Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2988279
Wat klinkt dat allemaal leuk (en lekker!).

Ik las het ook zoals Angelique.
Ik ben zielsgelukkig op de plek waar ik nu woon maar ik besef wel dat het niet alleen de plaats is die dat geluk maakt. Zou mijn man, hond of paarden er niet zijn werd het toch een heel stuk minder!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2988284
Lizzy, wecken is zooooo leuk!

Eigen stokerij lijkt me ook wel iets voor mij :mafloddersmilie:
Je mag dan hier ook wel cursus komen geven, eerst nog een huis met kelder kopen.
Door Lizzy
#2988294
koekje schreef: Lizzy, wecken is zooooo leuk!

Eigen stokerij lijkt me ook wel iets voor mij :mafloddersmilie:
Je mag dan hier ook wel cursus komen geven, eerst nog een huis met kelder kopen.
Ja, is het net zo leuk als ik denk? Heb je ervaring?
Hahaha, een stokerij..... Jaaaaaaaaa, dat is ook gaaf, sterkte drank met 2 frambozen er in :biggrin2:
Op naar huus met kelder :-*
Gebruikersavatar
Door koekje
#2988306
Ja, ik heb een weckketel.
Het is leuk. Geen gehannes meer met dingen heet in de potten moeten gieten. Gewoon potjes vullen en in de pan zetten. Pan met water vullen en dan aan. En het blijft langer goed dan met de jam-methode (heet vullen en op de kop).
Door keetje
#2988315
koekje schreef: Ja, ik heb een weckketel.
Het is leuk. Geen gehannes meer met dingen heet in de potten moeten gieten. Gewoon potjes vullen en in de pan zetten. Pan met water vullen en dan aan. En het blijft langer goed dan met de jam-methode (heet vullen en op de kop).
Koud erin? Ik ga me er eens in verdiepen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2988360
Jaaaa, zó leuk! Lekker moestuinieren en dan zelf verwerken. Dat is echt genieten, wat fijn dat jullie het helemaal jullie plek is!  :)

Weck ketel wil ik ook nog wel eens proberen. Jam hebben we veel gemaakt, nu minder want we eten bijna geen suiker meer.
Paprika's hebben we wel, maar nog niet gedroogd. Pepers (veel!) en knoflook, zelf drogen en dan in de molen is heerlijk. En eigen sambal van de pepers.
Hier dit jaar (voor het eerst in 10 jaar) een goede tomatenoogst. Veel gedroogd, dat is een smaakexplosie in je mond.  :)

Veel plezier met alle lekkernijen!  :)
Door Aprilsnow
#2988366
O wat klinkt dat geweldig. Het is dat ik er de tijd niet voor heb. Wil volgend jaar of anders het jaar er op wel wat bakken (gebasseerd op m2 idee). Heb nu e.e.a. in potten staan maar met puppelmans is daar dit jaar weinig van terecht gekomen  :-[
Door Esther Q
#2988371
Oh, wat heerlijk joh! Ik weet ook zo goed hoe een ander thuis een heel ander gevoel kan geven en weer allemaal deuren kan openen. Ik ben niet zo'n groene vinger typje, maar ik ben hier weer aan het breien geslagen :biggrin2: Misschien komt er ooit wel een machine, dan gaat het wat sneller, haha. En idd niet alleen bij mezelf, maar ook bij de hondjes. Vooral aan Boef merk ik het, hij lijkt hier wel in zijn tweede jeugd gekomen, en is zoveel meer tevreden en happy :-* Ja, omgeving, het kan ontzettend veel invloed hebben!
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2988394
Ohhhh, lekker Lizzy, die jams... Wil je ze niet verkopen???? Heb wel interesse in een paar potten jam (mn jongste is gek op jam); mn moeder maakt ze ook zelf (in Portugal), dus af en toe krijgen we een klein bakje toegestuurd en als we er in de zomer zijn, eten de kids alleen maar jam  :D......
Enne, die zongedroogde tomaten: doet mn moeder ook zelf in de buitenlucht met de warmte ;D..... Met verse (of zelf gedroogde) oregano erop en daarna in een pot met olijfolie......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door