot misverstanden/spanningen leiden. Vergelijk het met Polen, Esten of Grieken die in Nederland komen wonen. Steek je een jacht hond in een roedel malamutes dan verkleint de kans op succes snel. ze begrijpen elkaar niet helemaal wat tot serieuze en blijvende problemen lidt. Vergelijk het met Russen, Afrikanen, antillianen die in Nederland komen wonen. steek je een kat in een roedel malamutes dat is er oorlog. De verschillen zijn erg groot en de gelijkenissen gering. Vergelijk het met strenge moslims die in Nederland komen wonen. Dus kortom hoe verder weg je van je eigen roods  gaat leven hoe onmogelijker het wordt.
Laatst gewijzigd door steff op zo 14 sep 2014, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2990911
Mieke L. schreef: Ik ben bijna 19 jaar getrouwd met een Surinamer en we leven echt niet als kat en hond  :biggrin2:


Ik heb een Afrikaanse schoonzus en een Surinaamse schoondochter . Hardstikke leuk
Door Lil
#2990916
Mieke L. schreef: Ik ben bijna 19 jaar getrouwd met een Surinamer en we leven echt niet als kat en hond  :biggrin2:
Een van jullie is dan een Boris. Sociaal met als dat leeft en op dat gebied geen hond.

Sorry wordt een beetje melig.

Ja natuurlijk hoe dichterbij hoe meer slagingskans. Maar denk dat het vermogen tot aanpassen belangrijk is. Daarom zullen enkele individuen totaal geen problemen hebben ook al zijn ze heel erg verschillend van oorsprong.
Door Esther Q
#2990918
Lil schreef: Een van jullie is dan een Boris. Sociaal met als dat leeft en op dat gebied geen hond.

Sorry wordt een beetje melig.

Ja natuurlijk hoe dichterbij hoe meer slagingskans. Maar denk dat het vermogen tot aanpassen belangrijk is. Daarom zullen enkele individuen totaal geen problemen hebben ook al zijn ze heel erg verschillend van oorsprong.
Nou, dat klopt denk ik helemaal! Hoe sterk dat vermogen tot aanpassen is hangt natuurlijk wel ook weer af van opvoeding en levenservaring/omgeving. Maar er zijn idd mensen die ook zonder opvoeding en ervaring in die richting gewoon met jan en allemaal door een deur kunnen.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#2990926
Esther Q schreef: Nou, dat klopt denk ik helemaal! Hoe sterk dat vermogen tot aanpassen is hangt natuurlijk wel ook weer af van opvoeding en levenservaring/omgeving. Maar er zijn idd mensen die ook zonder opvoeding en ervaring in die richting gewoon met jan en allemaal door een deur kunnen.
Ja dat denk ik ook, vraag me weleens af waar dat aan ligt. Van huis uit heb ik dat wel meegekregen. Maar bijvoorbeeld de zus van mijn moeder heeft hele andere ideeën over buitenlanders dan mijn moeder. Overigens vindt ze mijn Rudi wel aardig natuurlijk  ::) (is ie ook)  Vraag me af waar dat verschil dan vandaan komt.
Door steff
#2990927
aanpassen werkt als de verschillen niet zo groot zijn. Maar een kat kan zich niet aanpassen tot hond. Of een jachthond kan zich niet aanpassen naar het gedrag van een malamute. Zelfde in de mensenwereld. De aard van het beestje!
Door steff
#2990932
een mooi voorbeeld is de onverenigbaarheid tussen moslims en chistenen. Beiden zijn ze heilig van overtuigd dat er maar 1 ware God is (de hunne), de rest is des duivels. Probeer die maar eens te doen aanpassen :-)
Door Martine-Tom
#2990941
steff schreef: een mooi voorbeeld is de onverenigbaarheid tussen moslims en chistenen. Beiden zijn ze heilig van overtuigd dat er maar 1 ware God is (de hunne), de rest is des duivels. Probeer die maar eens te doen aanpassen :-)
Je slaat dan wel over dat mensen en dieren toch iets verschillen in het kader van beredeneren. Er zijn genoeg gelovigen die vredig naast elkaar leven, kwam laatst op FB ook wat fotos tegen van Moslims die Christenen beschermen door er in een kring om heen te gaan staan als ze hun geloof willen beleiden en visa versa. Dat ze het niet met elkaar eens zijn op geloof gebied hoeft niet in de weg te staan dat ze respect voor elkaar hebben.
Een huwelijk met 2 gelovigen van andere kerken lijkt me wat lastiger maar binnen de samenleving als geheel hoeft het mi niet per definitie voor conflicten te zorgen.
Door K&D
#2990947
steff schreef: een mooi voorbeeld is de onverenigbaarheid tussen moslims en chistenen. Beiden zijn ze heilig van overtuigd dat er maar 1 ware God is (de hunne), de rest is des duivels. Probeer die maar eens te doen aanpassen :-)
Katholieken en Protestanten konden er 400 jaar geleden ook heel wat van...  ::)
Door Lil
#2990953
steff schreef: aanpassen werkt als de verschillen niet zo groot zijn. Maar een kat kan zich niet aanpassen tot hond. Of een jachthond kan zich niet aanpassen naar het gedrag van een malamute. Zelfde in de mensenwereld. De aard van het beestje!
Alleen al op bp zijn er heel veel mensen met zowel honden als katten die geweldig met elkaar omgaan. Zelf nu de tweede herplaatser bij oude kat (ten). En dat is echt lief en knuffelig met elkaar. Individueel aan puddings vermogen, want van nature vreet het elkaar op. Ze worden ook een beetje elkaar erdoor. Heb deels een hondse kat en deels katse honden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door