Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2972614
-Saskia- schreef: +1
Op basis van een beschrijving via mail, kan niemand iets zinnigs zeggen over de motivatie, omstandigheden en mogelijke aanpak om het ongewenste gedrag om te buigen. Zoek een goede GT en laat deze op locatie naar het gedrag kijken en een onderbouwde inschatting en bijbehorende therapie maken.
Helemaal eens. Als de motivatie of aanpak verkeerd wordt ingeschat dan is er risico op een bijtincident. Een situatie als deze vind ik echt vragen op een goede gedragstherapeut die de hond, eigenaren en situatie ontmoet en begeleid.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2972629
Parelridder schreef: Helemaal eens. Als de motivatie of aanpak verkeerd wordt ingeschat dan is er risico op een bijtincident. Een situatie als deze vind ik echt vragen op een goede gedragstherapeut die de hond, eigenaren en situatie ontmoet en begeleid.
+ 1
En tot die GT er is nam ik geen enkel risico en kreeg hondlief een bench in de huiskamer. Ik liet hem niet eens in de buurt van de slaapkamer komen. En geen kluifjes meer op de bank maar in de bench. Maak daar maar een fijn plekje van voor hem. Als je vriend gebeten wordt is het vertrouwen helemaal zoek en dat is voor niemand goed.
#2972639
Hope schreef: + 1
En tot die GT er is nam ik geen enkel risico en kreeg hondlief een bench in de huiskamer. Ik liet hem niet eens in de buurt van de slaapkamer komen. En geen kluifjes meer op de bank maar in de bench. Maak daar maar een fijn plekje van voor hem. Als je vriend gebeten wordt is het vertrouwen helemaal zoek en dat is voor niemand goed.
dit dus
#2972674
Dank jullie wel voor alle raad  :)

Vriendlief wil heel graag een gt in schakelen, hij heeft hier ook even mee gelezen.
Mijn lijkt het ook een goed idee zeker om vriendlief te supporter en om een fris paar ogen er naar te laten kijken.

We gaan er mee aan de slag.

Ik moet ook heel eerlijke bekennen dat ik de laatste tijd echt bagger in mijn vel zit, hierdoor heb ik haku vaak laten gaan in zijn gedrag.
Niet goed maar wel begrijpelijke.

Ik ga nu zeker zorgen dat vriendlief ook meer met haku gaat doen en beter weet hoe hij voor zich zelf op moet komen.
Want eigenlijke doet vriendlief bijna niks met haku omdat hij eigenlijke altijd weg is of heel erg moe is en onzeker is in het omgaan met honden.
Dus als haku vervelend en opdringerig is naar vriendlief moet  ik het altijd op lossen door haku weg te roepen of hem bij me te pakken.

@kiara ik weet zeker dat er niks naars tussen haku en vriendlief is gebuurd, haku is namelijk totaal niet bang voor mijn vriend.
Als vriendlief thuis is ligt haku altijd bij hem en ligt dan ook echt zo als de meisjes hier in Amsterdam en in een totale coma, volledig ontspannen en diep aan het snurken  ::) :biggrin2:
Het is dus niet zo dat haku niet in de buurt van vriendlief wil komen of echt bang voor hem is, vriendlief moet eerder bang zijn voor haku omdat hij altijd pressies op dat gevoelige plekje springt ( vriendlief heeft daar nu een bescherm kussentje voor  :biggrin2: )
Schattig foto bewijs  :smitten:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hope
#2972681
Haha, wat een leuke foto!

Dit gedrag is ontwikkeld omdat jullie allebei niet op tijd hebben ingegrepen. Dat had niet alleen jij moeten doen, maar ook je vriend.
Super dat er een GT komt. Ik zou daar echt niet lang mee wachten en de hond tot die tijd in een bench doen. Je wil ook voor het zelfvertrouwen van de hond niet dat het tot een bijtincident komt. Het is dan misschien geen Duitse Dog maar toch, ik zou niet willen dat hij me te pakken kreeg  :biggrin2:

Wat ik niet zou doen is Haku bij je pakken als hij opdringerig is naar je vriend. Dan beloon je in principe het negatieve gedrag en houdt je dat niet alleen in stand maar moedig je het ook aan.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2972691
jasmijn schreef: Dank jullie wel voor alle raad  :)

Vriendlief wil heel graag een gt in schakelen, hij heeft hier ook even mee gelezen.
Mijn lijkt het ook een goed idee zeker om vriendlief te supporter en om een fris paar ogen er naar te laten kijken.

We gaan er mee aan de slag.

Ik moet ook heel eerlijke bekennen dat ik de laatste tijd echt bagger in mijn vel zit, hierdoor heb ik haku vaak laten gaan in zijn gedrag.
Niet goed maar wel begrijpelijke.

Ik ga nu zeker zorgen dat vriendlief ook meer met haku gaat doen en beter weet hoe hij voor zich zelf op moet komen.
Want eigenlijke doet vriendlief bijna niks met haku omdat hij eigenlijke altijd weg is of heel erg moe is en onzeker is in het omgaan met honden.
Dus als haku vervelend en opdringerig is naar vriendlief moet  ik het altijd op lossen door haku weg te roepen of hem bij me te pakken.

@kiara ik weet zeker dat er niks naars tussen haku en vriendlief is gebuurd, haku is namelijk totaal niet bang voor mijn vriend.
Als vriendlief thuis is ligt haku altijd bij hem en ligt dan ook echt zo als de meisjes hier in Amsterdam en in een totale coma, volledig ontspannen en diep aan het snurken  ::) :biggrin2:
Het is dus niet zo dat haku niet in de buurt van vriendlief wil komen of echt bang voor hem is, vriendlief moet eerder bang zijn voor haku omdat hij altijd pressies op dat gevoelige plekje springt ( vriendlief heeft daar nu een bescherm kussentje voor  :biggrin2: )
Schattig foto bewijs  :smitten:
Afbeelding
Okee dan is dat het niet gelukkig maar
Veel succes met dat kleine monster heb er ook 1 maar gelukkig niet zo felle
#2972749
De grap is dat ik hem helemaal niet als fel zie, hij is juist in mijn ogen heel erg mee gaand  en laat eigenlijke alles van mij en mijn vriend toe wat we met hem willen doen. 
Vreemde mensen vind hij geweldig en kinderen worden met een dol bezetenheid gestalkt om dan heel voorzichtig een knuffeltje bij ze te gaan halen.
( heb pas voor de grap aan een kindje gevaagd of mijn hondje hem mocht aaien  :biggrin2: )
Anderen honden moet hij helaas niks van weten en daar zijn we wel hard mee aan het trainen, we zijn daar nu zo ver mee dat hij bijna niet meer gaat blaffen en gewoon rustig blijft en zelf oefeningen doet zonder helemaal overstuur te raken.

Heel eerlijke denk ik dat ik toch in de kleinen hondjes valkuil ben gestapt en sommige overduidelijke alarm vlagen genegeerd heb.
Het stomme is dat het ook een beetje bewust heb gedaan, ik had het namelijk heel erg nodig om even iets te hebben wat me aan het lachen makten en me steunde in de moeilijke dingen die ik  de laatsten tijd door maak.

In de tijd dat ik haku heb heb ik met mijn ouders gebroken, ben gestopt met roken, ontdekt dat ik niet tegen graan, rijst of mais kan wat heel fijn is omdat ik nu bijna geen pijn meer heb maar wat ook er voor zorgt dat ik in de ah zin krijg om met dingen te gaan smijten om dat echt bijna overal rijst, mais of graan zit ook in de dingen die je niet verwacht zo als yoghurt, zijn we bezich met een ander huis zoeken, heeft het 10 jarige neefje van mijn vriend leukemie gekregen en mijn vriend is daar door erg van slag door.

Hier door ben ik met haku ook nog niet naar een honden school geweest wat ik wel heel graag wil, maar ik vind anderen mensen heel erg spannend ( in het echt dan niet online  ) dus als ik niet goed in mijn vel zit vind ik het ronduit eng.

Dus we gaan nu even het roer om gooien met haku om hem de duidelijkheid en de rust te geven die hij nodig heeft, een gt in schakelen en flink met hem aan de slag met trainen en grenzen stellen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door