Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2962044
Laatst een interessant stuk gelezen over mobiele VS split units. Er is ergens een overlap. Van zo'n 200 euro tussen de duurste mobiele en de goedkoopste split unit. Naar het schijnt kun je beter de goedkoopste split unit pakken dan de duurste mobiele.
Wij hebben een mobiele. Want nog uit vorig huur huis.

Tzt gaan wij wel een split unit aanschaffen. Met de kleine wil ik het gewoon aangenaam hebben. Ventilatoren werken voor mij niet voldoende. We hebben het huis volledig laten isoleren dmv spouw muur isolatie. Dat scheelt een bak. Het is beneden zonder airco niet warmer dan 25.5 graad geworden.

De mobiele trekt het om onze slaapkamer te koelen. Maar had graag gehad dat hij de kamer van Dwayne mee pakte. Maar daar red hij niet.

Ik wil een split unit die ook kan verwarmen. En een zuinige.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2962156
Wij hebben arko. En ik moet zeggen, het valt niet eens tegen.
Nu is ons huis wel echt goed geïsoleerd, dus als we overdag alles maar gewoon potdicht doen dan gaat het wel.

Ik kan ook niet goed tegen de warmte, maar tegen die droge lucht van een airco kan ik al helemaal niet. Doe mij maar gewoon de ramen open.  :biggrin2:
Door K&D
#2962190
Nadia schreef: Ik wil een split unit die ook kan verwarmen. En een zuinige.
Een split met inverter is de beste keuze als je zuunig wilt. Onze zoon heeft een omkeerbare, dus die kan zijn slaapkamer 's winters warm krijgen als wij de houtkachel aanhebben, en de cv dus uitvalt.
Door Lil
#2962228
Mijn vader heeft eentje (een ingebouwde, er zit geen split unit op, maar dat hoef je maar aan te sluiten en dan doet hij het).
Geweldig ding, echt waar.

Zelf vroeger voor 1 kleine ruime (slaapkamer) een mobiele airco gehad en die voldoet ook, maar is niet zo fijn en vreet enorm veel energie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door