Allemachtig, wat een tinnuf, Dasty ontvetter... En wat kan een mens daar soms...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht
Irish
5-sterren

Re: Allemachtig, wat een tinnuf, Dasty ontvetter... En wat kan een mens daar soms...

Berichtdoor Irish » Do 07 Aug 2014, 09:05

Dit is zeker alleen bij de Wibra te verkrijgen?
Doranto
5-sterren

Re: Allemachtig, wat een tinnuf, Dasty ontvetter... En wat kan een mens daar soms...

Berichtdoor Doranto » Do 07 Aug 2014, 09:26

Ook ik wil graag alles schoon hebben, maar als ik die verhalen hier zo lees  :o  dan ga ik dat toch maar niet met dat Dastyspul doen  :P
Lil

Berichtdoor Lil » Do 07 Aug 2014, 10:36

Irish schreef:Dit is zeker alleen bij de Wibra te verkrijgen?

staat hier even eerder dat de action hetzelfde spul onder een andere naam heeft.
dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Do 07 Aug 2014, 10:52

Borke schreef:St.Marc, super spul, 30 jaar oude rookaanslag verdwijnt, wat bruin was wordt weer wit.
Dat dan zonder de verf er af te halen.
Doe wel handschoenen aan, anders kan je daarna je handen als schuurpapier gebruiken 8)

Inderdaad superspul dat st Marc :-) alle plinten en kozijnen mee schoongemaakt en wist niet wat ik zag! Daarna fijn alles geschilderd want na goed schoonmaken met st Marc hoef je namelijk niet meer te schuren :D
Lil

Berichtdoor Lil » Do 07 Aug 2014, 11:17

dinky89 schreef:Inderdaad superspul dat st Marc :-) alle plinten en kozijnen mee schoongemaakt en wist niet wat ik zag! Daarna fijn alles geschilderd want na goed schoonmaken met st Marc hoef je namelijk niet meer te schuren :D

Ik vind St. Marc ook goed spul.
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Do 07 Aug 2014, 11:27

Lil schreef:Ik vind St. Marc ook goed spul.

Waar kun je dat kopen?
kayla
3-sterren

Berichtdoor kayla » Do 07 Aug 2014, 11:34

Doranto schreef:Waar kun je dat kopen?

Hier ook zeer tevreden over St. Marc. Gebruik het voornamelijk voor mijn badkamervloer.
St. Marc koop ik meestal bij de Gamma.
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Do 07 Aug 2014, 12:19

Berna schreef:geniaal idee! Vanmiddag maar ff langs de wibra.
En als het dan toch over poetsen gaat; waar mee gaan jullie de badkamer tegels te lijf? De laatste keer dat ik de met badkamerreiniger deed leek ik de voegen mee weg te poetsen  :-X

Badkamer doe ik met schoonmaakazijn.
Ik heb al tig producten uitgeprobeerd, schuren moet ik met ze allemaal, maar het resultaat is soms echt niet super. Schoonmaakazijn kost nog geen euro per fles en werkt minstens net zo goed als de bekende A-merken.
Ik maak dan een sponsje nat, doe daar azijn op en begin met de tegels, kraan enz. Daarna afspoelen, afdrogen en klaar :) (ooit bij een gezin gepoetst en daar was de glazen douchedeur zo goed als wit van de kalk. Zonder gek veel moeite die deur dus schoon gekregen met azijn)
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Do 07 Aug 2014, 16:21

Oh en schoonmaakazijn is dan weer 5 liter voor €1,99 bij de Aldi  ;D
Lil

Berichtdoor Lil » Do 07 Aug 2014, 18:44

Doranto schreef:Waar kun je dat kopen?

Bij elke bouwmarkt bij de verf.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Do 07 Aug 2014, 18:49

Schoonmaakazijn is geen optie hier. Ik vind dat zo stinken, daar kan ik echt niet tegen. Hier in de buurt gebruiken mensen het ook op de stoep, nou dan kan ik naar binnen, want die lucht  :-X
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 07 Aug 2014, 19:11

Cathelijn schreef:Schoonmaakazijn is geen optie hier. Ik vind dat zo stinken, daar kan ik echt niet tegen. Hier in de buurt gebruiken mensen het ook op de stoep, nou dan kan ik naar binnen, want die lucht :-X

Alsof er een olifant heeft staan zeiken....en dat durven ze dan "lekker fris" te noemen  :biggrin2: :-X
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 07 Aug 2014, 19:15

dinky89 schreef:Inderdaad superspul dat st Marc :-) alle plinten en kozijnen mee schoongemaakt en wist niet wat ik zag! Daarna fijn alles geschilderd want na goed schoonmaken met st Marc hoef je namelijk niet meer te schuren :D

Schuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Do 07 Aug 2014, 19:19

Angelique schreef:Schuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.

Geen spelt tussen te krijgen!  :)
dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Do 07 Aug 2014, 19:35

Angelique schreef:Schuren en schoonmaken heeft weinig met elkaar te doen, want shcuren doe je om het oppervlak ruw te maken en schoonmaken om het vetvrij te maken. Feitje is wel dat veel mensen de verkeerde volgorde aanhouden en dan denk je nu dat je na schoonmaken niet meer hoeft te schuren. Maar meestal gaat men eerst schuren en dan ontvetten...nono, want dan rol je met je schuurpapiertje alleen het vet op. Eerst ontvetten dus en dan licht opschuren om de ondergrond ruwer te maken zodat je verf een betere hechting heeft. Na het schuren natuurlijk wel eerst nog even stofvrij maken.

Met st Marc maak je dus het oppervlak zowel schoon als schilderklaar/ruw ;-)
Daarom ook st Marc aangeschaft op aanraden van mijn opa en de verf hecht nu 6 jaar later nog altijd prima ;-)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”