Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
#2985863
dinky89 schreef: een ovenmaaltijd 3 uur in de magnetron???
Schoonma heeft wel een keer per ongeluk de magnetronstand gebruikt bij afbakbroodjes, nou die waren na paar minuten toch echt wel zwart en hele bijkeuken stond vol rook. Zelfs de buren kwamen informeren of het wel goed ging en wat er aan de hand was.....
Een week later stonk het huis nog altijd, was blij dat ik er niet woonde  :biggrin2:
Op de ovenstand he!
Door cj
#2985868
Esther Q schreef: Grappig. Ik ervaar dat heel anders. Ik heb niet het gevoel dat ik dingen niet mag. Ik kies zelf wat ik wel en niet wil doen en gebruiken (tot in de mate van het mogelijke). En ik kies graag zo bewust mogelijk. Juist dat geeft mij de beleving van vrijheid :)
Esther en Lizzy, jullie hebben gelijk. Maar ik word soms niet goed van bepaalde vragen/discussies, wat overigens nu helemaal niet aan de orde is. Mijn excuus!
Saskia
Door Lizzy
#2985876
cj schreef: Esther en Lizzy, jullie hebben gelijk. Maar ik word soms niet goed van bepaalde vragen/discussies, wat overigens nu helemaal niet aan de orde is. Mijn excuus!
Saskia
Naaaah, excuses is nou ook weer niet nodig hoor :-*
Door Esther Q
#2985878
Lil schreef: Een combi en kan niet zonder. Geen oven en op andere manier opwarmen duurt vaak erg lang en is niet altijd even lekker. Bijv. Macaroni in pan opwarmen. Ik vind dat smaken alsof hij gebakken is. Het wordt dan ook te gaar.
Uitdrogen in magnetron geen last van. Gebruik wel bakken met speciale deksels.
Daar heb je wel een puntje. Ik heb een magnetron maar zelden gebruikt en dat is alweer een jaar of 10 geleden, maar ik geloof dat ik nooit heb begrepen hoe ik met dat ding moest omgaan en dan wordt het eten door verkeerd gebruik natuurlijk ook onnodig extra smerig.

cj, ik word ook wel eens niet goed van een discussie hoor, lijkt me heel normaal :P
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2985893
Ik Eddie heeft heb net papadums "gepoft" in de magnetron. Daar is hij makkelijk voor, verder doe ik er eigenlijk niets mee.

Edit: met hij bedoel ik de magnetron.... Niet Eddie!!!  ::) :biggrin2:
Door essie
#2985902
Ik gebruik de magnetron ongeveer 2 keer in een jaar om een zak popcorn erin te maken.
Door Martine-Tom
#2985912
essie schreef: Ik gebruik de magnetron ongeveer 2 keer in een jaar om een zak popcorn erin te maken.
Haha dat waren precies mijn woorden  ;D
Door Lil
#2985942
Angelique schreef: Dat is hier meestal de bedoeling bij macaroni in de pan  :biggrin2:
Neeeeeee, wil hem alleen warm niet van smaak verandert hihi.

Gebruik van de magnetron moet je even leren ja. Bijv. Glas met beetje water erbij zetten. Ander vermogen. Met deksel, zonder deksel, stoomdeksel. Zet je het er zonder je erin te verdiepen erin, ja dan snap ik de conclusie vies.

Straling geloof ik niet in. Ja, erin maar niet die die mega dikke deur en niet in voedsel. Deeltjes kapot, ja met koken, bakken en frituren ook. De gsm voelt voor mij slechter. Maar ik ben gek hoor.

Vergelijking met hoogspanningsmast gaat voor mij niet op. Dat constante geluid daarvan is gewoon ontzettend storend.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2985951
Pauline schreef: Ik Eddie heeft heb net papadums "gepoft" in de magnetron. Daar is hij makkelijk voor, verder doe ik er eigenlijk niets mee.

Edit: met hij bedoel ik de magnetron.... Niet Eddie!!!  ::) :biggrin2:
Weer een beetje algemeen ontwikkeld nu. Heb even opgezocht wat papadums zijn :-[
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2986248
MargaS schreef: Weer een beetje algemeen ontwikkeld nu. Heb even opgezocht wat papadums zijn :-[
Oh dat is zo lekker Marga, eten bij een Thaise of Indiase curry, echt heerlijk!
Gebruikersavatar
Door Radja
#2986356
Esther Q schreef: Wat voor horrorverhalen bedoelen de mensen die het over horrorverhalen hebben dan? Ik heb alweer jaren geleden maar een keer over een horrorverhaal gehoord van een hondje dat in amerika in de magnetron gestopt zou zijn om hem na het wassen te drogen. Hondje dood. Of dat echt gebeurd is weet ik niet.

In het tijdschrift de Quest stond een aantal jaren geleden,dat het van dat hondje een broodje aap was,niet waar dus.  ;)


Vergelijking met hoogspanningsmast gaat voor mij niet op. Dat constante geluid daarvan is gewoon ontzettend storend.
Wij wonen naast hoogspanningsmasten,die maken alleen geluid wanneer het regent,verder horen wij ze nooit!

Magnetron gebruiken we zelden,alleen idd op restjes eten op te warmen. Brood ontdooien vind ik een beetje onzin en duur,ff sneetjes los van elkaar leggenen ze zijn zo ontdooit.
Door keetje
#2986398
Ik ging in het verleden regelmatig wandelen met de hond op een route die onder hoogspanningskabels doorliep en die hoorde ik inderdaad alleen als het regende, maar ik voelde het wel. Een onbestemd gevoel op mijn huid en ook in mijn oren. Een heel vreemd drukkend gevoel.
Door Lil
#2986442
Waar ik ook ga wandelen er zijn altijd meerdere hoogspanningsmasten en ik hoor ze dus altijd en overal. Een heel erg hoog gezoem. Als het regent is het gewoon herrie haha. 8 van de 10 van die grijze kastjes in de woonwijk hoor ik ook. Ik ben gewoon gek en heb thuis dus bijna overal van die stekkerdozen met uit schakelaar. Weg met al dat gezoem.
Door keetje
#2986461
Jij hoort alles, ik voel alles. :biggrin2:
Kan ook komen omdat ik Tinitus heb en dat gefluit overheerst nogal waardoor ik bepaalde dingen niet hoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door