Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2971978
Afbeelding
Ok niet helemaal te vergelijken, een gewone taille broek met een heupbroek, maar het is het verschil :)
Oude broek 56/58 en nu vanmorgen vers aangehad, maatje 36. Kleiner mag ik niet worden. Laatste stukje bereikt met eten als een dijkgraver en spieren trainen :) Alles moet nog wat steviger, want ik wil nooit meer een ruggewervel die verschuift waardoor ik mijn benen en gedeeltes van been niet meer voel.

Afbeelding
De blauwe vond ik zo'n mooie kleur, de andere was in de aanbieding, is vast ergens mee te combineren. Kon ook roze kiezen, maar dat vond ik nu net iets te (wel als die bewerkt was, had ik het heel leuk gevonden)
#2972073
Iedereen bedankt

@Dreetje en Orinake. Het is allemaal met stress begonnen. Dus amper eten, door een blok op de maag. Nadat ik in 5 weken 20 kg lichter was ineens en niet meer op mijn benen kon staan (en ook amper kon eten) heb ik mijzelf verplicht om 6 x kleine beetjes te gaan eten. In de loop van de tijd ben ik steeds gezonder gaan eten, zorgen dat ik elke dag 2 porties fruit tot me kreeg, en veel groentes bij mijn warme maaltijd. Ook heb ik opgelet, waarbij ik me niet lekker voelde, tja dat was een hele reeks, snoep, koekjes, afhaal, junkfood, chips etc. Die eet ik nu allemaal bijna nooit meer. Van friet en chinees voel ik mij heel erg opgefokt, en later buikpijn. Daar maken we dus zelf een variatie op, die veel minder calorieën bevat en gezondere ingrediënten. Noten alleen de rauwe noten.

Ben steeds minder Suiker, zout en vetten gaan gebruiken, gezonde vetten zoals kokosolie ingezet, roomboter en andere oliën. ik gebruik nog wel suikers, maar ik voeg ze zelf niet meer toe. Dus als het in een levensmiddel zit van nature eet ik het wel. Helemaal suikervrij zou ik wel willen, maar dan ben ik bang dat ik nog meer afval. Daar moeten we nog maar eens over nadenken. Merk toch wel dat dingen met geraffineerde suikers mij moe maken. Probeer dus nu af en toe wel iets te bakken met puur natuurlijke ingrediënten, dus een banaan als zoetmaker, of andere.  Probeer in de laatste maanden wel steeds meer te kijken nu naar granen. Zeker brood daar reageer ik niet altijd even enthousiast op met mijn lichaam.

Steeds meer bewegen natuurlijk, gewoon wandelen met de honden en fietsen. Fietsen doe ik op het moment niet meer, omdat Whisper een longonsteking heeft gehad terwijl het niet eens koud buiten was. Met de fysio ben ik bezig om de laatste loodjes af te ronden. Ik heb zenuwen knel gehad. Voelde mijn rechter been niet meer als ik 's morgens opstond, en mijn linker scheenbeen was doof. Nu moet ik rondom allemaal spieren kweken, dus we trainen de beenspieren, buikspieren, schuine buikspieren, rugspieren, spieren rondom de heupen etc. Mijn fysio is wel streng, wat ik niet mag, moet ik ook absoluut niet doen, dan krijg ik op mijn kop. Meer afvallen mag ik niet, we zetten voor nu dus vet om in spieren. Ik heb nog wat buikvet, dat gaan we strak trainen (voor zover mogelijk) en benen strak trainen en hopelijk gaan de bovenarmen ook wat strakker lijken. Zou graag shirtjes e.d. bij Didi kopen, maar die passen niet, ik heb XS van bovenkant maar dan passen mijn bovenarmen er niet in. Bovenarmen zijn nog L. Balen dus.

Ik ben nu gaan squatten nadat de fysio akkoord heeft gegeven, moet ook elke keer nog even voordoen hoe ik het doe thuis, zodat ze in de gaten kan houden dat ik het goed doe.

Het is geen wondermiddel wat ik gebruik, ik heb alleen gedacht toen ik echt verder wilde afvallen, van hoe kan ik afvallen en levenslang mijn gewicht laag houden. Dat kan je alleen als je je leefstijl zo omgooit wat je dan levenslang vol kan houden, dus geen echt ingewikkelde dingen. Geen Crashdieten. Ik zie het wel om me heen, de ene na de andere die is heel snel aan het afvallen en in de winter komen ze weer aan.  En het afvallen gaat dan steeds moeilijker. Bij mij is het geleidelijk aan gegaan. Op dit moment dus alleen door trainen vet omzetten in spieren. Heb zelf het gevoel dat ik eet als een dijkgraver. Probeer zo gezond mogelijk te blijven eten, dus aan mijn eetpatroon veranderd dus niet, neem af en toe wel eens wat meer eten. Dat is om in balans te blijven. Met een dagje weg ga ik ook niet kranig doen, doe gezellig mee.
#2972076
Neally het voelt nog steeds wel een beetje onwerkelijk. Ik had mijn broek bij de naaister eindelijk kunnen passen. Zij heeft een maat 40 omgezet naar maat 36. Van die broek wist ik dat het een kleine broek was. Dus een kleine maat 40, die is naar een kleine maat 36 gemaakt. En die paste al. Toen ik in de winkel kwam zag ik die mooie kleuren van broeken liggen. En toen was ik eigenlijk al verkocht. Ik heb nog maar 1 effen broek, een donkerrode, die paste de laatste keer nog niet (een maand geleden) wilde er wel meer effen broeken bij.

Zat al in de winkel, ik weet dat er in die andere van deze zelfde stof eentje heb die te groot is, maatje 38, maar toch kan ik dan niet geloven als ik de broek voor mij houdt, dat ie ooit gaat passen. En dan ga je er met gemak in, dat is gewoon ongeloofeloos. Maar ik snap nu wel dat mijn tante zo heeft moeten staren naar mij van de week. Elke keer als ik dan weer een kleinere maat moet, dan zit is zelf vol ongeloof te kijken, van het past niet.

Ondergoed is nog erger, moet al op de kinderafdeling zijn. Zoveel verschil zit er nog in mijn buik en mijn bips. Zeg wel eens, voel me net een kangoroe met zo'n buidel, zal dan ook blij zijn als de buik redelijk strak is en er voornamelijk alleen vel overblijft.
#2972080
Ben ook heel trots hoor. Ja die blauwe vind ik zo gaaf. Zag laatst een auto rijden in die kleur en ik had zoiets van ooh mooie kleur en nu waren ze vrijdag in de winkel die broeken aan het uitpakken om in de stelling te leggen, ik zeg ooh die zijn mooi, maar dat past nooit. Toen zei dat meisje, oh die past jou wel. Ik zou een 36 nemen. Dus daar schrok ik van.  Gisteren toch maar gepast en meegenomen. Nu kan ik ze pas over een tijdje aan als de naaister ze korter gemaakt heeft. Dat is niet erg. Heb broeken zat. Eerst komen er nog 3 van de naaister terug. Dan heb ik iets van 7 broeken in totaal.
cisfr schreef: Wauw fantastisch! !! Daar mag je super trots op zijn. Je broeken hebben mooie kleuren
#2972083
Dat ben ik zeker, zou ze wel graag direct aan willen hebben, maar ze passen nog niet over mijn schoenen en ze zijn te lang.. Dus we moeten nog even geduld hebben.

Waar ik wel van baal is dat mijn schoenen na 3 weken dragen alweer veel te groot waren. Maar ik ben in gewicht niets afgevallen. Dus kan dus niet bij de verzekering nu een brief sturen, met een extra aanvraag en zeggen ben in de laatste maanden 2 kg aangekomen en nu zijn mijn schoenen fors te groot. Dat werkt dus niet :( Ik heb dus Volgende week een afspraak bij de schoenmaker om te kijken of ze niet een hele nieuwe mal kunnen maken. Het lijkt me nu zo dat ze dit moeten kunnen nu. Hoop niet dat mijn enkels dan weer smaller worden.
hannabelgje schreef: Daar mag je zeker trots op zijn! En wat een mooie broeken inderdaad.
#2972112
Wat een verhaal en wat een prachtig resultaat. Niet alleen het gewicht maar dat je je prettiger voelt en iets gevonden hebt dat je de rest van je leven vol kan houden omdat het niet als een straf voelt.
De beloningen (kleren kopen die je mooi vindt en die ook nog passen) is een mooi kersje op de (suikervrije) taart.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door