Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pallas
#2968423
dinky89 schreef: Het zal ook van je werk afhangen hoe makkelijk je vrij kan nemen.
Een vriend van me kan wel vrij nemen maar werk stapelt zich dan op en heeft hij dus extra werk als hij terugkomt. Voor hem een reden om niet vrij te nemen...
Héél bekend probleem. Ik kon wel vrij nemen, maar dan zat ik na een week vakantie met zo'n peut achterstallig werk dat het echt niet leuk was. het kost dan weer overuren om het weer op orde te krijgen. Uren die je dan weer moest opnemen  enz enz...

Vakantie in de zomer was altijd in goed overleg met co-werker geregeld. Zij wou graag een bepaald aantal weken weg, dan weer een week er samen zijn voor overdracht enz en dan ik een weekje of 2, 3 weg.

Maar goed...alsnog kwam ik er niet aan om alle dagen aan het eind van het jaar op de krijgen, dus liet ik in elk geval een deel uitbetalen. Toen Tjerk ziek werd heb ik de afspraak gemaakt dat ik minimaal 2 á 3 weken mocht doorschuiven zodat ik dat dan kon opnemen als Tjerk ziek werd.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2969141
Op werk van mijn partner ook al vroeg doorgeven.  Er is veel buitenland dus veel plannen.  Vandaar dat ze zoveel mogelijk willen weten wanneer hij er wel of niet is. Wij zitten vast aan schoolvakantie dus weten ze min of meer wanneer hij vrij wil  Meestal krijgen we de periode die hij graag wil. Helaas is hij altijd bereikbaar dus ook tijdens vakantie bellen ze.  Tja.
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2969223
Bij ons op het werk ook héél normaal (ben buschauffeuse). In april moeten wij de vakantie van het daarop volgende jaar doorgeven.
Je kunt ervoor kiezen het niet te doen, dan deelt de planning zelf in en krijg je iets toegewezen.
We hebben nog tig andere regels, kan niet in december weekje weg plannen bijv.
En hoop regeltjes, ben er nog niet aan gewend.
Weekendje weg in september? Je kunt pas een maand van tevoren vrije dagen aanvragen en dan is het een eerlijk systeem van wie het eerst komt die het eerst maalt...
Bij hoge uitzondering zijn er dingen te regelen via teamleiders, maar ik blijf het (pas 5 jaar in dienst) een ramp vinden :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2969271
vanhaut schreef: Op werk van mijn partner ook al vroeg doorgeven.  Er is veel buitenland dus veel plannen.  Vandaar dat ze zoveel mogelijk willen weten wanneer hij er wel of niet is. Wij zitten vast aan schoolvakantie dus weten ze min of meer wanneer hij vrij wil  Meestal krijgen we de periode die hij graag wil. Helaas is hij altijd bereikbaar dus ook tijdens vakantie bellen ze.  Tja.
mijn werk telefoon is tijdens mijn  vacantie klinisch dood  :biggrin2:
Door sella
#2969401
Wij hadden zelfs een apart telefoonummer genomen om tijdens de vakantie niet bereikbaar te zijn voor IBM.
Bellen ze je, beledigd dat je in de middle off staat met de honden. Duh we hebben vakantie! Maar ik heb een probleem. Ga naar de manager. Uiteindelijk heeft hij van 21 dagen vakantie er dus 7 terug gekregen. We werden er echt simpel van, dus andere telefoon klaar!!
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2969557
Nova die keus heeft hij niet. Men weet dat hij op vakantie is maar sommige dingen kan hij alleen oplossen.  ze proberen eerst al het andere en daarna bellen ze alsnog    Is niet anders. Wel irritant
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2970529
[quote="nova"]
Vandaag post van mijn werkgever, of ik de vacantie aanvraag voor 2015 wil doorgeven...

Zomer vacantie van 2014 moet ik nog aan beginnen.

Ik vind het vreselijk dat ik al een jaar vooruit affspraken moet maken, en vraag me af, of dit zo maar allemaal mag en kan
[/quote]

Wat een luxe, zelf mogen bepalen wanneer je vakantie wilt.
Een maand geleden kreeg ik de zomervakantie voor 2015 te horen, geen keus. En jammer genoeg iedere keer weer in het veel duurdere hoogseizoen.
Mijn man kan het tot nu toe nog zo regelen dat hij gelijk met mij vakantie heeft, collega heeft de pech dat ze heel wat jaren zonder man vakantie heeft.
Je zou zelf even in je cao kunnen kijken of je baas dit zou mogen verlangen van je.

Voor als je binnenkort op vakantie gaat, een hele fijne vakantie toegewenst  :biggrin2:
Door zurca
#2970735
Ik werk via een nul-urencontract, als ik geen zin heb, kom ik niet :biggrin2: ;) ;)
Bij mijn vriend op het werk kan het gelukkig vrij kort van te voren aan gevraagt worden. Kan het dan hebben we geluk, kan het niet...dan kijken we gewoon wanneer dan wel. Erg prettig zo voor ons want zo kunnen we redelijk bekijken wat voor weer het zal zijn ;)

[quote="Extreme"]
Wat een luxe, zelf mogen bepalen wanneer je vakantie wilt.
Een maand geleden kreeg ik de zomervakantie voor 2015 te horen, geen keus. En jammer genoeg iedere keer weer in het veel duurdere hoogseizoen.
Mijn man kan het tot nu toe nog zo regelen dat hij gelijk met mij vakantie heeft, collega heeft de pech dat ze heel wat jaren zonder man vakantie heeft.

[/quote]

:o :o Zo dan.... dat je baas even bepaalt wanneer je vakantie hebt :-X
Mag ik vrgen in wat voor sector je werkt?
Door *Natasja*
#2970912
[quote="zurca"]
:o :o Zo dan.... dat je baas even bepaalt wanneer je vakantie hebt :-X
Mag ik vrgen in wat voor sector je werkt?
[/quote]

Bij zijn vorige werkgever was manlief verplicht om 3 weken tijdens de bouwvak vrij te nemen  :-X Pak daarnaast nog een paar verplichte dagen her en der, zoals de dag na Hemelvaart, en er bleven per saldo nog maar 5 dagen over die hij vrij op kon nemen gedurende het jaar. Gelukkig is hij daar nu vanaf, en kunnen we weer lekker buiten het hoogseizoen op vakantie  :D
Laatst gewijzigd door *Natasja* op do 07 aug 2014, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#2970937
Zo he als ik dit allemaal lees ga ik acuut mijn werkgever meer waarderen. Alle dagen zijn bij ons vrij indeelbaar. Ook kunnen wij 4 weken extra verlof kopen dus ik ben elk jaar 9 weken vrij :biggrin2: Alle vakanties worden in overleg met het team gepland. De ervaring is dat ik 98 zo niet 99% van de dagen krijg die ik wil. Zo ook nu 4 weken in het hoogseizoen en tot nu toe ook 1 a 2 weken met oud en nieuw. Ik kan (bijna) altijd een vakantie zeer kort van te voren indienen behalve dan de zomer en met kerst die moeten echt in overleg maar lukt eigenlijk altijd.

1 keer heb ik in de namiddag mijn chef gebeld omdat Misty per direct geopereerd moest worden en of ik de rest van de week (was van di-vr) vrij mocht. Natuurlijk, geen probleem. Heb toen wel getrakteerd want dat was natuurlijk wel heul kort dag.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2970978
[quote="zurca"]
:o :o Zo dan.... dat je baas even bepaalt wanneer je vakantie hebt :-X
Mag ik vrgen in wat voor sector je werkt?
[/quote]
Dan zijn wij nog "spekkopers" met vaak meer vrij dan waar we recht op hebben, ookal lijkt het erop dat het dit jaar voor mij niet opgaat.
Bij andere tandartsen is het dat het voor jou vast gelegd word en dan echt het minimum waar je recht op hebt.
Ik heb 0,0 dagen waarover ik zelf kan beslissen, wil ik bv een dag vrij omdat een nichtje trouwt, met goedkeuring vd baas, kost het me 1 dag salaris, trap al langer tegen deze regeling, maar ja als er maar 1 in de praktijk met een "grote"bek loopt is het snel klaar  >:(
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2971114
Wij hebben ook veel vrijheid, maar dat past bij mijn werk en bij de opzet van zelfstandige teams. Wij kunnen dus samen beslissen en hoewel dat soms ook wel gedoe geeft, krijgt toch vrijwel iedereen wat ie wil. Bij mijn vorige functie was dat heel anders, dan kon je soms maanden amper tot niet vrij en als het rustig was, dan speelden ze het zo dat je zowat verplicht werd je uren op te nemen. Of je het nou leuk vond of niet.

Ik koop ook elk jaar uren bij en geniet er volop van. In mijn werk kan ik ook regelmatig als het rustig is een uurtje of wat eerder weg en dat vind ik heerlijk. Staat tegenover dat er ook periodes zijn dat dat echt niet kan en/of we over moeten werken, maar dat hoort er bij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door