Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#2971370
Ach wat een kommer en kwel voor je moeder, bah!  :-X

Mijn ouders hebben het ook niet breed en alle dingen die jij benoemt krijgen zij idd vergoed of via de zorgverzekeraar of via de CIZ.

V.w.b. de hh zou ik toch contact opnemen met de gemeente en e.e.a. doornemen, eventueel vragen of er iemand thuis kan komen om de situatie ter plekke te bekijken. Toevallig hebben mijn ouders gisteren bericht gekregen dat hun hh gewoon op 6 uur blijft staan.

Weet niet of je ouders belastingaangifte deden? De mijne krijgen via de TSZ (tegemoetkoming specifieke zorgkosten) ook nog jaarlijks een bedrag terug omdat ze een laag inkomen hebben en hoge zorgkosten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2971371
hebben ze jaren niet gedaan... hebben we pas gedaan en ze krijgt gelukkig wat terug!
ze zijn bij dr thuis geweest...... ze hebben gezien hoe ze is.... en nog word ze gekort!


6 uur hulp :o  ppff kan je hier in de randstad alleen maar van dromen geloof ik
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 08 aug 2014, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2971374
vanaalst schreef: hebben ze jaren niet gedaan... hebben we pas gedaan en ze krijgt gelukkig wat terug!
ze zijn bij dr thuis geweest...... ze hebben gezien hoe ze is.... en nog word ze gekort!


6 uur hulp :o  ppff kan je hier in de randstad alleen maar van dromen geloof ik
Wordt hier ook heel veel teruggedraaid hoor, maar voor hun gelukkig niet.

Let even op of er n.a.v. de aangifte wel een seintje gaat naar de afdeling die de TSZ verzorgt. Voor hier is dat Doetinchem, geen idee waar dat voor jullie wordt gedaan. Bel anders even met de BD en vraag het na.
Door Aprilsnow
#2971377
De meeste gemeenten zitten met een structurele korting van het rijk op het budget voor de HH van 40%. Dat maakt dat veel gemeenten herindiceren en een stuk lager gaan zitten met de herindicatie. Ook bij ons in de gemeente moeten er hele vervelende en pijnlijke keuzes gemaakt worden.
Ben je bij het gesprek aanwezig geweest of iemand van de familie? Je kan sowieso bezwaar tegen het besluit aan tekenen (binnen 6 weken na ontvangst van het besluit).

Voor de kosten van het alarm zou ik idd ook eens naar de gemeente gaan (mits er geen vermogen aanwezig is - ook een eigen huis wordt over het algemeen als vermogen gezien). Daarnaast hebben de meeste gemeenten een collectieve zorgverzekering die vaak een ruimhartigere vergoeding hebben dan de standaard verzekering.

Succes met alles, de extra zorgen erbij zijn zo vervelend en herkenbaar.
Gebruikersavatar
Door nova
#2971649
vanaalst schreef: om weduwe te zijn in Nederland....
mn ma kreeg 3 uur hulp in de hh(al 2 jr).......mn pa is overleden en schijnbaar moet ze het dan ineens weer allemaal zelf kunnen en word dus fijn gekort tot 1  1/2 uur hulp..
Mn pa en ma hadden t al niet breed en nu ma alleen is krijgt ze minder dan de helft ..
ze kan haast niet lopen, ziet niet veel meer, hoort nog minder ..flinke artrose ed  kortom kan moeilijk bukken ed.....valt daardoor wel...
dus komen de hulpmiddelen om de hoek kijken.... een alarmbel......de zorg heeft dat aangevraagd.... prima hoor maar ze hadden wel ff mogen zeggen dat je 85.00 moet betalen voor de aanvraag en dan nog eens 45.-- per mnd...
waarschijnlijk is dat er wel bij gezegd, alleen  komt er vaak zo een stortvloed aan informatie over iemand heen  dat het nit mogelijk is om alles te onthouden.

Sociale alarmering is wel fijn, wij (Onze instelling)  doen de  zorgopvolging  van de alarmeringen,.. Je wil niet weten hoe vaak we 's nachts mensen  oprapen omdat ze gevallen zijn.  :-\  Vannacht nog 2 mensen opgeraapt..
Anders liggen ze maar te liggen  daar totdat er iemand komt  :-\

Maar het is heel  veel wat er zoal op haar afkomt.

Sterkte
Laatst gewijzigd door nova op za 09 aug 2014, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2971653
Mijn pa heeft het alarm van de gemeente gekregen. Kostte niets. Wij hebben er absoluut niet om gevraagd, maar de gemeente wilde dat hij zo'n alarm kreeg.

Ik zou e.e.a. goed navragen inderdaad. Nu zijn er jaarlijkse herkeurigen, omdat alles onder de gemeente is komen te vallen. En die keuren heel anders is onze ervaring.  :-\
Volgens mij is gewoon het geld op  :'( :'( :'(
Door ellenned
#2971671
Dat snap ik niet Ellen, mijn moeder ( ook alleen staand) is dit jaar geherindiceerd en krijgt vanuit pgb gewoon 3 uur hh hulp waarvan ze zelf wel eens zegt dat het (te) veel is voor het kleine flatje wat ze heeft. Ik zou er toch achteraan blijven bellen hoewel je dat ook al doet maar er kunnen toch niet zulke verschillen hier in bestaan?
Strekte meid!
Door monster
#2971791
Het is handig om je even in alle mogelijkheden van de gemeente te verdiepen. Er zijn hele grote verschillen, maar ook via vrijwilligers, zijn er veel mogelijkheden. Wij hebben als thuisbegeleiding met 13 gemeentes te maken, en ze zijn allemaal anders. Maar vaak is er al een kernpunt opgezet of een vrijwilligersorganisatie en zij hebben veel informatie. Ook de thuiszorg heeft vaak extra informatie.
Door Borke
#2971868
Mijn moeder moest er toentertijd ook voor betalen. Voor de huur van het apparaat + de service en voor de installatie.
Ik was heel blij dat ze het had, zij ook.
Kort daarna ging ze al naar het hospice, dus echt gebruikt is het niet. Werd wel betaald natuurlijk, wat ik wel logisch vind.
Heb het afgezegd en teruggebracht toen ze naar de hospice ging, vond het verschrikkelijk aardige en meelevende mensen die dat organiseerden. 
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2971892
oh maar t geeft niet dat t betaald moet worden hoor, want dat doen wij dan gewoon.... doelde meer op t feit dat ze al zo gekort is en snap dat ouderen zonder kinderen of andere verzorgers die daar voor kunnen zorgen het ontzettend moeilijk daar mee krijgen/hebben
Door Lil
#2978852
vanaalst schreef: oh maar t geeft niet dat t betaald moet worden hoor, want dat doen wij dan gewoon.... doelde meer op t feit dat ze al zo gekort is en snap dat ouderen zonder kinderen of andere verzorgers die daar voor kunnen zorgen het ontzettend moeilijk daar mee krijgen/hebben
Dat is ook moeilijk. Ik heb geen kinderen, omdat ik niet wil dat ze ooit in mijn situatie komen te zitten en verplicht naast eigen leven en baan voor mij moeten zorgen. Dus ik hoop altijd gezond te blijven... Het is niet zo goed geregeld helaas en wordt steeds minder. Jullie zorgen zo lief en geweldig goed voor haar. Moet je inderdaad niet aan denken dat het niet zo was.
Door C@rine
#2978888
vanaalst schreef: ga ik zeker bellen!
niet t enigste hoor... tegenwoordig moet ze ook betalen voor de meds..... als je besteld kost je dat 8 euro.... en we moeten nog al eens wat bestellen aangezien ze sommige meds maar voor 1 of 2 weken krijgt

hulp in de hh krijgt  ze via pgb
Volgens mij kan dat ook per 3 maanden, die medicijnen, zo gaat dat ook bij mijn ouders.
Door Nadia
#2978922
vanaalst schreef: oh is nog niet alles hoor...

....

........ daar lucht van krijgt!!
ppff af en toe joh echt hoor....
Ik zou dit dan niet op  internet zetten!!! Tis ver gezocht.. Maar you never know..

Succes met alles. Tis niet fair. Heb helaas geen tips.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door