Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#2974414
Aangezien de pijn bleef en lopen ondraaglijk was zojuist een afspraak gehad bij de campingarts. Ik kan wel dag zeggen tegen mijn vakantie. 5 weken geleden is het begonnen met een gradatie 3 spierscheuring, die niet herkend is. Toen wij 1,5 week geleden hier aankwamen was het volgens deze arts hooguit 30% genezen, en ik ben na een lange autorit direct een heuveltje opgelopen waardoor alles opnieuw (in)gescheurd is. Dus ik kan wel dag zeggen tegen de rest van mijn vakantie. Nu eerst minstens 3 dagen zo min mogelijk inspanning en dan proberen heel langzaam op te bouwen. Als het maandag niet iets beter gaat wil hij me hier naar een fysio hebben.
Aangegeven van de diclofenac dat ik het idee had dat dit niets deed en dat beaamde hij direct. Dat werkt niet op spieren.
Ik heb nu dus best wel een hele grote donderwolk boven mij hangen! Bah.
#2975522
Borke schreef: Waardeloos Cindy, heel veel sterkte!
En dat voor jou tijdens je vakantie, jij die zo houdt van stevige lange wandelingen :'(
Ja dat is echt behoorlijk zuur want ik had inderdaad veel op stapel staan.
Dit speelde dus al 3 weken voor onze vakantie maar de eerste scheuring de daadwerkelijke gradatie 3 is door de fysio domweg niet herkend. Ondanks dat ik meerdere keren aangegeven heb; het lijkt wel alsof er een spier gescheurd is. Nee was stralingspijn. Gevolg alles fout aangepakt. Blijven bewegen ipv 3 dagen absolute rust, gewoon gewerkt zij het met moeite. Met heel veel pijn Jesse de auto in getild 3 keer per dag....en toch was het, blijkbaar, zo'n 30% genezen. Maarja toen hier in Belgie na een lange autorit, alles koud, gelijk hier een klein heuveltje op en klabaps opnieuw gescheurd naar een gradatie 2...na 1,5 week hier en toch (proberen) door te strompelen was de pijn echt onhoudbaar. Het voelt dan echt aan alsof meerdere mensen een partijtje boter, kaas en eieren met een mes in je been aan het spelen zijn....dus afspraak laten maken bij de campingarts. Is een lokale (nederlands sprekende) arts die oproepbaar is voor de camping en hier ook zijn eigen spreekkamer heeft. Hij heeft het 3 keer gecontroleerd en tot 3 keer toe zat ik tegen het plafond. Hernia uitgesloten gelukkig. Dat verklaarde ook direct waarom de diclofenac amper wat deed, evenals de nurofen. Dat dringt gewoon niet door tot in spieren.
Het is de buitenste kuitspier, aan de buitenkant van het been, 3cm onder de knie.
Loop er nu dus al ruim 5 weken mee :-[ en door foutief handelen kan dit nog weleens lang gaan duren. Kan wel janken, echt waar.
Inge en Bono schreef: :bigarmhug: ik had het al gezegd, maar...  :-* Cindy!
Thankx :-*
#2985783
Zojuist echo laten maken van mijn gehavende been. Er is 1 spierbundel die kaduuk is. De pijn zit met name op een overgang tussen 2 spierbundels en peesplateaus in. In de defecte spierbundel is er een rafeling te zien van allemaal kleine sliertjes. En 1 groter zwart gat. Aangezien er geen referentie materiaal is valt er niet te zeggen hoe ver het herstel is. Ze vonden het erg verontrustend dat het herstel zo langzaam gaat aangezien mijn benen zeer goed gespierd zijn. Aan de andere kant is er dus geen beeldmateriaal van hoe het was. Wel was er 1 verontrustend beeld wat zou kunnen wijzen op een peesontsteking. Dat moet de tijd uitwijzen. Mocht de pijn weer erger worden dan zal het vermoedelijk een MRI scan worden. Laten we daar vooralsnog niet vanuit gaan.

Momenteel is het ingetaped, extra andere oefeningen mee. Bewegen met mate.

Eveneens maakte ze zich wat zorgen om het overstromen van de spier dat zou ook kunnen wijzen op een compartimentsprobleem. Nou ja ik hoop maar dat het nu gaat herstellen, ben er zo verschrikkelijk klaar mee!

De kans dat ik beide Dogtravels zou kunnen lopen schatte ze bijzonder laag in. En als er al een ja zou komen zeker ingetaped.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door