Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#2957067
hannabelgje schreef: Op het moment dat ik ze heb. Ik laat ze gewoon los in de ren en dan zoeken ze het zelf wel uit. Ik check ' s avonds wel of ze ergens slapen waar ik dat handig vind.
Oh zo. Heb je zo'n braaf ras?

Maar goed, ik heb niet echt een ren. Bij mij hebben ze 20 m2 tuin en een nachthokje en een schuilplaats.
#2957071
Ik heb voornamelijk zijdehoenders. Maar in jouw geval zou ik ze opsluiten in het nachthok. Morgenvroeg saampjes loslaten en goed in de gaten houden dat ze niet op stap gaan in het stuk tuin van de spikkels.
#2957072
Ik had ze opgehokt met de deur open. Kunnen ze vluchen als Pep morgenochtend een ochtendhumeur blijkt te hebben  :biggrin2:

Ze zijn leuheuk  :biggrin2:

Toch een haan  ::) als je dan sraks een nest fokt kun je in ieder geval geen haan meer aanhouden  ::) hopelijk is het een stil haantje, die heb ik hier nu ook, en als die kraait is het best zachtjes, zeker in vergelijk met die brammeneren.
Gebruikersavatar
Door kira
#2957075
Ik zet ze er ook altijd gewoon bij. Er zijn genoeg plekken om onder of op of in de kruipen, ik strooi wat vaker beetjes voer en kijk in de avond of ze een slaapplek vinden die handig is.

Ik zou het haantje direct in de avonden en nachten apart zetten niet pas als hij al kukeld. Doe je het direct weet hij niet beter. Mijn laatste haan ging binnen gewoon harder kukelen ook midden in de nacht. Ik heb ook stille hanen gehad althans met beschaafde stem dus wie weet is die van jullie ook te handhaven.
Door K&D
#2957079
Leuk! Kippetjes zijn best slim, en als je het haantje wat te doen geeft in het hok als ie wakker wordt, dan heeft ie minder tijd om te kukelen. Eten verstoppen en zo, dat leidt wat af 's ochtends.
Door Lizzy
#2957083
De gemiddelde Red haan gedraagt zich best netjes. Maar ja goed, als deze dat niet doet en ik krijg hem niet herplaatst, dan zal hij helaas eindigen als hondenhap :'(

Dat wist ik dus niet, dat je ze direct al apart moest zetten... We kunnen natuurlijk ook dit nachthok licht-vrij maken! In de hoop dat ie niet zo vroeg begint te kukelen....

In de tuin bij de spikkels kunnen ze niet, dat is wel afgezet. Ze hebben hun eigen tuin, zeg maar.
Door Lizzy
#2957088
Angelique schreef: Mocht die zich niet gedragen en ik ben op dat moment haanloos of al verhuisd, dan kun je 'm hier wel plaatsen  :) ruimte genoeg, wijven genoeg.
Je bent een schat, dank je :-*
Door Lizzy
#2957214
Het zootje is nu 3 maanden oud, ze zijn van rond de Pasen.

Ze hebben de nacht uitstekend doorstaan. We hebben ze op stok gezet en zo zaten ze vanmorgen nog :biggrin2:

En nu zijn ze buiten. Ze snappen er allemaal niks van, maar ze zijn reuze nieuwsgierig! We moesten ze wel een beetje assisteren vanmorgen, met naar buiten gaan. Je zag ze echt denken "is er nog een wereld buiten dit hok, nee toch zeker?".

Afbeelding

Afbeelding

Pep is broeds ::). Ze is even een rondje wezen lopen vanmorgen en gauw terug op honk gegaan. Tot dusver doet ze de kleintjes niks. Je ziet haar wel denken "f*ck, intruders!".
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben net weer even wezen kijken en ze lopen al weer iets verder van "de basis" (het hok).
Gebruikersavatar
Door kiara
#2957223
Enne lizzy wist jij dat kipjes dol zijn op barf  :o
:biggrin2:
Gister hier uit de bak van de Berner een stuk kip gejat ja notabene kip !!
Meelwormen doen ze ook een moord voor
Lache hoor ik heb filmpje maar heb geen idee hoevik het erop krijg
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door