Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2957303
Maci (klinkt als Matzi) is ook hongaars  :)

Meestal komt hier de naam uiteindelijk uit de lucht vallen, Fozzy heeft zijn naam gekregen toen we onderweg naar huis besloten dat hij het werd en na weken namen verzinnen kwam er spontaan deze naam op, en paste perfect.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 12 jul 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2957319
Proficiat! Best benieuwd waar ze vandaan komt dan?

Ik vind het altijd belangrijk dat de naam heel anders klinkt als de andere namen van de honden die er al zijn. Hoewel Falco het eerste jaar vond dat hij ook Epke heette want = koekje.

En die hongaarse namen, er zijn er maar weinig die echt lekker bekken voor ons. (en niet al compleet uitgekauwt zijn door vizsla minnend nederlad)
#2957372
Toen Teun kwam en nog naamloos was, hadden manlief en ik ieder en andere naam in gedachten. Manlief wilde Moos, ik wilde Teun. Had ik mijn zinnen op gezet en ben het frutsel vanaf dat moment zo gaan noemen. Toen we met 5 weken gingen kijken zei manlief:"Ja, het is wel een Teun".
Case closed :naughty:
#2957684
Juul schreef: Proficiat! Best benieuwd waar ze vandaan komt dan?
De kennel naam zal je waarschijnlijk niks zeggen; Alcsi.
De fokker is ver in de 70 en woont een goede 100km voorbij Budapest. Heeft geen email laat staan een website.
Contact loopt allemaal via de reu eigenaar.
smulpaap schreef: Ken je deze ? Daar staat heel veel op

http://www.doggy.net/namen/index.htm
Ken ik niet. Morgen even kijken. Thanks!
Gebruikersavatar
Door Berna
#2974062
We zijn er uit! Haar naam wordt Tinka.
Haar stamboom naam moest met een K beginnen. Dus we bedachten dat Katinka leuk zou zijn en dan als roepnaam Tinka.
Maar communiceren met mensen wiens taal je niet spreekt is lastig. Als het goed is komt Katinka op haar stamboom. Maar zeker weet ik het niet.
1, 2 & 3 augustus zijn we bij de fokker in zuid hongarije geweest. Pups waren toen 7 weken oud. Wat fotos gemaakt -die zal ik nog plaatsen- en pups geknuffelt. En een flink deel van de familie van onze pup ontmoet  ;D

Dat vlees niks nieuws is, maar heel ouderwets, werd ons daar weer duidelijk. Hoewel ze geen geblanceerd barfmenu krijgen, krijgen ze igg geen brokken. De fokkers (ver in de 70) zette een grote trog neer. Deze werd gevuld met 'gemixtse fleisch u gemüse'. Gisteravond kreeg ik nog bericht van de fokker. Waar ze ons op het hart drukte om onze pup vlees te voeren. Ze waren gek op kippekop en kippepoot met rijst  ;) Heel gebalanceerd klonk het niet, maar ik kan het zeer waarderen dat ze de pups op vlees heeft afgespeent, zei het op zn Hongaars.
De pups zijn maandag geent en gechipt. Morgen komt onze Tinka ri. NL.

AFTELLEN!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door