Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2965037
Jaja, eindelijk hebben we eens een barbeque aangeschaft, vlees meegenomen, salade, briketten gekocht, die het extra lang doen, aanmaakblokjes erbij, maar nu willen de briketten niet warm worden. Dus hij rookt enorm, maar de briketten worden niet warm.

Iemand enig idee hoe we die aan kunnen krijgen? Ik begin na 2 uur wachten toch wel erge trek te krijgen :/
Laatst gewijzigd door charmed op za 26 jul 2014, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#2965041
Boehoe dus geen BBQ vandaag, we hebben geen houtskool :(
Angelique schreef: Houtskool eronder, dat aansteken en als die goed fikken dan de briketten erop en die gaan dan vanzelf fikken. Zonder iets eronder ga je die krengen niet aan de praat krijgen.
#2965044
Op dit moment heb je hier waarschijnlijk niks aan, maar briketten aanmaken met een starter. Briketten starten zonder starter lukt mij ook niet. Met een starter heb je nooit meer problemen van briketten die niet aan willen. Je gooit daarbij je starter vol, paar aanmaakblokjes eronder en een half uurtje wachten.
#2965045
Ja, maar kan nu niets meer kopen  :-[ alles is dicht.

Alles is op een hoopje en veel aanmaakblokjes eronder :(
*Marga* schreef: Koop een simpele bbq starter zo makkelijk binnen een half uur kan je gaan eten.


Maar op een hoopje gelegd? genoeg aanmaak blokjes??
#2965046
Snif dat wordt dus niet BBQ-en :(
Marielle1988 schreef: Op dit moment heb je hier waarschijnlijk niks aan, maar briketten aanmaken met een starter. Briketten starten zonder starter lukt mij ook niet. Met een starter heb je nooit meer problemen van briketten die niet aan willen. Je gooit daarbij je starter vol, paar aanmaakblokjes eronder en een half uurtje wachten.
#2965057
Wat jammer dat het niet lukte vandaag!
Angelique schreef: Houtskool eronder, dat aansteken en als die goed fikken dan de briketten erop en die gaan dan vanzelf fikken. Zonder iets eronder ga je die krengen niet aan de praat krijgen.
Wij hebben hier een Barbecook BBQ staan van zeker 25 jaar oud en die doet het met briketten en 2 aanmaakblokjes.
Dus met een goede BBQ (of een Weber starter) lukt dat wel.

Met aanmaakhoutjes zelf houtskool maken en dan de briketten er op, dat kan ook.
Maar dan moet je wel ervaring hebben met vuur maken.

In Frankrijk hebben wij gewoon op hout gebarbecued, gewoon op een vuurkorf, wel met aanmaakblokjes.

Misschien kunnen jullie morgen nog iets met deze tups?
Trouwens verkopen ze bij jullie in de buurt bij de benzinepomp geen houtskool?
#2965072
We hebben het al opgegeven. Na zo'n 3 1/2 uur verga ik toch echt wel van de trek. Dus we hebben pan opstaan, met aardappeltjes en groente erin, met een gehaktbal.

Ga morgen even langs het tankstation, ze hebben sinds kort weer zo'n winkeltje bij de tango zitten, eens kijken of die iets gelijkends hebben.

Ik heb allemaal struiken gesnoeid, maar ben bang dat die struiken geen lekkere smaak geven aan het vlees. :) Alles staat gelukkig nog in de koelkast, morgen nieuwe kansen.

In ieder geval bedankt voor de tips. We hebben nu een goede BBQ gekocht, dus ik ga eens uitzoeken wat allemaal handig is voor zo'n BBQ om op voorraad te hebben. BBQ-en lukt ons nooit in 1x :/ We hebben ook al eens gehad met gewone houtskool dat ie niet wilde branden :/ Ook geen lucifer in huis, helpt ook niet echt mee. Dus die komt wel even bovenaan mijn lijstje :)
Borke schreef: Wat jammer dat het niet lukte vandaag!
Wij hebben hier een Barbecook BBQ staan van zeker 25 jaar oud en die doet het met briketten en 2 aanmaakblokjes.
Dus met een goede BBQ (of een Weber starter) lukt dat wel.

Met aanmaakhoutjes zelf houtskool maken en dan de briketten er op, dat kan ook.
Maar dan moet je wel ervaring hebben met vuur maken.

In Frankrijk hebben wij gewoon op hout gebarbecued, gewoon op een vuurkorf, wel met aanmaakblokjes.

Misschien kunnen jullie morgen nog iets met deze tups?
Trouwens verkopen ze bij jullie in de buurt bij de benzinepomp geen houtskool?
#2965081
Wij hebben weber briketten gekocht... tja zit toch verschil in. Had geen hand meer over, dus dacht zo'n handvat aan briketten is wel handig. houtskool was wel een heul grote zak, dan kon ikkes niet tillen  :-[
Jantina schreef: Wij hebben houtskool van Weber gekocht. Duur spul maar binnen een kwartier ben je aan het bbq-en. Echt ideaal!
#2965082
Wij gebruiken nooit houtskool. Enkele aanmaakblokjes in de barbecue leggen en aansteken, de briketten in de vlammen leggen. 20-30 minuten later geen rook meer en hete kooltjes.  ;)
En we kopen gewoon briketten bij de Vomar, 2,5 kg voor 2,19.
#2965317
Houtskool brandt meestal wat sneller, maar ook korter...
Briketten, daar zit best verschil in. De Weber briketten komen er hier niet meer in: ze zitten vol met zand (vulmiddel).
Wij gebruiken kokosbriketten van Eco-logisch http://www.eco-logisch.nl/Ecobrasa-BBQ-blokjes-cocos--2034
Aanmaakblokjes zit ook verschil in: witte kunnen 'smaak' afgeven aan je eten; de witte van Weber zijn goed, maar duur, de beste die ik tot nu toe gevonden heb zijn de bruinkartonnen, die je kunt afbreken, bijv. van Fire-up, die zijn ook leuk geprijsd.
Aldi had volgens mij een starter te koop...echt, blokjes op je onder-/vuurrooster, aansteken, starter er boven zetten met briketten en een half uurtje later kun je aan de slag.
Wel de luchttoevoer openzetten  ;)

Welke bbq heb je eigenlijk? Eentje met deksel?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door