Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bordie
#2980551
Ja we hebben nieuwe buren...
een mevrouw van een jaar of 42 en haar zoon van 16 met zijn gitaar...
en het is nu zondag 22.38u en we zijn net terug van vakantie dus ik lig er op tijd in.
nu hoor ik hem op zijn gitaar met de muziek meespelen.
t gedreun van de muziek hoor ik best wel hard...
Ik  ben best moe..

Hoe zeg ik op een normale manier hier wat van zonder dat ze een raar beeld van mij krijgen...
Hellup ik ben hier niet zo goed in..
Door sella
#2980568
Nu kan je er weinig mee, overdag als je elkaar spreekt eens ter sprake brengen.
Maar het wil niet zeggen dat het helpt. wij hebben al 18 jaar gezeur met keidharde muziek.
Door smulpaap
#2980572
Ja dat is lastig . Zou je de buurvrouw niet even uit kunnen nodigen op de koffie ? Ze is nieuw en je kan dan kennis maken en gelijk op subtiele wijze vertellen dat je het op de late avond toch wel fijn vind als het rustig is . Als je elkaar beter leert kennen dan ontstaat er hopelijk ook wederzijds begrip . En misschien kan de zoon dan op een ander tijdstip even gitaar spelen ?
Gebruikersavatar
Door Irta
#2980575
Eerlijk? Zelf zou ik het heel irritant vinden als ik net ergens kom wonen en de buren nodigen me uit om er vervolgens achter te komen dat het was om me subtiel te wijzen op iets waar ze zich aan hebben lopen ergeren :-X Mijn idee: meteen zeggen, de situatie rustig uitleggen, ook begrip voor hun kant uitten en vooral niet aanvallend of veroordelend zijn.
Door Summerditches
#2980583
Ik zou het even wat meer tijd geven..soms creeer je direct al een heel dun kwetsbaar lijntje en gaan ze andersom ook op alle slakken zout leggen..maar t moet geen onwijs ding gaan worden natuurlijk..
Wij wonen in oudere vrij gehorige huizen..ja met een gezin met 2 kleine kinderen naast je die 's ochtens om 07.00 uur al tikkertje gaan doen hebben we jaren niet normaal uit kunnen slapen..dat leven start gewoon heel anders..stofzuigen hup om 09.00 uur want dan zijn hun al uren wakker..ik vind het dan altijd wel een beetje zo dat ik dan na 20.30 niet meer ga boren of ander lawaaierige dingen van "de kindjes van de buren"maar andersom wordt er dan minder rekening gehouden met "uitslapende buren zonder kinderen"..maar goed..t waren hele lieve mensen (zijn inmiddels verhuisd) maar blaft de hond een keer of denderen die een keer door het huis dan hoef ik ook niet te stressen..zo werkt het ook een beetje... ;)
Door cj
#2980603
Irta schreef: Eerlijk? Zelf zou ik het heel irritant vinden als ik net ergens kom wonen en de buren nodigen me uit om er vervolgens achter te komen dat het was om me subtiel te wijzen op iets waar ze zich aan hebben lopen ergeren :-X Mijn idee: meteen zeggen, de situatie rustig uitleggen, ook begrip voor hun kant uitten en vooral niet aanvallend of veroordelend zijn.
Zo zou ik het ook doen. Heb nog steeds spijt dat ik dat niet gedaan heb. Was overigens jaren geleden, maar de ergernis kan ik nu nog steeds voelen.
Ging overigens wel een stukje verder dan muziek en gitaar spelen.
Saskia
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2980613
Goedemorgen buurvrouw,

Leuk dat je zoon gitaar speelt, maar 's avonds laat liggen we vaak op bed en hebben we er last van als hij speelt. Zouden we daar wat afspraken over kunnen maken?

Zoiets?
Door **Jillaroo**
#2980620
Zou eerst gewoon op bezoek gaan, kennis maken en het even aan zien. Mocht die steeds iedere avond tot laat op zijn gitaar zitten te spelen kan je beter dan een melding van maken.

Afgelopen zondag moest ik tikje vroeg uit bed ivm een flyballwedstrijd. 5:15 hoor ik een hoop herrie op straat van pratende jongelui/mensen. meteen slaan die meiden beneden aan en ik roep meteen Stil!! shit mijn buurman... Maar ja Yeng ging nog effe fijn door want midden in de nacht die herrie is niet normaal. Dus ik om 5:30 eruit, was ook mijn planning. Kom ik om 6:00 buiten met Quin en Galyi brand er licht bij mijn buurman, pff gelukkig hij moest ook er vroeg uit dacht ik nog. Totdat ik met yeng naar buiten ging, alles donker.... Verdorie hij was dus met zijn vrienden om 5:15 thuis gekomen....
Door Lida. S
#2980632
Ik zou de buren ook uitnodigen voor de koffie, of er langs gaan met een chocolaatje oid. Dan zou ik vragen wat hun ritme is zodat jij er rekening mee kan houden omdat de huizen nogal gehorig zijn. Dan kan je jullie ritme vertellen en kijken of jullie wederzijds rekening met elkaar kunnen houden. Zo heb ik het altijd gedaan met mijn buren toen ik nog in de bewoonde wereld vertoefde. Nooit problemen gehad. 
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2980764
Ik zou het nog even aankijken ...
Als ik je bericht goed begrijp heb je het nu 1x gehoord ? Heel vervelend dat je net thuis kwam van vakantie en moe was, maar dat konden zij ook niet weten (misschien wisten ze nog niet eens dat jullie al thuis waren?)

Mocht het vaker gebeuren zou ik pas een balletje opgooien, tegenwoordig hoor ik steeds meer hoe snel mensen een burenruzie hebben, en voor een (misschien) eenmalig iets lijkt me dat zonde
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2980769
En toch hè.... vind ik het raar dat de buren het blijkbaar normaal vinden om op dat tijdstip gitaar te gaan spelen.... (ja, ik zou ook gewoon in gesprek gaan met hen, maar ik vind het gewoon uhm... bijzonder  ;) )
Door DJ_Doerak_Tucker
#2980784
Inge en Bono schreef: En toch hè.... vind ik het raar dat de buren het blijkbaar normaal vinden om op dat tijdstip gitaar te gaan spelen.... (ja, ik zou ook gewoon in gesprek gaan met hen, maar ik vind het gewoon uhm... bijzonder  ;) )
+1, de beste jongen en/of buurvrouw kunnen vast bedenken dat dat een huis verderop ook te horen is. Maar goed, misschien was de jongen alleen thuis en had hij er even sch*t aan, dat weten we niet. Na één keer zou ik er niets van zeggen, maar komt het nou zeer binnenkort nog eens vaker voor dan zou ik daar zeker een gesprek over aanknopen en dan in de trant van 'ik hoor dat je goed gitaar kunt spelen maar... '.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2980785
Monique77 schreef: Ik zou het nog even aankijken ...
Als ik je bericht goed begrijp heb je het nu 1x gehoord ? Heel vervelend dat je net thuis kwam van vakantie en moe was, maar dat konden zij ook niet weten (misschien wisten ze nog niet eens dat jullie al thuis waren?)

Mocht het vaker gebeuren zou ik pas een balletje opgooien, tegenwoordig hoor ik steeds meer hoe snel mensen een burenruzie hebben, en voor een (misschien) eenmalig iets lijkt me dat zonde
zo zou ik t ook doen
Door Lil
#2980817
vanaalst schreef: zo zou ik t ook doen
+1

Ik vind half elf echt niet kunnen.
Door bordie
#2980859
ik ben zo blij met bp....
ik heb besloten om het aan te kijken.
het stopte om 23.00 gelukkig
vanmiddag had hij ook muziek aan en t stond hard. maar overdag heb ik er totaal geen problemen mee.
hoef ik zelf geen muziek aan te zetten :biggrin2:

ik wacht t af.
wil eerst even met een bloemetje binnen komen van de week en vragen of ie in een band speelt en zeggen dat ik een leuke oefenruimte weet hier in wormerveer :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door