Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2970971
Martine-Tom schreef: Een wat?  ???

*Gaat googlen*
Haha, ik ook!
Sarah5 schreef: Wat een drama zeg. En de kiezen laten trekken en daar implantaten laten zetten?


Dat is minder korte termijn oplossing en tegelijkertijd niet zo drastisch als nu al alles er uit en een kunstgebit.

Sterkte hoor!
Goh, wat je brein rare dingen doet als je schrikt!
Vandaag terug gegaan naar Best, nu samen.
Het idee is om de vijf echt slechte kiezen te trekken. Van vier zal ik niet merken dat ze eruit zijn, van één misschien. Als ik die ene echt mis kan daar een implantaat in, maar de kans is groot dat ik dat niet nodig zal vinden.

Echt waar, ik heb dit totaal niet meegekregen!

Wat niet maakt dat ik zomaar vijf kiezen laat trekken. Eruit is eruit.
Ik blijf het lastig vinden. Maar of het dan handig is om eerst nog te gaan tobben met kronen?
De voortanden en snijtanden kunnen nog tientallen jaren mee.
Door siempie73
#2971047
Ik zou toch nog eens egens anders gaan informeren, bij een kaakchirurg bv.
Van een aantal patienten heb ik slechte ervaringen gehoord over cdc.....
Gebruikersavatar
Door Hope
#2971155
siempie73 schreef: Ik zou toch nog eens egens anders gaan informeren, bij een kaakchirurg bv.
Van een aantal patienten heb ik slechte ervaringen gehoord over cdc.....
Vonden ze de behandeling niet goed?
Door El_Kato
#2971184
Ooooh bah heb geen tips voor je maar weet wel hoe beroerd pijn in je mond is en hoe ellendig keuzes met betrekking tot gebit zijn  :-\

Hoop dat er een goede oplossing komt die je minder pijn geeft!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2971383
Ik heb vaak tandartsen gehad. En vaak verschillende. En vaak %@#%^ :rant: tandartsen.
Had ik de tandarts die ik nu heb gehad, dan had ik mijn eigen tanden nog gehad.

Op zich ben ik heel blij hoor, met mijn kunstklappertjes, maar het is wel kunst. En ja, ik heb geen pijn in mijn bek meer en ja, het meurt ook niet meer zo. En ja, ik heb ook geen kaakontstekingen meer. Da's wel heel erg prettig.

De tandarts hier in Leeuwarden kon niets meer voor me betekenen. De tandtechnicus ook niet. Maar de kaakchirurg wel. En onder volledige verdoving.
Omdat ik werd doorverwezen (cardioloog --> tandarts --> tandtechnicus --> kaakchirurg) ging het uit de basisverzekering. En da's wel prettig.

Als er gemetseld moet gaan worden met een grote kans van ontsteking eronder, zou ik het niet doen. Je sluit zo'n ontsteking dan op en dan wordt het alleen maar erger.
Laat ruimen wat er geruimd moet worden, maar probeer te behouden wat er behouden kan worden.

Maar dan wel bij een goede tandarts/kaakchirurg!
Door Vivianneb
#2971387
Lil schreef: Ik zou me heel goed laten voorlichten. Als je zoveel pijn hebt: kun je dan wel een kunstgebit verdragen?

Ken nu 3 mensen in mijn omgeving die na jarenlang proberen nog steeds geen goed passend kunstgebit hebben en spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze niet gewoon nog een paar extra kronen hadden (ze hadden die wel en kwamen op het punt nog meer kronen, dan heb ik nauwelijks meer eigen tanden, dus alles eruit en doe maar een gebit en dat waren geen dure standaard, dat was met kliksysteem etc.).
Dat dus! Ik heb heel veel spijt... veel geld kwijt en na 1,5 jaar kunstgebit (alleen boven) nog niet goed kunnen eten en veel pijn..
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2971395
Vivianneb schreef: Dat dus! Ik heb heel veel spijt... veel geld kwijt en na 1,5 jaar kunstgebit (alleen boven) nog niet goed kunnen eten en veel pijn..
Daar was ik dus ook zo vreselijk benauwd voor. Gelukkig heb ik een goede tandarts, een goede tandenfee (zo noem ik de kunstgebittenmeneer) die vindt dat je direct langs moet komen als er iets niet goed zit, en een kaakchirurg die fantastisch werk heeft geleverd. Ik heb dus ook nooit meer pijn gehad. En da's best fijn...
Door cj
#2971396
Ik zeg Best! Mijn schoondochter is daar geweest na een auto-ongeluk en trap van een paard. Resultaat PERFECT.
Saskia
Gebruikersavatar
Door Hope
#2981420
Vandaag dan toch geopereerd. Vijf kiezen zijn getrokken, de rest is grondig schoongemaakt en een lekkende vulling vervangen.

Het was een drama, maar wat een goed team!
Het inzetten van het infuus bracht zenuwpijn naar boven die amper te behappen was. Manlief mocht bij me blijven en ik lag te schreeuwen als een klein kind maar het ging niet anders. De anesthesist prikte vliegensvlug een nieuw infuus op een minder pijnlijke plek en zette alle pompen aan. Daar ging ik...

Het wakker worden was een nog groter drama. Mijn lijf deed zo'n pijn dat ik aanvallen kreeg. Spasmes, epileptisch? Geen idee. Ik kreeg er weinig van mee, verloor met grote regelmaat het bewustzijn. Pijn. Zoveel pijn. Ik stuiterde van de tafel af, ze moesten me opvangen. Ik had geen controle, voelde alles trillen, voelde mijn benen vallen en weg was ik weer. Zoveel pijn.

Na drie uur werd ik beter wakker. Mijn lijf vol met zeer zware pijnstillers, spierontspanners en slaapmiddelen.

Ondertussen ben ik thuis. De pijn is nauwelijks te behappen. Ik zit volgestopt met pijnstillers maar het lijkt alsof ik niets gehad heb. Drinken moet ik van mezelf. Piepkleine slokjes maar het lijkt alsof er dan iemand met een mes in mijn mond zit. De pijn, zo erg, niet te beschrijven.
Ik ben half van de wereld. Kan nauwelijks bewegen. Kan niet zelfstandig lopen.
Ik vraag me steeds af waar ik aan begonnen ben, maar ik vraag me vooral af of ik na het herstel eindelijk eens pijnvrij zal zijn.

Wat een drama  :'(
#2981426
inni schreef: Kan ijs je nog wat helpen..................sterkte en ik hoop dat je een pijnstiller kan vinden die wel goed werkt. Tegen zenuwpijnen hielp bij mijn man jaren geleden enkel Valtran.
Ijs verdraag ik niet. Kou is nog meer zenuwpijn.
Niet echt fijn voor de zwelling, die zou ik toch moeten koelen maar het gaat gewoon niet.
De huisarts komt nog langs, hopelijk weet hij nog wat.
#2981459
In ieder geval proberen traumeeltabletten op te lossen in wat water en proberen binnen te krijgen. Dat helpt in ieder geval voor de wondgenezing en tegen de zwelling. Voor snijdende messen gevoel heb ik ook iets homeopatisch gehad, ik wil het wel opzoeken?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door