Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2963765
Eigenlijk was het hier gisteren feest, maar ja gelet op de gebeurtenissen was dat wel raar.

Maffe gekke en mega lieve Jones was gisteren 1 jaar bij mij.
Moet eerlijk bekennen dat ik er pas achter kwam toen ik bij de da stond voor de enting en de assistente zei o ja vorig jaar de 24e en ik zei ja dan heb ik hem de 23e gehaald. Ze keek mij aan en zei vandaag exact 1 jaar geleden, feestje?

Eigelijk wel feest, want ik ben zoooooo blij met mijn lekkere kerel. Ok, er is een gebruiksaanwijzing, maar zo voor mij en mijn familie in het dagelijkse leven een extreem lieve en aanhankelijke hond, lekker vrolijk en ondeugend. Super super super combi met Boris. Ze kunnen elkaars gezelschap zeer goed waarderen en ze zijn zo lief. Er is nog niet naar elkaar gegromd (ja bij de kennismaking en bij het proefweekend, maar sinds hij definitief bij mij is nooit meer). Ze delen AL het speelgoed en AL het lekkers en ze liggen soms dicht bij elkaar te slapen (voor Boris uitzonderlijk, die lag vroeger liever alleen. Cay mocht niet dicht bij hem liggen, althans niet vaak).
Ik kan met hem naar workshop en trainen en zo. Niet overal, maar bij de mensen die mij aanstaan kunnen wij enorm genieten van samen bezig zijn. Jones vind alles leuk wat ik doe, beetje treibbal, beetje balanstraining, beetje gehoorzaamheid, canine freestyle, zelfbeheersing what ever als we samen maar iets leuks doen.

Met wandelen gaat super, hij interesseert zich niet meer voor wandelaars, fietsers, ruiters, landbouwvoertuigen en met andere honden is er wel spanning, maar hoogst zelden uitvallen (wel soms piepen/jengelen van ik willlllll erbijjjjj). Er lopen extreem veel konijnen op dit moment en als ik voldoende alert ben kan hij gewoon los lopen. Voor de voerdummy komt hij terug. Hoe gaaf is dat?!!!! Ben ik niet voldoende alert of vind ik meneer iets te gespannen dan gaat hij aan de flexlijn en daar kan ik hem inmiddels zeeeeeeer gemakkelijk aan houden, want hij reageert dan niet meer op konijnen (ja kijken doet hij en kijk = geef koekje!!!).

En heel trots gisteren bij de dierenarts. Hij is dus geënt, we hebben het hart geluisterd en in de oren gekeken met otoscoop! en oogjes en zo gekeken ofwel het complete gezondheidsonderzoek in het paspoort is ingevuld. Tandjes niet gekeken deze keer, want ik had gemuilkorfd. Ik beken dat het alleen maar kon dat onderzoek omdat hij de muilkorf omhad, maar ik had niet verwacht dat dit hem ertoe zou bewegen dat hij alles zou ondergaan zonder weg te lopen of uit te vallen. Hij bleef ook lekkers accepteren dus hij heeft een halve tube hondenleverworst op. De da had het al helemaal niet gedacht dat alles normaal ging. Hij is mega super beloond door mij en door de da en heeft achteraf nog geknuffeld met de da. De komende weken gaan we even alleen maar koekjes eten daar en dan oefenen met enge dingen als stethoscoop en otoscoop weer opbouwen. Ik mag dat allemaal met hem namelijk, maar in combi met een vreemd mens zo dicht bij je is het gewoon eng. Maar hij is hierin dus zooooooo trainbaar. Als hij iets leert kennen en merkt dat het niet erg is, dan is het een hond die zo lief en braaf is.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2963768
Gefeliciteerd en heerlijk om te lezen dat het zo'n heerlijke match is, ook met Boris :D
Hoop dat jullie nog vele jaren in gezondheid van elkaar mogen genieten ;)
Door yvette_van_alert
#2964176
Ik zou willen dat ik voor elke hond zo'n match vond als jullie zijn.  :-*

Ik weet nog goed dat je zei.. ik kom wel kijken maar hij is te groot en ik word niet snel verliefd.  Ik had toen al zo iets het word jouw hond. :)
Door Lil
#2964199
yvette_van_alert schreef: Ik zou willen dat ik voor elke hond zo'n match vond als jullie zijn.  :-*

Ik weet nog goed dat je zei.. ik kom wel kijken maar hij is te groot en ik word niet snel verliefd.  Ik had toen al zo iets het word jouw hond. :)
Ik gun dat iedere hond en baas! Dit zijn van die uitzonderlijke "klikken" die je met een dier kunt hebben. Voorbestemd zeg ik altijd.

En jaaaaaa hij is echt te groot zou hem alsnog graag willen laten krimpen. Maar ja zijn hartje is zo klein, dat compenseert haha.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2964201
Lil, ik heb het afgelopen jaar genoten van jullie groei en ontwikkeling, alle plezier, alle trotse momenten en alle vertederen foto's met of zonder je oude kanjer er bij op! Ik zou zeggen: ga vooral zo verder!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2964224
Fijn dat jij lekker van Jones kan genieten....

.. En ik geniet weer van de verhalen van Jones :smitten: Hoop dat jullie samen met Boris nog veel leuke avonturen beleven  :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2964227
Dat klinkt goed allemaal. Hij is echt wel helemaal op zijn plekkie daar bij jou en Boris, dat is wel duidelijk.  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door