Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
#2982529
Hoe laat zijn we welkom????????  :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:

Belangrijk is, vind ik, dat de rijst goed aangemaakt is met wat rijstazijn en wat zoets en natuurlijk dat ie lekker plakt.

Ik heb het ook weleens gedaan en het is echt ontzettend veel werk  8)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2982533
Ik vraag me wel af of je met deze hoeveelheden goedkoper uit bent om het zelf te maken of om af te halen. Met al je vis en overige benodigdheden ben ik een beetje bang dat dat ook fiks in de papieren gaat lopen.  :-[ Gewoon uit pure nieuwschierigheid, wil je een indicatie geven wat je ongeveer kwijt was aan boodschappen?
Door Nadia
#2982573
Jaaa :D :D Ben al een paar dagen aan het googen. ook hoe je de borden kunt opmaken enzo.. Maargoed, laat me eerst het 'gewone' maar lukken ;D

25 sushi's is voor mij echt TE weinig als avond eten..

Ik ga even vanuit als wij gaan uiteten. dan hebben wij 5 rondes op de kaart. Per ronde mag je 5 gerechten bestellen. Dus bestel je sowieso 25 gerechtjes. MAAR bijna alle sushi behalve de nigiri komen in 3 de fruto maki (grote rol) komen in 2. Dus laten we vanuit gaan van een gemiddelde van 2 sushi's per gerecht. Dan zit je al op 50 sushi's pp. Want wij eten rustig alle rondes op.
Naast sushi eten wij daar ook nog warme gerechtjes, miso soup, bahmi, biefstukje, gegrilde zalm, courgette, salades etc.
Ook scheelt het of je de rol in 6 of 8 stukken snijd. Ik was 8 stukken vanplan. (ook ik houd niet zo van een mond vol).

Dus vandaar dat ik een kleine 60 suhi's de man had berekend. En dan heb ik liever wat teveel dan te weinig gemaakt.

Kostenlijst zal ik bijhouden.
Was zojuist 2,70 kwijt.
1,75 voor een zak panko
0,65 voor een bos lenteui
0,23 voor een rode biet
0,06ct voor een rode peper
Door Skyline
#2982613
Heb tijdje in een sushi bar gestaan

Nori vellen heb ik nog nooit nat gemaakt, hoeft ook echt niet als je goeie rijst gekookt hebt en California rolls maakt
Flesjes sushi azijn zijn kant en klaar te koop bij de toko
Hebben ze ook viseitjes om de rollen door te halen aangezien je zegt dat je California rolls gaat maken

Wel nog een tip
Bekleed je aanrecht met huishoud folie (plastic), scheelt je een hoop plakzooi van je aanrecht af halen

Bakje water voor je handen Is ook wel.makkelijk, of kraan zachtjes laten lopen
Door Nadia
#2982617
Nynke schreef: Hoe laat zijn we welkom????????  :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:

Belangrijk is, vind ik, dat de rijst goed aangemaakt is met wat rijstazijn en wat zoets en natuurlijk dat ie lekker plakt.

Ik heb het ook weleens gedaan en het is echt ontzettend veel werk  8)
Zondag half 6 :)
Gebruikersavatar
Door Else
#2982779
Ikkomookikkomookikkomook  ;) :dribble: :dribble: :roflmao:
Leuk dat je zelf sushi gaat maken!
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk is gegaan en of ze lekker zijn geworden.
Pfieuw 60 stukjes  :o :o :o das een heule hoop, maar beter teveel dan te weinig en anders misschien een of ander verslijntje opzetten om de restjes te transporteren  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2982838
Nynke schreef: Hoe laat zijn we welkom????????  :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:

Belangrijk is, vind ik, dat de rijst goed aangemaakt is met wat rijstazijn en wat zoets en natuurlijk dat ie lekker plakt.

Ik heb het ook weleens gedaan en het is echt ontzettend veel werk  8)
Mirin!
Bij iedere Aziatische toko verkrijgbaar.

Ik eet geen vissen en geen naar vissen smakende dingen (dus ook geen nori). Wat ik wel graag eet, zijn tofuzakjes. Dit zijn een soort kleine envelopjes, gemaakt van tofu en gegaard in oa sojasaus en mirin. Vullen met aangemaakte sushirijst, omeletreepjes, beetje lente-ui, fliebertje sushi-gember. Erg lekker.
De tofuzakjes zijn in het Japanse schap van de Aziatische toko te vinden.

Volgens mij heeft de Oriental ze ook online.


Ow, mocht je dat rollen met bamboematje nou vervelend vinden, dan zijn er ook van die vormpjes verkrijgbaar. Nori, sushirijst, vulling erin, vormpje dicht, even drukken, vormpje open en klaar is je rol.
Door BusKay
#2983556
[quote="Nadia"]
Als er vis over blijft zal ik ook wat sashimi snijden.
De kosten vielen trouwens alles mee
Laatst gewijzigd door BusKay op za 30 aug 2014, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door