Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2978071
Irta schreef: Maar niet iedereen is zo actief op internet als het over honden gaat natuurlijk ;) Heel veel mensen hebben ook nog een wat "ouderwetser" idee van een hond hebben. Voor ik zelf aan een hond begon had ik ook echt geen idee hoor, van niks. Terwijl wij vroeger zelf altijd honden hebben gehad. Die moesten maar zien dat ze hun kont redde, aandacht kregen ze hoofdzakelijk van ons, de kinderen. Iets aanleren had mijn vader nog nooit van gehoord. Nou heb ik inmiddels behoorlijk wat bijgeleerd, maar mijn broers bv (die honden ook leuk vinden maar niet op zo'n "overdreven" manier als ik :biggrin2: ) zouden over dergelijke dingen ook veel makkelijker denken dan ik (of jullie). Is dat dan meteen kwade opzet? Nee, absoluut niet, gewoon een verschil van inzicht.
Maar is dat verschil van inzicht dan een goed excuus om zo'n pupje 40 uur per week alleen te laten? Is een ieder die een hond neemt, dan opeens niet meer verplicht om aan basisbehoeften te voldoen "omdat ie er een andere kijk op heeft". Ik vind dat een beetje rare redenatie.

Ik ben het met je eens dat de manier waarop je met je buren in gesprek gaat, maakt of het effect gaat hebben of niet. Informatie verstrekken, een aardig praatje houden enz maakt de kans dat ze naar je luisteren en gaan nadenken veel groter. De hond moet uiteindelijk ophouden met piepen omdat hij zich beter voelt, niet omdat de buurvrouw zeurde en hij dus een balfband om heeft gekregen of zoiets. Dat deel ben ik helemaal met je eens!
Gebruikersavatar
Door Irta
#2978076
Dat hoor je mij niet zeggen en dat bedoel ik ook niet, maar inzicht gaat niemand krijgen door er de politie op af te sturen, dat bedoel ik.
Ik denk echt dat heel veel mensen zich echt niet realiseren dat zoiets onder een basisbehoefte valt. Als je dan instanties in zou schakelen zal het best dat er iets veranderd "omdat de buren zitten te zeiken over die hond" en daar krijgen ze problemen door. Dus oplossing is dan: zorgen dat de buren niet meer "zeiken", ipv wat je graag zou willen bereiken, nml inzicht in het fenomeen hond/pup.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2978087
Oh zo. Nee, dan ben ik het met je eens hoor. De politie of andere dreigmiddelen zal niet helpen. Praten, informeren en helpen zal meer zoden aan de dijk zetten. Mits die mensen wel een soort van willen, want anders is het op alle fronten een hopeloze zaak  :'(
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2978120
Eens dat politie laatste optie is  ;)

Maar dat er iets bij de buren moet gebeuren is in elk geval (meer dan) duidelijk.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2978130
Ik kan zo natuurlijk niet inschatten hoe of wat, ken de buren niet, maar miss is het een idee om ze een goed boek over het opvoeden van pups/honden uit te lenen/te geven? Of het eens hebben over een goede hondenschool in de buurt waar je zelf miss goede ervaring mee hebt of goede verhalen over hebt gehoord?
Door Lil
#2978358
Eh je wilt niet weten hoeveel mensen hier in de buurt van mening zijn dat je een hond hoofdzakelijk buiten dient te houden (tuin/erf of kennel). Ik ben het daar niet mee eens, maar zij vinden dat mijn arme honden in een gevangenis (huis) leven. Diep triest, ze moeten ook nog gekke kunstjes doen. Ze willen graag 114 voor mijn honden Echt ik ken heel veel aso's maar bedenk dat ze dat ook van ons vinden.

Een goed gesprek zijn we allemaal over eens. Maar houd dit neutraal. Vraag eerst hoe of wat en waarom, dan kun je pas gefundeerd praten over hoe het ook kan. Dacht je dat ik luisterde naar de kenners die tegen mij zeggen dat ik mijn honden minimaal 9 uur per dag buiten moet houden? Waarom zouden zij naar mij luisteren dat ze hun honden binnen moeten houden? Wel kunnen we met elkaar praten en wie weet komen we wel vrij gemakkelijk tot het gemeenschappelijke standpunt dat een pup heel langzaam moet leren buiten te zijn. Doel bereikt.

En echt ik keur niet goed wat daar gebeurd. Echt niet mijn ding, maar er zal altijd verschil in inzicht blijven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door