Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Shanti en co
#2986799
Wij hebben 1 oude (denk aan minstens 20 jaar), 1 low-frost en 1 no-frost en dat merk je duidelijk.
De no-frost gebruiken we voor ons eigen eten en we hebben hem al zo'n 2 jaar maar na de eerste keer schoonmaken niet meer opnieuw gedaan. Er zit wel wat ijs aan de randen maar nog steeds niet zo heel veel.
De andere hebben we al wel een paar keer schoongemaakt, de oude denk ik 2x zo vaak als de low-frost.
Door judith1967
#2986842
Dus tis toch wel een handige extra. :)
Je vervalt alleen wel gelijk in een klasse duurder,das dan wel weer een beetje jammer :-[

Volgens de verkoopster heb je geen No frost op een vrieskist nodig
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2987059
Wij hebben ook No Frost op de eigen vrieskist, maar mij valt het serieus tegen.  We hebben hem nu een jaar, en er hing toch ook al een beetje ijs aan. Heb het er af gehaald bij inventariseren, want als het begint, dan stopt het niet meer. 
Ze zeggen dat je hem pas na 5 jaar zou moeten ontdooien, maar dan denk ik echt dat je er niet meer in kan, van het ijs...  ::)

Wat ik wel op zou letten is dat er bij die van ons een lamp in het midden van het deksel zit.  Dat komt lager dan de rest van het deksel, en daarmee kan je de kist niet ten volle volladen.  Voor de barf vond ik hem dus echt niet goed, want die wil ik mooi vol kunnen stoppen, als dat nodig is.  Ik had deze even voor de barf in gebruik toen de barfvriezer stuk was, en toen had ik hem volgestopt rond de lamp.  Gevolg was dat je het niet merkte maar het deksel blijkbaar niet goed sloot.  De bovenlaag was dan licht ontdooit en hij stond natuurlijk de hele tijd te draaien. Er kroop dan ook ijs tussen de rubbers. 
Je kan hem dus niet mooi volladen, maar daardoor gaat de bovenste rand wel aanvriezen...

Daar heb ik wel spijt van, dus zou ik nooit eentje kopen met zo'n lamp die naar beneden eruit komt.
Desnoods zonder lamp, die zit in de andere vriezer ook niet, en ik heb het nog nooit gemist.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 06 sep 2014, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Urs
#2987110
Ik heb het idee dat de no frost functie ervoor zorgt dat de inhoud van de vriezer kleiner word als een vriezer zonder no frost.

Van de week hebben we hier een nieuwe neergezet zonder no frost en met 400 liter inhoud, dezelfde liters inhoud met no frost zou hier niet passen kwa buiten afmetingen.

En er past denk ik wel al het vlees in van een halve koe. ( 400 liter) 
Door Shanti en co
#2987154
Klopt, de onze heeft ook speciale blazers die de lucht rondblazen aan de deksel. Daaronder kun je niet volbouwen en daar hebben we wel eens een ijspegeltje vanaf gehaald. Ook moet er bij de onze wat ruimte zijn om de lucht te laten circuleren dus moet een kleine zijkant niet volgebouwd zijn.
Wij hebben onze spullen in gesorteerd door van karton vakken te maken en zo hebben we ook gezorgd dat er een beetje ruitje over is. De buiten afmetingen zijn ook groter dan de oude (allebei 300L) maar dat is doordat hij heel goed geïsoleerd is en de oude net iets minder.  :P
Door judith1967
#2987186
Allebei weer bedankt voor de tips/advies
Ik moet mij eigen dus niet blindstaren op No Frost
En hele goede tip van de lamp Pearslofpassion ;) ga ik zeker op letten
En een lamp in de vrieskist is eigenlijk ook  niet echt nodig,want heb ook licht n de schuur :biggrin2:
Door judith1967
#2987836
Urs schreef: Ik heb het idee dat de no frost functie ervoor zorgt dat de inhoud van de vriezer kleiner word als een vriezer zonder no frost.

Van de week hebben we hier een nieuwe neergezet zonder no frost en met 400 liter inhoud, dezelfde liters inhoud met no frost zou hier niet passen kwa buiten afmetingen.

En er past denk ik wel al het vlees in van een halve koe. ( 400 liter)
Wat voor merk en waar heb jij hem gekocht?
Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2987964
Ik lees mee, krijg dinsdag mijn 200 liter vriezertje. Kleintje, maar voor mij prima.. Heb nog 1 lade en een vries la in de koelkast.
Door Urs
#2988058
judith1967 schreef: Wat voor merk en waar heb jij hem gekocht?
Whirpool bij bol.com.

Afbeelding

Afbeelding

Dat blauwe in de deksel is wel n lamp, maar als je de mandjes gebruikt zit de lamp niet in de weg.

Het word niet een vriezer voor het honden eten maar voor ons zelf en dan voor het vlees van eigen slacht en opslag van andere voedingsmiddelen.

Had tafelmodel kastjes en das waardeloos met t slachten kwa ruimte.

Oja in de bodem van de kist zit een afvoer voor als je de vriezer gaat ontdooien, best handig.
Laatst gewijzigd door Urs op ma 08 sep 2014, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#2990066
Urs schreef: Whirpool bij bol.com.

Afbeelding

Afbeelding

Dat blauwe in de deksel is wel n lamp, maar als je de mandjes gebruikt zit de lamp niet in de weg.

Het word niet een vriezer voor het honden eten maar voor ons zelf en dan voor het vlees van eigen slacht en opslag van andere voedingsmiddelen.

Had tafelmodel kastjes en das waardeloos met t slachten kwa ruimte.

Oja in de bodem van de kist zit een afvoer voor als je de vriezer gaat ontdooien, best handig.
He super dat je foto's ervan  heb geplaatst. 8)
Nu heb ik nog meer een inzicht in de 400 liter.

Wat een lieve foto :-*
Door judith1967
#2990335
Zo de vrieskist is besteld(Whirpool 390 liter).
Ergens volgende week zal die wel geleverd worden :biggrin2:
Door judith1967
#2991829
Mieke-Navajo schreef: Mijn vriezertje vriest als de brandweer. woeshhhh ben er echt heel erg blij mee!
Fijn dat ie zo goed bevalt!! :D
De mijne duurt nog wel even,zeker  week levertijd :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door