Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2963211
Joaquin schreef: Wat ontzettend leuk om te zien! Hij heeft zo toch al lekker wat momenten kunnen ontspannen bij jullie. Kan me voorstellen dat dat een goed gevoel geeft :)
Ja dat doet het zeker! Het gaat me echt aan het hart, zo'n bange hond, en dan is het echt dubbel genieten als je dit soort momentjes ziet.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2963219
Wat maakt Duuk toch geweldige sprongen vooruit!
En wat is Nelson een heerlijke doorzetter ;-) Zoals Nelson het doet zou je met een mens niet zo geweldig lukken. Ook met het spelen Duuk enorm uitdagen om uit de mand te komen om te spelen. Nelson is echt de perfecte hond om Duuk te leren wat het leven is ;-)
Door zurca
#2963221
Ik vind het gewoon een soort van ontroerend om te zien....
Een dikke knuffel voor jullie Nelson want hij zou zomaar eens de sleutel kunnen zijn om Duuk wat meer plezier in het leven te geven :-*
En voor Duuk natuurlijk ook een knuffel, of heeft hij misschien liever een voorzichte aai ;)
Super hoor zoals jullie met Duuk omgaan, je broer treft het met zo'n fijn oppasadres :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#2963274
Fenixjuh schreef: Wat een prachtig filmpje :smitten: Hoop dat je broer hier ook van kan genieten op vakantie, lijkt me fijn om te weten dat Duuk het zo goed doet bij jullie  :)
Het hele gezin geniet er van! Ze hebben heel lang zitten twijfelen of ze wel konden gaan nu ze Duuk hadden. Het voelde gewoon echt niet goed om hem naar een kennel te doen. En er zullen vast hele goede kennels zijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar hij is net aan het wennen aan het gezinsleven en hem dan in een kennel doen leek gewoon niet erg fijn. En goh wat maakte ze zich zorgen toen ze besloten dat ze gingen en Duuk naar hier zou komen. Zou hij het wel goed doen, zou hij niks kapot maken, zou hij niet weglopen, zou hij niet... Maar de foto's en filmpjes die ik stuur doen ze goed, ze weten dat Duuk het prima naar zijn zin heeft en zelfs nog lekker aan het bijleren is. Nu kunnen ze echt gaan genieten van de vakantie.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2964406
Phoe, mijn hartkleppen zijn heel flink getest.

Het ging naar mijn idee steeds heel goed tussen Nelson een Duuk. Ze zijn hier gewoon samen los in huis. Soms blijft Nelson teveel aandringen en snauwt Duuk een keer. PrimA, Nelson moet ook leren dat het soms genoeg is.

Maar sinds gisteravond gaat het minder. Nelson durft de garage niet meer in. Duuk zijn bench staat daar en hij begint luid te blaffen en uit te vallen als Nelson te dicht in de buurt komt.
Zoals ik al zei, ik ben dit soort dingen echt niet gewend.
Zojuist zit ik op de bank in de huiskamer. Duuk ligt in de mand van Nelson. Nelson komt de huiskamer in en snuffelt aan zijn mand. Niet aan Duuk, echt aan de mand.
Duuk vliegt hem aan. Een hoop geblaf en Nelson gilde het uit. Een schreeuw hielp niet, Duuk bleef uitvallen en Nelson pakken. Ik heb ze uit elkaar getrokken.

Nelson heeft een wondje aan zijn oor en nel en zijn hartje gaat als een gek tekeer. Hij is zijn bench ingevlogen en durft nu ook de huiskamer niet meer in.

Allemaal leuk hoor, oppassen. Maar ja, zo krijgt Nelson er wel erg veel last van. Wat moet ik nu doen?
#2964409
Och jee... Duuk gaat zich een beetje teveel thuis voelen? Of Duuk heeft geen signalen laten zien (of jij hebt ze gemist, niet elke hond is zo duidelijk) dat hij zich toch niet zo op zijn gemak voelt en dit nu dus iets té duidelijk aangeeft. Dit is voor Nelson zijn ontwikkeling in ieder geval niet fijn! Ik kan je op afstand geen tips  geven, misschien dat iemand anders een idee heeft maar dit is wel iets waar je serieus iets mee moet en zo snel mogelijk. Voor Nelson, voor jou maar absoluut ook voor Duuk. Misschien zit er een goede GT bij je in de buurt? Sterkte, niet leuk dit!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2964413
Ik zou Duuk even af laten koelen in de garage en Nelson in de huiskamer rustig laten worden, evt met een paar snoepjes snuffelen.. De rest van de dag even gescheiden houden om hormonen en adrenaline e.d. af te laten vloeien, rust is ook even belangrijk..
Dan in stapjes gaan kijken waar het goed en fout gaat. Is Duuk bezitterig om zijn mand, of vindt hij Nelson zelf niet lief? Gaat het in de tuin wel goed samen? Ik denk dat je zelf het beste kan kijken hoe of wat.. Bleef Duuk niet 2 weken? Dan zou het nu nog om zo'n paar dagen gaan, of niet?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door