Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3000600
Cortaphen geeft vrij makkelijk bloedingen en heeft nog wel meer nare bijwerkingen. Als je hond er tegen kan, kan het wel een probaat middel zijn, maar veel da's willen het omwille van de nare bijwerkingen (honden die gaan flippen/onrust/hijgen) niet meer voorschrijven omdat er tegenwoordige betere pijnbestrijders op de markt zijn.

Cortaphen is kort gezegd, NSAID met Cortisiosteroide, aangezien je al een nsaid ook geeft zou het elkaar best wel eens kunnen bijten.  :-\

Sterkte met je manneke, het is gewoon ronduit jammer dat jullie inzet op alle vlakken niet wat hoger beloond wordt  :(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3000621
Dank je Angelique, ook voor de info. Ik vind het moeilijk. Ik weet het simpelweg niet met al die medicatie. En hoewel ik door schade en schande heel erg wantrouwend en zelf-informerend ben als het om dierenartsen en behandelingen gaat, heb ik in Paul echt vertrouwen. Dus ja, als hij dan zegt dat het goed komt, dan vind ik dat we dat op zijn minst een kans moeten geven.

Voor nu hebben we een uitlaatronde zonder poep gehad en hij heeft zijn buikje halfvol gegeten met spier en pens en de medicijnen. Ik denk dat we alleen maar kunnen afwachten. Als dit blijft of snel terug komt, dan is het snel genoeg exit cortaphen.
Door Lil
#3000870
Ik lees nu dat je corthaphen (neem aan de forte) geeft. Ik heb dit een tijd aan Boris gegeven. Het hielp geweldig, maar zijn darm en maagklachten verergerden toen in rap tempo en toen ben ik er dus mee moeten stoppen. Geen bloed erbij gehad, maar ik vrees dat als ik niet meteen had ingegrepen dit wel gebeurd zou zijn (net als bij de rimadyl). Metcam (en andere merken die hetzelfde zijn) is jarenlang goed gegaan en de previcox lijkt ook goed te gaan (maar die geef ik pas 3 weken).

Duim dat je de middelen kunt blijven geven. Het is gewoon echt ruk als je maatje zo lijdt en ook dat je ziet dat die extreme angst dus blijft  :'( :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3001361
Irish schreef: Hoe gaat het nu met Oscar?  :-* :-*
Beter! Ik ben gister avond voorzichtig met een kwartelkarkasje begonnen en vanmorgen weer wat meer bot gegeven. De ontlasting is nog duidelijk heel dun (de medicijnen maken er nog wat moois van), maar dat wijt ik nu aan het gebrek aan vleesbot. Er zit geen bloed meer bij en hij kan het ook weer goed ophouden.
We zijn nu ook weer begonnen met de minimale dosis cortaphen. Afwachten maar, hij lijkt het qua pijn ook heel aardig te blijven doen. Loopt half zo slecht niet als vorige week toen we met veel zorgen naar de dierenarts gingen. Dus daar ben ik ook heel erg blij mee!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3002210
En we hebben een drol! Een normale, stevige drol! Hoe blij kan een mens daar mee zijn  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door