Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kakocavi
#2990350
Hope schreef: Dank je!
Brinta is een goed idee!
Brood is ze dol op. Ik laat het in de zon drogen tot het knetterhard is.
Het hooi heb ik toch in een ruif gedaan. Liever zou ik het zo neerleggen maar ze plast het nat en aangezien hooi geen vocht opneemt worden de sore-hocks dan erger. Ze zit op een dikke laag krullen, twee maal daags haal ik de natte plekken eruit.

Het potje olvarit wortel kan ik ook gewoon opmaken denk ik? Daar deed ik het dwangvoer doorheen, dan lustte ze het beter.
Ah ja, je hebt gelijk met dat hooi. Veel konijnen zijn zindelijk maar als zij dat niet is en erop plast is dat inderdaad niet goed. Heb je misschien wel een huisje waar ze in kan zitten, of een andere schuilplaats?

Die Olvarit, is dat die met alleen wortel, water en rijst? Dat is prima spul voor zwakkere nijntjes, wordt inderdaad vaak als dwangvoeding aangeraden. Dat kun je gewoon opmaken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2990369
kakocavi schreef: Ah ja, je hebt gelijk met dat hooi. Veel konijnen zijn zindelijk maar als zij dat niet is en erop plast is dat inderdaad niet goed. Heb je misschien wel een huisje waar ze in kan zitten, of een andere schuilplaats?

Die Olvarit, is dat die met alleen wortel, water en rijst? Dat is prima spul voor zwakkere nijntjes, wordt inderdaad vaak als dwangvoeding aangeraden. Dat kun je gewoon opmaken.
Normaal is ze zindelijk, maar nu nog niet.
Inderdaad olvarit met alleen wortel en water.

Een schuilplaats heeft ze niet, goed idee!
Door eelke
#2990372
Ik zou haar dan wel weer buiten laten, met vriendje, en extra aandacht besteden aan het nachthok. Als je dat helemaal vol stopt met stro is dat nog hartstikke warm, dan heeft ze haar partner, gezelschap, beweging. Het duurt waarschijnlijk ook nog wel even eer het echt koud wordt snachts.
Anders heb je nu misschien weer stress van het alleen zijn, en van het voorjaar weer stress van het koppelen...
Gebruikersavatar
Door Hope
#2990398
eelke schreef: Ik zou haar dan wel weer buiten laten, met vriendje, en extra aandacht besteden aan het nachthok. Als je dat helemaal vol stopt met stro is dat nog hartstikke warm, dan heeft ze haar partner, gezelschap, beweging. Het duurt waarschijnlijk ook nog wel even eer het echt koud wordt snachts.
Anders heb je nu misschien weer stress van het alleen zijn, en van het voorjaar weer stress van het koppelen...
Dat is een goede...
E.C blijft natuurlijk in het lichaam zitten. Dus stress moet zoveel mogelijk vermeden worden.
Stro is er genoeg, en ik heb een plaat plexi-glas voor de tralies hangen zodat ze uit de wind zit. Achter dat glas in het zonnetje is het echt niet koud. 's Avonds zou ik ook nog een deken over het hok kunnen gooien.
keetje schreef: http://www.bunnybin-winkeltje.nl/nl/cat ... ezondheid/

Staan sokjes bij voor konijnen met sore hocks en ook oppep voer.
De sore-hocks gaan goed gelukkig. Ik behandel ze met groene leem zalf en poeder. Daar droogd het mooi mee in.
Dat oppepvoer lijkt me wel wat!
Door keetje
#2990405
Kim_S schreef: Aaaaah Bunnybin! Daar heb ik ook ooit konijntjes gehaald  :)
Ik ook. :) Zit/zat hier in us durpske. Ze doet nu geen opvang meer maar de webwinkel bestaat nog steeds en de opbrengst daarvan gaat naar andere opvangen in Nederland.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2990431
keetje schreef: Ik ook. :) Zit/zat hier in us durpske. Ze doet nu geen opvang meer maar de webwinkel bestaat nog steeds en de opbrengst daarvan gaat naar andere opvangen in Nederland.
Wilma rules!  :rock:
Ik vond het echt heel jammer dat ze moesten stoppen.
Voor info is het nog steeds een hele fijne site  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door