Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2951366
Mijn schoonzus heeft een poes van 10 en ze heeft door omstandigheden moeten verhuizen van een huis met een tuin naar een appartement. Ze heeft ook 2 kleine kindjes en het komt erop neer dat dit voor de poes gewoon niet werkt. De kindjes zijn druk, het beestje kan zich niet goed terugtrekken en kan ineens niet meer naar buiten. Mijn zus en m'n moeder willen dit poesje graag in huis nemen. Ze hebben een achtertuin in een rustige buurt met lekker veel groen. Hebben altijd katten gehad thuis maar dan van jongs af aan die waren meer buiten als binnen. Bij ons in de buurt heeft niemand z'n tuin afgezet de katten lopen gewoon vrij door de buurt. Nu vraag ik me af hoe je zoiets het beste kan aanpakken? Met de jongere katjes gebruikten we eerst altijd een kattentuigje om ze zo rustig aan de buurt te laten wennen en uiteindelijk kende ze de buurt en liepen nooit weg. Kan je dit ook doen met een oudere kat?
Door Martine-Tom
#2951380
Als ze willen kan je natuurlijk de tuin afzetten. Als ze dat niet willen zou ik haar minimaal 4 weken binnen houden (of aangelijnd buiten), tot ze goed gewend is, de ene heeft dat ook sneller dan de andere kat. En daarna zou ze los naar buiten moeten kunnen.
Ik ga er vanuit dat poes al gechipt is, anders dat wel even doen, als ze vermist raakt is dat wel zo fijn ;)

Overigens ben ik ook de enige in de wijde omtrek met een afgezette tuin...levert aardig wat commentaar op maar gelukkig heb ik een brede rug :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2952162
Dankjewel voor jullie reacties :)

We gaan haar eerst rustig laten wennen aan het huis en als dat goed gaat lekker naar buiten met een tuigje. Mocht het niet goed voelen kan de tuin alsnog afgezet worden maar het zou wel zonde zijn want de buurt is echt een paradijs voor katten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door