Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#2980915
Ik wi voor mijn kasplantje op vier benen graag een regenjas kopen die ook nog een beetje warm is. Maar wat is een beetje warm? Het hoeft geen winterjas te zijn, hij moet de regen en de kou van de regen buiten houden. En dan met name de rug droog/warm houden. Hoe warm/dik is 100 grams vulling, is 50 gram ook voldoende? En zitten er nou echt nog voordelen aan een kraag die over de hals loopt? Loopt die niet vol water als het giet?  zuigt zich die niet vol? Heeft iemand hier ervaring mee:

http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... 941?v=True

http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... 4050/53153

Veel meer fatsoenlijks kan ik eigenlijk niet vinden behalve de windhondenjassen die op maat te bestellen zijn maar daar heb ik dus niets aan  :-\
Heeft iemand een geweldige regenjas waar hij superblij mee is???
#2980919
ik denk dat je best mooie jassen hebt uitgezocht,
De kraag zal geen water opvangen, maar houdt de nek droog/warm (voor de kouwelijke windhondjes ;))

Waarom heb je niets aan een windhondenjas op maat? Kan toch ook?
#2980924
Kallista schreef: Jup, van het merk back on track  ;)

Mijn hond heeft ook goedkopere van zooplus voor de winter die dikker zijn.
Maar als ie niet te warm mag zijn maar wel goed waterdicht vind ik die van back on track de beste.
Wow die zijn wel prijzig  :-X  92,50 in de goede maat....
joel schreef: ik denk dat je best mooie jassen hebt uitgezocht,
De kraag zal geen water opvangen, maar houdt de nek droog/warm (voor de kouwelijke windhondjes ;))

Waarom heb je niets aan een windhondenjas op maat? Kan toch ook?
Ik weet het eigenlijk niet, je kon enkel windhondenrassen aankruisen op de site waar ik ze tegenkwam, vandaar.
[/quote]
Laatst gewijzigd door pike op ma 25 aug 2014, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2980932
Ikzelf heb een paar jaar geleden hondenjasjes bij zooplus besteld. Goedkopere zwarte regenjasjes met een een refelcterende band en een fleece-voering. Voor mij ging het toen puur om Buzzer die toen al oud was en ik niet wilde dat hij de halve dag zeiknat bleef na een wandeling of dat zijn lijfje ijzig koud werd bij een gure wind in de winter.

Ik hou niet van poespas, ze moeten vooral goed zijn waarvoor ik ze gebruik! ;)
Rug en zijkanten waren bedekt, met een brede flap over de borst en buik.
Geen idee hoeveel grams stof het was, maar regen en koude wind ging er niet door. Ik betaalde iets van €15 voor de middelmaat en €10 voor maatje Lily.

Ik zie die jasjes niet meer bij zooplus, maar ga weer eenzelfde soort bestellen want ze waren prima, totdat Sergi ze ergens anders voor gebruikte... :biggrin2:

Er zat ook zo kraag op en dat scheelt wel wat water en kou. Er kan nog steeds water inlopen, maar een stuk minder als zonder kraag.
#2980934
Als je besluit om zo,n jasje te bestellen dan zou ik wel even ruim elastiek aan de achterkant van het jasje te maken daar gaan de achterpootjes dan door
Het zorgt ervoor dat het jasje steviger blijft zitten en niet verschuivd
Ik had voor Noa ooit zoiets gekocht , maar als we flinke wind hadden dan waaide het achterste deel op en liep ze nog met blote rug
Ik had voor mijn oude inmiddels overleden JRT een winterjasje van Hurtta waar dat elastiek dus al aanzit , en dat zat echt als een huis
#2980937
Ja, helaas is back on track duur, maar dat is ook het enige nadeel.
Heb je wel jarenlang plezier van.

Hier is maar een hond die een jas aan krijgt, en daar moest ie vroeger in principe ook mee kunnen werken aan de schapen, dat moet goed zitten en mag ook als ie hard rent absoluut niet verschuiven.
Moet ook als nodig na een paar uur nog waterdicht zijn, dat was een allereerste vereiste.

Dat model eisbär van zooplus is ook goed, maar voor de herfst gewoon te warm voor een hond die flink beweegt.
Blijft ook goed zitten en houd ook wel een hele tijd goed droog.

Kraag erop vind ik juist wel fijn, blijven ze toch droger in de nek.
#2980938
Ruisje schreef: Ikzelf heb een paar jaar geleden hondenjasjes bij zooplus besteld. Goedkopere zwarte regenjasjes met een een refelcterende band en een fleece-voering. Voor mij ging het toen puur om Buzzer die toen al oud was en ik niet wilde dat hij de halve dag zeiknat bleef na een wandeling of dat zijn lijfje ijzig koud werd bij een gure wind in de winter.

Ik hou niet van poespas, ze moeten vooral goed zijn waarvoor ik ze gebruik! ;)
Rug en zijkanten waren bedekt, met een brede flap over de borst en buik.
Geen idee hoeveel grams stof het was, maar regen en koude wind ging er niet door. Ik betaalde iets van €15 voor de middelmaat en €10 voor maatje Lily.

Ik zie die jasjes niet meer bij zooplus, maar ga weer eenzelfde soort bestellen want ze waren prima, totdat Sergi ze ergens anders voor gebruikte... :biggrin2:

Er zat ook zo kraag op en dat scheelt wel wat water en kou. Er kan nog steeds water inlopen, maar een stuk minder als zonder kraag.
Aha, er loopt water onder de jas als er geen kraag op zit?? Dan heeft die toch wel goed nut.

Nee ik hoef ook geen poespas (een kraag valt daar al een beetje onder  bij mij), en ik wil ook geen felle of anderszins opvallende kleuren. Gewoon een bedekte kleur. Het moet functioneel en degelijk zijn. 15 euro dat is niet duur in elk geval.
Door Lil
#2980939
Tip: koop er 2.

Dunne regenjas (het giet ook bij 20 en 15 graden) en een dikke waterdichte winterjas.

Heb van zooplus neon illumini life en ijsbeer regel reflecterend. Bevallen goed.
#2980942
Kallista schreef: Ja, helaas is back on track duur, maar dat is ook het enige nadeel.
Heb je wel jarenlang plezier van.

Hier is maar een hond die een jas aan krijgt, en daar moest ie vroeger in principe ook mee kunnen werken aan de schapen, dat moet goed zitten en mag ook als ie hard rent absoluut niet verschuiven.
Moet ook als nodig na een paar uur nog waterdicht zijn, dat was een allereerste vereiste.

Dat model eisbär van zooplus is ook goed, maar voor de herfst gewoon te warm voor een hond die flink beweegt.
Blijft ook goed zitten en houd ook wel een hele tijd goed droog.

Kraag erop vind ik juist wel fijn, blijven ze toch droger in de nek.
Zag net ook de ijsbeer voorbij komen in een ander topic, maar die is inderdaad nogal dik en ook nog eens rood en dat heb ik allebei eigenlijk liever niet.
Door Lil
#2980944
pike schreef: Zag net ook de ijsbeer voorbij komen in een ander topic, maar die is inderdaad nogal dik en ook nog eens rood en dat heb ik allebei eigenlijk liever niet.
De reflecterend is donker blauw met gele band en een dun reflecterend bandje. Het heet niet voor niets ijsbeer. Is een dikke winterjas.
#2980945
Tja, mijn favoriete kleur is het ook niet, je wil niet weten wat we al aan commentaar hebben gehad...een werkhond met een rode jas aan  :biggrin2:

Het maakt nog wel verschil ook denk ik of je hond die alleen aankrijgt voor een wandeling, of een hele dag als je onderweg bent op een clinic of de hond aan het werk moet.

Rambo ken ik geen hondenjassen van, maar als dat hetzelfde merk is als de Rambo paardendekens (die ook van dat ballistic nylon zijn) moet dat wel oersterk spul zijn.
In de paardendekens zijn dat zowat de enige "onsloopbare" dekens (maar ook die zijn idioot duur t.o.v. andere merken paardendekens. ook hier geld weer die koop je een keer en gaan heel erg lang mee)
Door Lil
#2980946
Kallista schreef: Tja, mijn favoriete kleur is het ook niet, je wil niet weten wat we al aan commentaar hebben gehad...een werkhond met een rode jas aan  :biggrin2:

Het maakt nog wel verschil ook denk ik of je hond die alleen aankrijgt voor een wandeling, of een hele dag als je onderweg bent op een clinic of de hond aan het werk moet.

Rambo ken ik geen hondenjassen van, maar als dat hetzelfde merk is als de Rambo paardendekens (die ook van dat ballistic nylon zijn) moet dat wel oersterk spul zijn.
In de paardendekens zijn dat zowat de enige "onsloopbare" dekens (maar ook die zijn idioot duur t.o.v. andere merken paardendekens. ook hier geld weer die koop je een keer en gaan heel erg lang mee)
Mijn Rambo honden jas mag dan wel nog heel zijn, heel warm was hij nooit en waterdicht is hij niet lang gebleven (ik behandel jassen uiteraard).
#2980949
Lil schreef: Mijn Rambo honden jas mag dan wel nog heel zijn, heel warm was hij nooit en waterdicht is hij niet lang gebleven (ik behandel jassen uiteraard).
Ok, bedankt, goed om te weten, dat is voor ons dan al niks.
Waterdicht en ademend is echt eerste vereiste voor mijn Mika.

Dan denk ik dat de paardendekens van dat merk veel beter zijn als de hondenjassen.
#2980951
Lil schreef: Tip: koop er 2.

Dunne regenjas (het giet ook bij 20 en 15 graden) en een dikke waterdichte winterjas.

Heb van zooplus neon illumini life en ijsbeer regel reflecterend. Bevallen goed.
ik heb niet echt een dikke winterjas nodig. En natuurlijk regent het bij 20 of 15 graden ook , maar ook dan bestaat die regen uit koud water. Het gaat er echt om zijn rug droog te houden en te beschermen tegen het koude water. Als het vriest dan regent het niet.
Lil schreef: De reflecterend is donker blauw met gele band en een dun reflecterend bandje. Het heet niet voor niets ijsbeer. Is een dikke winterjas.
Ik kan  alleen een rode vinden  :-\
Kallista schreef: Tja, mijn favoriete kleur is het ook niet, je wil niet weten wat we al aan commentaar hebben gehad...een werkhond met een rode jas aan  :biggrin2:

Het maakt nog wel verschil ook denk ik of je hond die alleen aankrijgt voor een wandeling, of een hele dag als je onderweg bent op een clinic of de hond aan het werk moet.

Rambo ken ik geen hondenjassen van, maar als dat hetzelfde merk is als de Rambo paardendekens (die ook van dat ballistic nylon zijn) moet dat wel oersterk spul zijn.
In de paardendekens zijn dat zowat de enige "onsloopbare" dekens (maar ook die zijn idioot duur t.o.v. andere merken paardendekens. ook hier geld weer die koop je een keer en gaan heel erg lang mee)
Werken doet hij niet, helaas zit dat er niet in. Het is echt voor de wandelingen en hij moet er ook mee kunnen rennen.

De rambo is nu wel juist een jas zónder opstaande kraag. Verder spreekt hij me wel aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door