Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2977976
Elvira schreef: ik heb goede ervaring met jack wolfskin kleding. Wat betreft schoenen: ik heb ooit in een etalage van een schoenenzaak in Engeland zien staan : the only waterproof shoes are wellies. En dat klopt wel, rubber laarzen zijn alleen echt waterdicht. De waterdichte wandelschoenen blijken in nat gras algauw niet waterdicht.
Als je niet door nat gras kunt lopen dan zijn de schoenen waterafstotend en niet waterdicht. Gore tex houdt het namelijk geen 20 minuten door (hoog) nat gras uit bijvoorbeeld. Veel winkels weten dat niet, precies dus mijn probleem. Ik heb nu leren waterdichte schoenen en loop daar vrolijk 20 minuten mee door de zee en dan nog droge voeten. Tong moet ook vastgenaaid zitten daarvoor trouwens. Maar buiten rubber kan het wel ook in wandelschoenen (pssstttt en dat voor mijn afgeprijsde 50 euro schoenen, dus prijs zegt ook niet alles: wel het materiaal want dit is dus absoluut geen goretex).
#2978005
Lil schreef: Als je niet door nat gras kunt lopen dan zijn de schoenen waterafstotend en niet waterdicht. Gore tex houdt het namelijk geen 20 minuten door (hoog) nat gras uit bijvoorbeeld. Veel winkels weten dat niet, precies dus mijn probleem. Ik heb nu leren waterdichte schoenen en loop daar vrolijk 20 minuten mee door de zee en dan nog droge voeten. Tong moet ook vastgenaaid zitten daarvoor trouwens. Maar buiten rubber kan het wel ook in wandelschoenen (pssstttt en dat voor mijn afgeprijsde 50 euro schoenen, dus prijs zegt ook niet alles: wel het materiaal want dit is dus absoluut geen goretex).
Welk merk zijn jouw echt waterdichte schoenen ? Ik vind rubberlaarzen zo vermoeiend lopen en met de jachttraining moeten we vaak door hoog/nat gras
Door Lil
#2978012
Elvira schreef: Welk merk zijn jouw echt waterdichte schoenen ? Ik vind rubberlaarzen zo vermoeiend lopen en met de jachttraining moeten we vaak door hoog/nat gras
wist ik dat maar... iets onbestendigs dat niet meer verkocht werd en alleen nog in mijn maat was waarvan ik een maand geleden het tweede paar (meteen beide paren gekocht  :P) heb aangebroken omdat bij het eerste paar de zool volledig versleten was. Grisport is rond de 100 euro en heeft ook waterdichte schoenen (let op niet allemaal). Andere merken ook, goed opletten waterdicht, géén gore tex.

O ja, ik heb dus altijd leer. Kun je met speciaal waterdichtspul voor leer (olie, wax etc) behandelen. Scheelt een heleboel.
Laatst gewijzigd door Lil op di 19 aug 2014, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#2978022
Ik wil idd geen echte regenkleding, omdat ik op trainingsdagen er de hele dag in loop en dan net zo goed geen regenkleding aan zou kunnen doen. :D De schoenen moeten bestand zijn tegen hele dagen in het hoge natte gras, door plassen. Die rainlegs zijn dus ook niet alles, want de achterkant wordt alsnog zeiknat en Tay loopt er niet graag naast/tegen. Ook een lange jas is dan vervelend. Die jas van dursydog klinkt erg goed!

Elke keer droge kleding aan doen zou ervoor zorgen dat ik 4 of 5 broeken bij me moet hebben met slecht weer.  :-X Ik loop zelf 3 keer op een dag, maar kijk/help ook nog bij anderen. Bestaan er ook geen broeken van hetzelfde materiaal als outdoorjassen?

Schoenen dus leer en geen goretex. Ik zoek weer eens verder. :D Dank jullie wel!
#2978148
Ik heb Iowa's van goretex en nu na 6 jaar mishandeld te zijn (lees: door nat gras, door plassen, door modder en nooit schoongemaakt) laten ze wat water door, en dan op de punten waar het materiaal buigt tijdens het lopen. Daarvoor NOOIT natte voeten gehad in die schoenen. Dus goretex kan best waterdicht zijn. Ik heb ze toen ik ze net kocht wel ingesprayd met spray speciaal voor goretex schoenen maar daarna dus nooit meer en eigenlijk ook bijna nooit schoongemaakt. En ze hebben het toch 6 jaar uitgehouden. Nu zijn ze dan ook echt op, ik ben door de zool heen gelopen en het materiaal van de schoen begint af te brokkelen.
#2978191
Bij deerhunter hebben ze bijpassende broeken bij de jassen.
Ik heb zo'n winterbroek, goddelijk warm!

Jagers gaan door weer en wind en staan veel te wachten, die hebben echt goede kleding nodig die lang meegaat en tegen een stootje kan.
Bijvoorbeeld van Deerhunter  8)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2978221
Euh ik heb heel lang lowa renegades gehad MAAR ik moest wel ieder jaar nieuwe en mijn voeten werden wel nat na een jaar, tevens was de zool ook op.
Hen nu meindl ohio, die blijft wel waterdicht en met die zool doe ik dan 2 jaar.....en ze lopen nog fijner dan de lowa's.
Door K&D
#2978224
Zal er wellicht aan liggen of je veel op harde of zachte ondergrond loopt? Ik spray ze altijd in en loop niet veel op asfalt en zo. Op bosgrond slijt het niet zo snel. Maar goed, verschil genoeg dus wat ervaringen betreft.
#2978230
Lil schreef: wist ik dat maar... iets onbestendigs dat niet meer verkocht werd en alleen nog in mijn maat was waarvan ik een maand geleden het tweede paar (meteen beide paren gekocht  :P) heb aangebroken omdat bij het eerste paar de zool volledig versleten was. Grisport is rond de 100 euro en heeft ook waterdichte schoenen (let op niet allemaal). Andere merken ook, goed opletten waterdicht, géén gore tex.

O ja, ik heb dus altijd leer. Kun je met speciaal waterdichtspul voor leer (olie, wax etc) behandelen. Scheelt een heleboel.
Foto?  8)
#2978233
Borke schreef: Bij deerhunter hebben ze bijpassende broeken bij de jassen.
Ik heb zo'n winterbroek, goddelijk warm!

Jagers gaan door weer en wind en staan veel te wachten, die hebben echt goede kleding nodig die lang meegaat en tegen een stootje kan.
Bijvoorbeeld van Deerhunter  8)
Ik heb de jas en de bijpassende broek van Deerhunter Christine II, heerlijk warm en droog. Het was even een aanschaf, maar daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2978252
K&D schreef: Zal er wellicht aan liggen of je veel op harde of zachte ondergrond loopt? Ik spray ze altijd in en loop niet veel op asfalt en zo. Op bosgrond slijt het niet zo snel. Maar goed, verschil genoeg dus wat ervaringen betreft.
Dat denk ik ook als ik het zo lees hier. Ik loop al 7 jaar op dezelfde lowa's. Zijn niet meer waterdicht, maar ik gooi ze dan ook af en toe in de wasmachine. Miss daarvoor eens dat speciale spul kopen wat hier voorbij kwam... Maar de zolen zijn nog niet versleten terwijl ik er toch ook uren op loop.
Borke schreef: Bij deerhunter hebben ze bijpassende broeken bij de jassen.
Ik heb zo'n winterbroek, goddelijk warm!

Jagers gaan door weer en wind en staan veel te wachten, die hebben echt goede kleding nodig die lang meegaat en tegen een stootje kan.
Bijvoorbeeld van Deerhunter  8)
Ben zelf ook op zoek naar een goede regenjas en -broek, en zag van Deerhunter wel een mooie jas ::) Maar ik vroeg me wel af of je die ook gewoon kunt wassen (al dan niet met speciaal spul) zonder dat de waterdichtheid er onder lijdt?

Ik heb zelf overigens gewoon een sportjas van de h&m :biggrin2: Moet wel zeggen dat het me niet tegenvalt, hij is goed waterafstotend. Maar ik wil graag iets warmers voor de winter, liefst met uitneembaar fleece jack ofzo, en helemaal waterdicht.
Door Lil
#2978343
lowa, meindl, hanwag, dachstein alles slijt binnen 1 jaar (de eerste twee in een half jaar en dan zeggen ze doodleuk: oooo 2,5 uur per dag dat is x kilometer en dus zijn ze op grrrrr). De eerste drie was de gore Tex echt niet bestand tegen 1 avond honden training op een voetbalveld.

Ik liep vroeger heide en bos en nu veld en in weekend heide en bos. Kan dat geen harde ondergrond noemen! Heeft met de manier van afwikkelen van de voet te maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door