Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door renate1985
#2959917
Even voor de duidelijkheid: dit ging om 1 nachtje bij ons slapen. Qua opvoeding zijn wij strenger als mijn ouders.
Reden dat we strenger zijn is omdat hij bij mijn ouders thuis heel wild is en veel bijt.
Hier tot nu toe nog niet omdat hij rust en regelmaat krijgt.
Wat hij verder bij mijn ouders thuis niet mag mag hij hier ook niet.
Het natuurlijk afwachten hoe het de komende dagen gaat want hij is er net 24uur. We proberen hem wat extra dingetjes af te leren, zoals schooien. En dat gaat niet normaal bij meneer, nee hij duikt gewoon ineens vol je bord in. Dat deed hij bij het avondeten bij ons dus ook maar ik had een glas water staan dus meneer kreeg meteen een douche.
Verder krijgt hij zijn eigen eten en gedroogde vleesjes en verder geen dingen die wij eten. Dat krijgt hij thuis wel maar hier niet omdat ik geen geschooi wil hebben. Hoop dat ik het snel af kan leren bij hem voor hij terug gaat.
Wanneer ik merk dat de rust en regelmaat hem rustiger maken geef ik ze ook als advies om boven een eigen plekje voor hem te maken zodat hij echt rust heeft en niet toch steeds mensen om hem heen waardoor hij niet rustig kan slapen.

Dus qua opvoeding zijn wij heel strikt en dulden weinig omdat wij weten hoe hij dan is. Natuurlijk mag hij gewoon lekker kitten zijn maar wel binnen de grenzen.maar van 1 nachtje bij ons slapen is hij niet meteen onhandelbaar  ;)
Door monster
#2959970
[quote="Martine-Tom"]
Dat lijkt met het lastigste punt  :-\
Ik snap het wel hoor, Tom is allergisch voor graan en oma die koekjes voert is dus ook niet handig, maar ja oma is 94 altijd honden gehad, deden het er altijd prima op dus onzin dat Tom dat niet mag...breng ze dat maar eens aan het verstand  :-\
Dus nu neem ik gewoon blokjes kaas mee of boterhamworst ofzo en leg dat ik hapklare brokken naast oma. Ook liever niet hoor, maar krijg het er bij haar toch niet meer uit dus dan maar iets waar ie iig niet ziek van word.


Hier hebben we hetzelfde met oma van 88. Ze geeft nu gelukkig onze gedroogde vleesjes ipv hondenkoekjes, maar zelfs oude Dribbel loopt haar ondersteboven van enthousiasme. Terwijl ze verder heel goed luisteren.
Door arenda
#2960160
Nah, ik heb een staffordachtig iets en die weet donders goed dat wanneer het "baasje" thuis is, dat ie dan niet op de bank mag, dat ie dan niet mag bedelen en dat ie dan rustig moet zijn. En geloof me of niet, zodra mijn husband met de auto de straat in rijdt, hobbelt Dy van de bank en gaat braaf in zijn bench liggen. Maar ook zodra die weer in zijn auto stapt, dan komt ie weer heel snel aanrennen en nestelt zich tegen mij aan. Tja, ik heb liever een vrolijke, doldwaze hond die luistert naar wat ik belangrijk vind, dan eentje die de hele dag maar saai in de bench ligt te snurken en er met moeite uitkomt om te gaan wandelen... Nu hebben we allebei... en Dreamer doet precies hetzelfde, al is die altijd een beetje adhd...
En hebben we daar veel voor moeten doen? Nope, gewoon altijd heel duidelijk, baas thuis, privileges ingetrokken... en dat is gelijk al goed gegaan.
Door Lil
#2960224
arenda schreef: Nah, ik heb een staffordachtig iets en die weet donders goed dat wanneer het "baasje" thuis is, dat ie dan niet op de bank mag, dat ie dan niet mag bedelen en dat ie dan rustig moet zijn. En geloof me of niet, zodra mijn husband met de auto de straat in rijdt, hobbelt Dy van de bank en gaat braaf in zijn bench liggen. Maar ook zodra die weer in zijn auto stapt, dan komt ie weer heel snel aanrennen en nestelt zich tegen mij aan. Tja, ik heb liever een vrolijke, doldwaze hond die luistert naar wat ik belangrijk vind, dan eentje die de hele dag maar saai in de bench ligt te snurken en er met moeite uitkomt om te gaan wandelen... Nu hebben we allebei... en Dreamer doet precies hetzelfde, al is die altijd een beetje adhd...
En hebben we daar veel voor moeten doen? Nope, gewoon altijd heel duidelijk, baas thuis, privileges ingetrokken... en dat is gelijk al goed gegaan.
Deels is dat geluk hebben. Met mijn eerste hond ging dat perfect. Met mijn tweede totaal niet en met mijn derde deels (die probeert wel, maar blijft daar niet mee doorgaan). Dus het ligt denk ik echt aan het individu.
Door K&D
#2960282
Grinnik...wij hebben het andersom. Hier mogen de honden niet op de bank, en niet naar boven, en dat weten logé's heel snel. Thuis mag het wel en ze passen zich moeiteloos weer aan.
Ach ja, daarentegen worden de damesch door opa en oma schandelijk verwend. Niet met lekkers maar met oeverloze aandacht.. Ze joelen al zodra het autoportier aan de overkant op de parkeerplaats dichtslaat.  :P
Door renate1985
#2961436
We merken heel veel verschil met hier en bij mijn ouders.
Hier heeft hij geregeld rust en wanneer we thuis zijn mogen de honden en Ginger om en om in de woonkamer.
Op het moment dat Ginger in de woonkamer is krijgt hij ook 100% aandacht. We spelen dan met hem, kroelen met hem en hij word lekker verwent.
Gevolg: hij heeft nog steeds niet gebeten! Bij mijn ouders thuis bijt hij heel veel, ik denk zelf dat dat over vermoeidheid is omdat er altijd iemand thuis is en hij nooit even echt alleen is voor rust.

Wanneer wij aan het eten zijn gaat hij nu netjes naast ons zitten of zelf spelen. Hij probeert niet meer dingen van het bord te stelen en hij schooit niet meer zo erg als hij deed.

Kort om: ik denk dat mijn ouders hun katje niet meer terug herkennen qua gedrag als hij weer thuis is  :biggrin2:

Deze veranderingen zijn binnen een week. Puur door rust, regelmaat en consequent zijn. Nu hopen dat ( vooral mijn vader)  hun dit door zetten, dan hebben ze een heerlijke kitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door