Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2982354
Wat is Home Shield?
Fossiele plankton bestaat uit microscopisch kleine omhulsels van eencellige plantaardige plankton (Phytoplankton). Meer dan honderd miljoen jaar geleden bestond het al in rustige baaien en binnenzeeën. Tot op de dag van vandaag is het een belangrijk onderdeel van het ecosysteem van het water. Gedurende de geschiedenis van de aarde werden grote hoeveelheden van dit miniatuur fossiel, als sediment op de bodem van de zee afgezet en vormen nu de basis voor het natuurproduct Home Shield.
#2982428
Als je van die losse plantjes koopt dan zou je bij de bouwmarkt kunnen kijken naar een soort "matten" waar grind in gestort kan worden voor op een oprit oid.
Wij hebben op ons dak kant en klare tegels met sedum. Op de dakbedekking is eerst een vijverfolieachtig plastic gegaan om het dak te beschermen. Daarop een doek van vilt. Dit om water vast te houden en voor de wortels. Als je dan daarop die matten legt die met substraat vult en daar de sedumpluggen in dan heb je (denk ik) voor een redelijke prijs een leuk kippenhokdakje...
#2982429
zurca schreef: Misschien is dit iets voor de kippenhokken?
http://www.groendakwebshop.nl/sedum/groendakpan

Of dit;
http://www.groendakwebshop.nl/sedum/sed ... arpet.html
Dan heb je heel wat plantjes voor een redelijke prijs die je zelf kan planten op het dak...
Dank je wel, ik heb de linken opgeslagen en ga het eens rustig met meneer Keetje bekijken als hij thuis is. Het dak van ons kippenhok begint hier en daar wat slecht te worden dus moet gerenoveerd worden, wat me goedkoper lijkt als een hel nieuw hok kopen, dan gelijk sedum erop. Ik heb er zin in.
#2982433
Nog een tip...
Ons groene dak komt via dakdokters.nl. Wij hebben ongeveer 12.50 euro per kant en klare tegel betaald. Dan komt er nog een heel klein bedrag voor het folie bij en het vilt zat er gratis bij. Weet alleen niet of zij werken met een minimale afname maar een mailtje er naar toe is zo gedaan ;)

Ons dakje;
http://i7.photobucket.com/albums/y268/Z ... 1c8e21.jpg
Laatst gewijzigd door zurca op do 28 aug 2014, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#2982512
zurca schreef: Nog een tip...
Ons groene dak komt via dakdokters.nl. Wij hebben ongeveer 12.50 euro per kant en klare tegel betaald. Dan komt er nog een heel klein bedrag voor het folie bij en het vilt zat er gratis bij. Weet alleen niet of zij werken met een minimale afname maar een mailtje er naar toe is zo gedaan ;)

Ons dakje;
http://i7.photobucket.com/albums/y268/Z ... 1c8e21.jpg
Dat is ook een mooi dak! Ons garagedak en keukendak samen is ook best een aardig oppervlak. ***zet link in favolijstje***
#2982563
keetje schreef: Dat is ook een mooi dak! Ons garagedak en keukendak samen is ook best een aardig oppervlak. ***zet link in favolijstje***
Op deze foto ligt het net... Als alles goed gaat groeien dan wordt het 1 deken van sedum :)

Edit en het werkt ook best goed... Het lag voor de zomer op het dak, eronder is onze slaapkamer. Het is wel warm geworden maar niet zo'n alles bevangende hitte die het boven kan zijn bij ons ;)
#2982585
Lizzy schreef: Wat is Home Shield?
Fossiele plankton bestaat uit microscopisch kleine omhulsels van eencellige plantaardige plankton (Phytoplankton). Meer dan honderd miljoen jaar geleden bestond het al in rustige baaien en binnenzeeën. Tot op de dag van vandaag is het een belangrijk onderdeel van het ecosysteem van het water. Gedurende de geschiedenis van de aarde werden grote hoeveelheden van dit miniatuur fossiel, als sediment op de bodem van de zee afgezet en vormen nu de basis voor het natuurproduct Home Shield.
Het lijkt er wel op alleen volgens mij met 1 verschil dat de diameeraarde uit de grond komt en dit uit de zee
Dacht ik hoor
Maar goed als je het al heb en geen dia in huis heb ( ik heb dat altijd) dan kan je het proberen
Ik durf nu niks anders meer ben mij toen werkelijk dood geschrokken en dit werkt dat weet ik nu zeker
Ik had ook de kippen zelf beetje ingepoederd is eigenlijk niet nodig maar voor de zekerheid
Lizzy je wil het niet meemaken hoor alles onder echt een drama
#2982587
zurca schreef: Nog een tip...
Ons groene dak komt via dakdokters.nl. Wij hebben ongeveer 12.50 euro per kant en klare tegel betaald. Dan komt er nog een heel klein bedrag voor het folie bij en het vilt zat er gratis bij. Weet alleen niet of zij werken met een minimale afname maar een mailtje er naar toe is zo gedaan ;)

Ons dakje;
http://i7.photobucket.com/albums/y268/Z ... 1c8e21.jpg
Aaggrrr, LEUK LEUK!!!!!!!! Mooie prijs, 12,50 euro voor een kant en klare tegel!
#2982589
kiara schreef: Het lijkt er wel op alleen volgens mij met 1 verschil dat de diameeraarde uit de grond komt en dit uit de zee
Dacht ik hoor
Maar goed als je het al heb en geen dia in huis heb ( ik heb dat altijd) dan kan je het proberen
Ik durf nu niks anders meer ben mij toen werkelijk dood geschrokken en dit werkt dat weet ik nu zeker
Ik had ook de kippen zelf beetje ingepoederd is eigenlijk niet nodig maar voor de zekerheid
Lizzy je wil het niet meemaken hoor alles onder echt een drama
Bloedluis bedoel je? Nee, dat wil je niet meemaken. Ik ga het hok inderdaad preventief behandelen. Waar haal jij de diatomeeënaarde?
#2982590
Effe vraagje ik heb er nog nooit van gehoord of gezien die plantjes
Maar slopen die worteltjes niet je dak / hout?
Ik heb nu een schuin dak bekleed met van dat spul wat ook op bv een blokhut zit
Geen idee hoe het heet, vind het wel erg mooi staan
God wat leer je hier op bp toch veel op allerlei gebied en bijna elke dag  :-*
#2982616
kiara schreef: Effe vraagje ik heb er nog nooit van gehoord of gezien die plantjes
Maar slopen die worteltjes niet je dak / hout?
Ik heb nu een schuin dak bekleed met van dat spul wat ook op bv een blokhut zit
Geen idee hoe het heet, vind het wel erg mooi staan
God wat leer je hier op bp toch veel op allerlei gebied en bijna elke dag  :-*
Dat wat wij op ons dak hebben liggen is daar speciaal voor. Ze adviseren wel om er "vijverfolie" (het lijkt erop maar is misschien anders van naam) om eventuele schade aan de dakbedekking uit te sluiten.
Anders via google eens wat sites bekijken, als je zoekt op "groen dak" of "sedumdak" of "sedumcassette" dan kom je genoeg sites tegen. Het heeft een isolerende werking. Dat is de reden waarom wij het op ons platte dak gedaan hebben. We hebben nog een stukje plat dak en dat is aankomend voorjaar aan de beurt ;)
Het ziet er inderdaad heel leuk uit, alleen je ziet er zo weinig van ::)
#2982620
Lizzy schreef: Aaggrrr, LEUK LEUK!!!!!!!! Mooie prijs, 12,50 euro voor een kant en klare tegel!
Leuk he?! ;D
En de tegels zijn ook best gevarieerd beplant. Niet allemaal 1 soort in 1 tegel....
We hadden nog wat over en dat heb ik in potjes bij de voordeur gezet. Daar blijft nooit iets in leven omdat de volle zon daar op staat en ik niet zo scheutig ben met water geven ::) Nou het groeit als kool, een potje lijkt wel alsof er een hangplant in staat 8) En we hebben een schijf van een boom waar een gat in zat, wieltjs onder de schijf...wat folie in dat gat...plantjes erin en hoppa je hebt een hele keke tuintafel. En wat blijkt? Sedum groeit ook goed in een boomschijf....

Water geven is dus ook niet nodig, tenzij er extreem lang extreem warm weer is. Verder was het advies om 1 keer per jaar te kijken of er niet iets tussen gaat groeien wat niet hoort maar veel vaart zal dat niet lopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door