Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2952159
Ligt er aan waar je woont want verschillende dierenwinkels doen aan vakantie opvang
Wij hebben nog een baardje maar eigenlijk verdient hij een beter huisje, hij is van mn zoon maar ik verzorg hem zo goed en zo kwaad als het gaat.
#2953078
we gaan krekels kopen,en zo als gelezen hier moeten die eerst gevoerd worden.
vraag dus... wat eten krekels? en hoe kan ik ze wat vriendelijker huisvesten dan in zo`n plastic bakje? oja en water geven met een nat sponsje of hebben ze aan het voer genoeg vocht?

krekels gaan trouwens wél in de garage logeren na het horen van zeer gefrustreerde verhalen over slapeloze nachten  ;D
#2953088
Groenvoer en fruit. Een blaadje sla, paardebloemblad of een stuk sinaasappel wordt gebruikt om de krekels te voorzien van voldoende water.
Sommigen geven ook kattenbrokken en droog visvoer maar daar ben ik niet zo'n voorstander van. Gedroogd visvoer vinden ze wel super lekker.


Haha in de garage is wel een goed plan, ze maken nogal veel herrie. :biggrin2:

Nog een tip: neem een curver doos die een kleine opening heeft, zodat je niet de hele deksel eraf hoeft te halen. Ontsnapte krekels die op onmogelijke plaatsen gaan zitten, 2 hysterische honden die het reuze interessant vinden, 2 lachende kinderen, een hoop lawaai s nachts.. afijn, dat word een gezellige boel. :biggrin2: :biggrin2:
#2953128
Tuinturf en potgrond voldoen prima.  :)



wij hebben ooit eens per ongeluk de bak met krekels omgegooid... de meeste weer gevangen, maar 1 etter hield zich schuil achter de tv en een plint. Picture this: 1 hysterische hond, 1 hysterich vriendje die overal krekels hoorde, 1 vriendinnetje die over de grond rolde van het lachen en s nachts ging de etter zn vriendjes roepen en door het huis hupsen. OMG.. echt neem een curver box die in delen open kan, een lange pincet om een etter eruit te vissen en dan snel weer klepje dicht. Succes!!!
Na een week hoorden we hem niet meer, ik denk dat Max heeft geholpen hem zn mond te snoeren.
#2953129
Een oplossing voor ontsnapte krekels: bordje met meel. Daar gaan ze van dood.

Als ik krekels kweek maak ik een mix van kattenbrok, konijnenbiks en karper voer. Dit geef ik naast het versvoer.

*oh ja.  Een doorgesneden aardappel bij de krekels is ook een aanrader. Die vreten ze zo op. En wat ik ook wel eens deed om ze te vangen: een lege rol van het huishoudpapier en daar deed ik een doorgesneden aardappel in. Dus met de gesneden kant aan een kant in de rol steken/duwen. Dan kroop de ontsnapte krekel via de lege rol naar de aardappel en dan kon ik hem makkelijk vangen.
Laatst gewijzigd door Mandarijn op za 05 jul 2014, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2953223
pfff het voordeel van het wonen in een durp is dat ze echt alles niet hebben wat ik nodig heb he  >:(
nu maar de krekels bij de petsplace besteld....had eigenlijk vrijdag gemoeten mevrouw! ja eh sorry dit is even nieuw voor me en je moet ergens beginnen toch?  ::)
nou ja voor deze éne keer.....vaak komt er een extra doosje krekels mee en dan zouden ze me bellen...dank u dank u :P

dus woensdag komt er gezellig een krekel clubje in de garage wonen :D
#2953358
Oooh Baardjes zijn zooo leuk,wij hebben ze ook gehad.
Nu willen wij ze wel weer,maar eerst het terrarium goed in orde maken.

Nu hebben we een Tokeh Gecko,Basilisk Plumifrons en een Leacmantus Longipes in het terrarium :biggrin2:

Bij ons zijn ook eens krekels ontsnapt,de meeste gevangen,maar eentje is in de kachelpijp gekropen.
Ehhm ooit weleens een krekel gehoord midden in de nacht die in de kachelpijp zit :-[ :-[

De buuf dacht dat er een kanariepietje in haar kachel zat ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hierna hadden we altijd een pot koffiemelkpoeder in huis :biggrin2: :biggrin2:
Laatst gewijzigd door judith1967 op za 05 jul 2014, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#2954742
Afbeelding

meneer heeft genoten van zijn badje! even was het vreemd en tilde hij zijn buik hoog op ;D
maar het warme water was toch te lekker om te weerstaan en eenmaal door lieten we het niveau wat verhogen en begon hij wat te zwemmen. hij kon op de steen en dat deed hij maar 1 x.hij was niet gestressd.
we gaven hem wat meelwormen in het water in die gingen met smaak naar binnen.
na een kwartiertje vond ik het welletjes voor een eerste keer(hij gaat op school nooit in bad)
en afgedroogd met een theedoek.ook dit vond hij heerlijk ;D oogjes dicht en kriebelen maar!
eenmaal in zijn hok begon hij flink te eten en nu slaapt hij  :-*

ik geloof dat ik hem haast leuker vind dan de kinderen :biggrin2:
#2954747
Wat een heerlijke foto. En dat met de buik omhoog deed mijn mannetje ook de eerste keer. Het vrouwtje vond het direct een succes. Nu genieten ze hier allebei van een badje. En daarna gaan die van mij ook eten. Het bad heeft ook een positief effect om het darmstelsel bij mijn baardjes.
#2954925
Roef & Hidde schreef: baardje heeft vanmiddag ook voor een riekende verrassing gezorgd  :biggrin2:
maakt niet uit,de bak wordt morgen toch verschoont.

hoe vaak mag een agaam eigenlijk in bad? en de temp? ik had het bad nu rond de 32 graden.
Ik doe ze 1 à 2 x per week in bad. De andere dagen worden ze besproeid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door