Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door _Sandra_
#2960061
K9 zit er idd goed uit, maar wat val je van die prijs stijl achterover. Als je het aangemaakt hebt met water kost het € 8,33 per kilo. *slik*
En dan berekenen ze met een 3,6 kilozak dat er 144 dagporties in zitten voor een hond van 5 kilo, maar dan eten ze maar 100 gram per dag. Hier dus 225 gram per dag voor beide.

Dat standaard 2 % voor een hond, zeker voor een kleine, slaat op weinig heb ik het idee.
Door Martine-Tom
#2960173
san :) schreef: Ik geef 80 gr per hond en normaal krijgen ze tegen de 400 gr barf.
Dan heb je wel mazzel, de meesten moeten fiks meer voeren dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik geloof dat ik 3 keer nodig had van wat geadviseerd werd...het is super spul hoor maar wel mega duur vond ik.
Door Nadia
#2960187
darf eco, bandit, haaksbarf en tinlo vind ik wel oké!
naturis vind ik ook niet heel slecht.
Door _Sandra_
#2961673
K9 geeft aan dat 100 mg voer met water aanlengen 1 kilo wordt. Dus heb je voor 400 gram voer de 40 gram nodig.

Ik heb nu maar Smolke graanvrij gekocht. Zoek ik later wel naar een goed alternatief. Iets dat niet in de koelkast hoeft zou ideaal zijn.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2961675
_Sandra_ schreef: K9 geeft aan dat 100 mg voer met water aanlengen 1 kilo wordt. Dus heb je voor 400 gram voer de 40 gram nodig.

Ik heb nu maar Smolke graanvrij gekocht. Zoek ik later wel naar een goed alternatief. Iets dat niet in de koelkast hoeft zou ideaal zijn.
100 gram k9 is vergelijkbaar met 400 gram vers.
Dat zegt k9 en is ook mijn ervaring.
Na het hapje k9 had B echter nog wel kauwbehoefte dus ik had wat gedroogde snacks mee waar ze na de maaltijd er 1 van kreeg zodat ze wat te kauwen had nog.
Als honden KVV gewend zijn zal dat minder spelen vermoed ik.
Door Elvira
#2961842
een vriendin van me heeft een tijdje geleden K9 aan een klein hondje gegeven. Ze moest veel meer geven dan er aangegeven stond (als ik het me goed herinner zowat het dubbele). Dan wordt het wel goud eten voor de hond. Ik neem altijd eten mee en als ik niet genoeg kan opslaan, koop ik ter plaatse. Voor een grote hond is dit niet te doen financieel.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2961845
De aangegeven hoeveelheid op de verpakking van k9 gaat uit van 1% dus als je 2% voert is dat inderdaad het dubbele  ;)
Door M@rina
#2961965
De eigenaar van het vakantiehuis waar we naar toe gaan heeft voor het voer van de poppeloppies een tafelmodel vriezer neer gezet, ikke is blij, geen gedoe met ander voer.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2962607
MarijeEnBoomer schreef: 100 gram k9 is vergelijkbaar met 400 gram vers.
Dat zegt k9 en is ook mijn ervaring.
Na het hapje k9 had B echter nog wel kauwbehoefte dus ik had wat gedroogde snacks mee waar ze na de maaltijd er 1 van kreeg zodat ze wat te kauwen had nog.
Als honden KVV gewend zijn zal dat minder spelen vermoed ik.
100 gram gedroogd bedoel je toch?

staat er zo leuk bij vanaf 99 cent per portie  ;D Kom ik ongeveer op een 9 a 10 euro per portie .....Of ik reken iets niet goed uit.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2962613
Kaio schreef: 100 gram gedroogd bedoel je toch?

staat er zo leuk bij vanaf 99 cent per portie  ;D Kom ik ongeveer op een 9 a 10 euro per portie .....Of ik reken iets niet goed uit.
Ja 100 gram K9 zo uit het pakje is 400 gram vers vlees.
Ik doe er zelf geen water bij dat drinkt B als ze klaar is met eten.
Voor grote honden is het best prijzig maar dat is in sommige vakantie landen ook zo als je vers moet kopen bij de super  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2962678
ja ik kom zo toch op 10 euro uit ja.
Maar de lams variant, is dat smaakje lam of zit er uitsluitend lam in? Ook de botten?
Dat is mij niet direct duidelijk.

Denk als ik er geen water bij doen er iemand heel kwaad wordt, wat is dat alles??????  :biggrin2:
Door san :)
#2963202
Martine-Tom schreef: Dan heb je wel mazzel, de meesten moeten fiks meer voeren dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik geloof dat ik 3 keer nodig had van wat geadviseerd werd...het is super spul hoor maar wel mega duur vond ik.
ik kijk niet naar de verpakking maar inderdaad naar 1/4 van wat ze normaal krijgen. van KVV kan ik met ong 350 gram af, mijn barf dingen zijn redelijk mager dus zit ik vaak aan de 400 gr. 80 gram droog K9 doen ze t goed op en dan idd regelmatig ff een nekje
Door Juul
#2963635
MarijeEnBoomer schreef: 100 gram k9 is vergelijkbaar met 400 gram vers.
Dat zegt k9 en is ook mijn ervaring.
Na het hapje k9 had B echter nog wel kauwbehoefte dus ik had wat gedroogde snacks mee waar ze na de maaltijd er 1 van kreeg zodat ze wat te kauwen had nog.
Als honden KVV gewend zijn zal dat minder spelen vermoed ik.
Deze hoeveelheid klopt. x 4 doen en dan heb je de hoeveelheid barf. Bij mij krijgen ze er ook altijd wat extra's bij. Ik vind het zelf anders zo'n sneu beetje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door