Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2986749
Ik heb nooit 1 hond gehad altijd min 2
Ik vind ook als het enigszins mogelijk is  dat een hond niet alleen moet zijn, het zijn roedel dieren en hebben dus ook meestal eigen soort genoten nodig
Maar nogmaals moet wel kunnen
En met meerdere honden bij elkaar live tv zo mooi om de hondentaal te zien
Hoevaak ik niet ben aangesproken of ze met mij mee mogen lopen omdat hun hond dan lekker kan spelen ja best veel
Gebruikersavatar
Door Muppeteer
#2986765
Ik zou dolgraag een 2e hond willen... Ik hoop bij elke wandeling dat we een andere loslopende hond tegenkomen, Muppy gaat vaak helemaal uit haar plaat. De hond van mijn schoonouders is haar beste maat; super leuk om die samen bezig te zien. Slapen lepeltje-lepeltje  :smitten:

Afbeelding

Muppy is zelden alleen omdat ze elke dag mee naar de zaak gaat en minstens 1 dag in de week is ze de hele dag samen met de schoon-hond. Toch zou ik heel graag een 2e hond willen, ondanks de nadelen die hier worden genoemd, zoals oppas, meenemen, etc. Helaas wil mijn vriend er écht niet aan, en op kantoor zou het dan misschien ook wat te druk worden...

Als een hond genoeg aandacht krijgt en niet dag in dag uit alleen zit, is een 2e hond niet noodzakelijk, denk ik. Maar beter is het wel.
Door Esther Q
#2986793
Het is trouwens niet altijd leuk voor een hond. Mijn Boef is behoorlijk a-sociaal. Ik nam Radja er ooit bij, mede voor hem, maar echt leuk is hij het nooit gaan vinden, hondengezelschap en puppies moeten al helemaal niet in zijn buurt komen. Hij is het liefste gewoon alleen.
Gebruikersavatar
Door Sher
#2986798
Muppeteer schreef: Als een hond genoeg aandacht krijgt en niet dag in dag uit alleen zit, is een 2e hond niet noodzakelijk, denk ik. Maar beter is het wel.
Dat geloof ik ook wel hoor.  :-*
Het is in de eerste plaats voor mijzelf heel erg fijn.  :P Het scheelt wel dat ik nu twee kleintjes heb, voor veel mensen zijn twee kleintjes nog steeds minder hond dat één grote.
Gebruikersavatar
Door Muppeteer
#2986875
Sher schreef: Dat geloof ik ook wel hoor.  :-*
Het is in de eerste plaats voor mijzelf heel erg fijn.  :P Het scheelt wel dat ik nu twee kleintjes heb, voor veel mensen zijn twee kleintjes nog steeds minder hond dat één grote.
Klopt, al is dat lang niet altijd terecht, met al die dobermanns in chihuahua -kleren...  :biggrin2:
Door eelke
#2986899
Esther Q schreef: Het is trouwens niet altijd leuk voor een hond. Mijn Boef is behoorlijk a-sociaal. Ik nam Radja er ooit bij, mede voor hem, maar echt leuk is hij het nooit gaan vinden, hondengezelschap en puppies moeten al helemaal niet in zijn buurt komen. Hij is het liefste gewoon alleen.
Ik weet ook niet of het voor Joep had gehoeven hoor. Die was tevreden zolang we een aantal play date's in de week hadden. Nu kunnen we juist minder lang van huis omdat Gijs niet goed alleen kan en moeten ze in de keuken omdat Gijs sloopt...
Door chelsey
#2986923
Chelsey leefde helemaal op toen Scoop erbij kwam, wat ik hiervoor al las kan ik alleen maar beamen: de interactie, het stoeien...heel leuk en nu voel ik mij volmaakt gelukkig: 2 kids,2 katten, 2honden en 4 kippen...Oja, op mannengebied hou ik het op één man (maar hij is één uit de duizend!)
Door Ruisje
#2986977
Ik heb precies een half jaar 1 hond gehad. Dat is 19 jaar geleden en was Taylor, mijn eerste en enige pup.
En nee... 1 hond is geen hond, dus 6 maanden later kwam Wiebe (uit het asiel) erbij. Nu, 19 jaar en verschillende honden later (2 en 3 tegelijk) vind ik 1 hond nog steeds geen hond. ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2986989
Een mens kan nooit de vervanging zijn van een soort genoot
En tuurlijk zijn er honden die eenling zijn mijn border collie ook min of meer
Maar dat zijn uitzonderingen en vaak die honden hechten zich meer op de mens
Door sella
#2986993
Ik vindt 1 hond ook inmiddels geen hond, maar loop er nu wel tegenaan dat het niet handig is 2 grote sterke honden en hoe snel de buurt verslechterd is in 16 maanden tijd :-\
Dus we gaan nu voor de serieuze wandelingen er maar met de auto op uit, zodat ze hier alleen maar pie en poe sessies hoeven.
Maar ik vindt ook 1 kat geen kat. Op mijn hoogtijpunt heb ik 8 poezels gehad.
Dat kontakt liggen met een soortgenoot of een hond en een kat samen, dat is anders dan wat wij kunnen bieden.
Als is het summum natuurlijk wel met zijn allen bij het vrouwtje in bed en de katten op de borstkas en keel. Kuch ik werd wat benauwd wakker soms ::)
Maar wat mis ik de kattekoppies in mijn leven, echter nu de centjes moeizamer zijn, zou ik niet weten hoe ik nu ze moet geven wat ze nodig hebben.
Maar ooit komen er weer meerdere kattekopies in huis.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2987007
Hier dus ook 2 grote sterke honden de border loopt los mag wel niet maar loopt netjes aan mijn zij
De andere 2 trouwens ook, maar ook hier niet fijn lopen en ga dus elke dag heerlijk naar park of bos waar ze los mogen
Dus geen probleem heerlijk zo'n roedel
Katten ook maar lijkt toch dat die het minder nodig hebben
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2987104
Ik vind net dat je als mens nog minder voor een kat kan betekenen dan voor een hond, dus dat je voor een hond wel waardevoller kan zijn als vervanging van een soortgenoot. Zei het nooit helemaal natuurlijk.
Dat is natuurlijk gelinkt aan het feit dat honden roedeldieren zijn en dat katten in losse groepen leven.  Voor een hond maakt de mens deel uit van de roedel, en neem je dus een meer prominente plaats in, in het dier zijn leefwereld, dan bij een kat.
Er zijn katten die heel erg aan mensen hangen, er zijn katten die heel erg aan andere katten hangen en er zijn er die liever alleen zijn. Veel heeft met opvoeding te maken en met hoe ze ze opgegroeid zijn, maar ook een groot deel aanleg natuurlijk.

Maar ik vind toch ook dat 2 (of meer) katten (en dan vooral kittens) samen echt een meerwaarde biedt tov maar 1 kat.  Het probleem is dat je er bij katten moeilijk tot onmogelijk nog een kat bij kan zetten als ze van kitten af alleen opgegroeid zijn. Dat ligt bij een hond wel anders, en dat maakt het veel gemakkelijker om achteraf uit te breiden.  ;)
Bij katten ben je best op voorhand (bij aankoop van een kat of kitten) je bewust te zijn van het feit of je ze alleen wil houden of met meerdere bij elkaar.  Gevolg is dat vele mensen bij 1 kat blijven hangen, en dat vind ik best wel jammer.

Hier zullen er altijd meerdere katten zijn.  Ik zal er zelfs 2 kittens bij nemen voordat er 1 kat alleen overblijft. Omdat katten die gewend zijn in groep te leven, heel erg kunnen gaan treuren en eenzaam zijn als ze alleen achterblijven en je dat als mens niet kan opvangen of die plaats innemen.  Als er nog andere katten zijn, kunnen ze logischerwijze alsnog treuren, maar das toch een stuk minder. 


Dus ja, ik vind ook dat 1 kat geen kat is. Als ik later een hond zou nemen, zou ik met eentje beginnen (lijkt me verstandig  :biggrin2:), maar zit er wel mee in mijn hoofd dat er dan al snel een tweede komt.  Dus vind ik ook dat 1 hond geen hond is.  :)
Door Martine-Tom
#2987120
Ik heb er 1 en dat zal zo blijven ,2 is leuk maar ook onhandig, je neemt ze net wat minder makkelijk mee en je kan ze ook wat minder makkelijk naar een oppas doen.
Tom heeft een aantal goede vrienden en dat is inderdaad genieten, met 1 hond zorg ik er wel voor dat hij regelmatig met zijn vrienden op kan trekken ter compensatie :)
Door Martine-Tom
#2987123
pearlsofpassion schreef: Ik vind net dat je als mens nog minder voor een kat kan betekenen dan voor een hond, dus dat je voor een hond wel waardevoller kan zijn als vervanging van een soortgenoot. Zei het nooit helemaal natuurlijk.
Dat is natuurlijk gelinkt aan het feit dat honden roedeldieren zijn en dat katten in losse groepen leven.  Voor een hond maakt de mens deel uit van de roedel, en neem je dus een meer prominente plaats in, in het dier zijn leefwereld, dan bij een kat.
Er zijn katten die heel erg aan mensen hangen, er zijn katten die heel erg aan andere katten hangen en er zijn er die liever alleen zijn. Veel heeft met opvoeding te maken en met hoe ze ze opgegroeid zijn, maar ook een groot deel aanleg natuurlijk.

Maar ik vind toch ook dat 2 (of meer) katten (en dan vooral kittens) samen echt een meerwaarde biedt tov maar 1 kat.  Het probleem is dat je er bij katten moeilijk tot onmogelijk nog een kat bij kan zetten als ze van kitten af alleen opgegroeid zijn. Dat ligt bij een hond wel anders, en dat maakt het veel gemakkelijker om achteraf uit te breiden.  ;)
Bij katten ben je best op voorhand (bij aankoop van een kat of kitten) je bewust te zijn van het feit of je ze alleen wil houden of met meerdere bij elkaar.  Gevolg is dat vele mensen bij 1 kat blijven hangen, en dat vind ik best wel jammer.

Hier zullen er altijd meerdere katten zijn.  Ik zal er zelfs 2 kittens bij nemen voordat er 1 kat alleen overblijft. Omdat katten die gewend zijn in groep te leven, heel erg kunnen gaan treuren en eenzaam zijn als ze alleen achterblijven en je dat als mens niet kan opvangen of die plaats innemen.  Als er nog andere katten zijn, kunnen ze logischerwijze alsnog treuren, maar das toch een stuk minder. 


Dus ja, ik vind ook dat 1 kat geen kat is. Als ik later een hond zou nemen, zou ik met eentje beginnen (lijkt me verstandig  :biggrin2:), maar zit er wel mee in mijn hoofd dat er dan al snel een tweede komt.  Dus vind ik ook dat 1 hond geen hond is.  :)
Dat is zeker waar  :)
Hiervoor ook 2 katten gehad, nu was het niet de bedoeling, Doki zou enig kind blijven, maar hij trok dat niet, ik had gehoopt dat het zou gaan maar had er rekening mee gehouden dat als Doki niet alleen kon blijven er een 2e zou komen. En zo geschiedde dus.

Met Doki en Freud speelt Tom trouwens niet echt, met Bami wel, die is helemaal gek op Tom, en dat vind ik ook altijd zo cute, 2 verschillende dieren die zo goed met elkaar optrekken. Op mijn vakantieadres speelde Tom ook zo leuk met het konijn  :smitten:
Door Lil
#2987137
Ik vind twee honden zalig, maar ik vind niet dat 1 hond geen hond is.
Denk dat als Boris er niet meer is Jones een tijdje alleen blijft.

Niet alleen vanwege mijn verwerking, maar ook omdat een Jones een nogal bewerkelijke hond is. Daar heb je soms onderweg geen kind aan en soms zijn 2 handen te weinig. Juist in die laatste situaties die onverwachts zijn kun je wel een Boris handelen (die een af krijgt en dan braaf blijft liggen al vergaat de hele wereld), maar ja 9 van de 10 honden kunnen dat logisch niet. Moet er niet aan denken dan nog zo'n 30 kg hond erbij aan de lijn te hebben en al helemaaaaaaaal niet aan denken dat die hond het gedrag op dat moment gaat nadoen.  :-X
Maar ik weet wel zeker dat ik dan weer op zoek ga naar een hond die wél samen met de grote lieverd gaat. Het is zo'n scheet van een hond! Alleen op momenten dat er paniek is (vandaar onverwacht steeds) dan had ik graag gezien dat hij 20 cm kleiner en 20 kg lichter was geweest.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door