Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ChantalKrijn
#2978175
Hier ook niet hoor. Heb het Tyke ook zelf uit laten zoeken. Kopje thee/koffie erbij en stiekem kijken naar het uitvogelen, het was voor allebei de eerste keer :biggrin2:
Heeft een paar pogingen gekost, daarna is het hem (en de teef) toch gewoon zelf gelukt. Ze bleven nog supernetjes staan ook.
De 2e dekking was binnen 5 minuten vast. Ze waren samen in de tuin en ineens riep de zoon dat ze al vast zate. Teefje wilde gaan lopen en Tyke snapte daar niet zo veel van, dus zijn we gewoon bij ze gaan zitten. Gewoon even kroelen, zorgen dat ze niet de hele tuin door gingen :P

Ik zou het precies hetzelfde doen een volgende keer. Ik heb niks met op voorhand KI of teef vasthouden of erin proppen zodra de reu erop gaat.. Laat ze het maar zelf uitvogelen, daar zijn ze voor gemaakt  :biggrin2:
Door Esther Q
#2978184
kaszi schreef: Heb er eentje die wilde verder spelen eens ze gekoppeld waren, springen en duiken etc. Die hield ik dan toch wel even vast tot ze begreep dat dat niet kan :biggrin2: en dan mochten ze het weer zelf verder uitzoeken.
Oeps, ja ze kunnen nogal fratsen uithalen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2980862
Ik vind een dekmeester echt zum kotsen. Even helpen als ze gekoppeld zitten prima maar vasthouden om te dekken? Nee  >:( maar kan me ook niet voorstellen dat je heeeelemaal niemand kent die je gewoon even kan bijstaan tijdens de dekking en je daarom een dekmeester zou moeten inschakelen
Door **Jillaroo**
#2981198
eerlijk gezegt, ik vind die dekmeester echt te zot voor woorden. teef wordt klem gezet tegen de muur en de reu mag springen en dekken. Ik vind dit net zo onnatuurlijks. bij de koppeling oke prima, maar verder no way!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2981397
Als er bij paarden als "natuurlijk gedekt" wordt, dan gebeurd het meestal zoals met een dekmeester. Lijkt akelig veel op het plaatje eerder in het topic, alleen dan met iets andere nare martelwerktuigen.
Zowel bij paarden als bij honden geld dat ze het zelf kunnen regelen. En ja, dan kan er wel eens iets mis gaan, maar dat gebeurd maar zelden. Dus ik begrijp al die bemoeinissen ook niet (ja wel bij de pitbullen, die vermoorden elkaar voordat ze aan paren toekomen  :-X)
Door Lizzy
#2981399
Kaela schreef: Als er bij paarden als "natuurlijk gedekt" wordt, dan gebeurd het meestal zoals met een dekmeester. Lijkt akelig veel op het plaatje eerder in het topic, alleen dan met iets andere nare martelwerktuigen.
Zowel bij paarden als bij honden geld dat ze het zelf kunnen regelen. En ja, dan kan er wel eens iets mis gaan, maar dat gebeurd maar zelden. Dus ik begrijp al die bemoeinissen ook niet (ja wel bij de pitbullen, die vermoorden elkaar voordat ze aan paren toekomen :-X)
Die bemoeienissen hebben volgens mij alles te maken met dat er gedekt moet worden en er puppen moeten komen. En geduld is een schone zaak :-X. Er zijn natuurlijk gewoon al zat rassen die niet eens meer normaal kunnen dekken. Dus daar is tussenkomst vereist.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2981405
Lizzy schreef: Die bemoeienissen hebben volgens mij alles te maken met dat er gedekt moet worden en er puppen moeten komen. En geduld is een schone zaak :-X. Er zijn natuurlijk gewoon al zat rassen die niet eens meer normaal kunnen dekken. Dus daar is tussenkomst vereist.
Inderdaad. Bah :(
Door Esther Q
#2981502
Lizzy schreef: Die bemoeienissen hebben volgens mij alles te maken met dat er gedekt moet worden en er puppen moeten komen. En geduld is een schone zaak :-X. Er zijn natuurlijk gewoon al zat rassen die niet eens meer normaal kunnen dekken. Dus daar is tussenkomst vereist.
Dat zal zeker meespelen vanuit de fokkers. Bij een dekmeester meende ik onlangs op een filmpje nog iets anders te zien. Weet natuurlijk niet of ik het juist heb, ik ken die dekmeester verder niet, maar ik vond hem ontzettend controle freakerig overkomen en ik kreeg er echt een naar gevoel van, omdat het was alsof hij er op de een of andere manier van genoot :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door