Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2955298
Cindy de Wolf schreef: Dat is een soort van impulse control. Kijk eens op http://www.youtube.com/user/Paws4Fun1 en dan afspeellijsten, zitten hele leuke puppy train dingen tussen waaronder het leren op de mat te blijven. Sam is zo'n keigoede trainer!!! Als het voor jou aan te rijden is zeg ik DOEN.
Waar zit hij dan?
Ik vind de filmpjes echt gaaf!

Nelson is echt een hond die 'aan het werk moet' op puppyniveau. Heeft hij niets te doen wordt hij best lastig. Spelletjes doen vindt hij ook leuk, maar ik kan hem moeilijk oneindig achter balletjes aan laten rennen, ik wil ook aan zijn lijf denken. Puzzelen vind hij niks. Hij is veel te druk met " snoepje, snoepje, SNOEPJE, WAAROM KOMT VERDORIE DAT SNOEPJE NIET?!"
Ik zal vanavond eens een filmpje plaatsen van het voeren. De zelfbeheersing, de gehoorzaamheid en de aandacht voor mij vind ik echt knap voor zo'n jonge hond. En alles met enkel de clicker aangeleerd.
Door Lil
#2955304
Onlang bij een workshop over puzzelen geleerd dat als de hond te druk is om te puzzelen dat je dan zo'n 500 stappen overslaat en het dus veel te moeilijk maakt. Wist ik ook niet. Dacht dat mijn hond tamelijk deed, maar hij (oudje) kon ook druk worden. Bleek ik dus stap 1, stap 2 en vervolgens stap 15 te doen zeg maar. Dus heeeeeeeeel kleine stapjes met puzzelen en niet kijk hier is een puzzel, probeer maar. Schijn je met kinderen ook niet te doen (dat was voor mij een eye-opener, o ja een kind leer je ook wat ze doen moeten en laat je niet aan hun lot over).
#2955317
Hope schreef: Waar zit hij dan?
Ik vind de filmpjes echt gaaf!

Nelson is echt een hond die 'aan het werk moet' op puppyniveau. Heeft hij niets te doen wordt hij best lastig. Spelletjes doen vindt hij ook leuk, maar ik kan hem moeilijk oneindig achter balletjes aan laten rennen, ik wil ook aan zijn lijf denken. Puzzelen vind hij niks. Hij is veel te druk met " snoepje, snoepje, SNOEPJE, WAAROM KOMT VERDORIE DAT SNOEPJE NIET?!"
Ik zal vanavond eens een filmpje plaatsen van het voeren. De zelfbeheersing, de gehoorzaamheid en de aandacht voor mij vind ik echt knap voor zo'n jonge hond. En alles met enkel de clicker aangeleerd.
Sam zit aan de rand van Arnhem. http://www.paws4fun.nl en ook http://www.clickertrainingacademy.nl/wie-zijn-wij/ is van Sam.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2955446
Lil schreef: Onlang bij een workshop over puzzelen geleerd dat als de hond te druk is om te puzzelen dat je dan zo'n 500 stappen overslaat en het dus veel te moeilijk maakt. Wist ik ook niet. Dacht dat mijn hond tamelijk deed, maar hij (oudje) kon ook druk worden. Bleek ik dus stap 1, stap 2 en vervolgens stap 15 te doen zeg maar. Dus heeeeeeeeel kleine stapjes met puzzelen en niet kijk hier is een puzzel, probeer maar. Schijn je met kinderen ook niet te doen (dat was voor mij een eye-opener, o ja een kind leer je ook wat ze doen moeten en laat je niet aan hun lot over).
Ik was begonnen met een doorzichtige beker (zo'n maatbeker van royal canin) op de grond te zetten met iets lekkers eronder. De oplossing van Nelson: vlieg met grote vaart op het bekertje af, grijp het vast en ga er in de tuin mee spelen  ;D
#2955490
op de gehoorzaamheidstraining werd er lekkers onder een pion gelegd en moest de hond zoeken onder welk van de 3 pionnen het lekkers lag. Monty ging er met de pion vandoor. Met de zelfbeheersingsoefening moest je lekkers in een plastic bakje gooien en mocht hij pas na toestemming het lekkers pakken. Monty pakte het bakje en kreeg vanaf dat moment een voerbak. Die liet hij gelukkig wel staan.  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2955710
Dat puzzelen, dat is echt helemaal niks. Nelson gaat er gewoon met de puzzel vandoor.  :biggrin2:
Dit soort oefeningen doet hij dan weer wél echt super. En hij schijnt het ook helemaal leuk te vinden, want hij leert het echt binnen een dag.

Deze oefening heb ik zelf aangeleerd. Hij kon al voor de basiscursus 'zit' en als ik dan de bak neerzette moest hij wachten op een 'toe maar' die dan heel snel volgde. Afgelopen week heb ik deze oefening uitgebouwd. Hij gaat nu in de bench zitten en wacht daar keurig tot ik hem vertel dat hij eruit mag. Grappig is dat Nelson veel beter reageert op handsignalen dan op stem. Dat merk ik eigenlijk bij alles. Zit, liggen, af en blijf, dit soort dingen, hij heeft overal een handsignaal bij nodig en vrijwel nooit mijn stem. Behalve 'kom hier', dan moet ik nog wel eens over het veld heen gillen  :biggrin2:
Je ziet het heel goed bij het 'toe maar' in dit filmpje. De eerste keer zonder handgebaar, de tweede keer mét. En pas bij de tweede keer snapt hij dat het echt het teken is om te eten.
Ik klink heel kortaf, maar doe ik te enthousiast dan doet hij daarin mee en stuitert hij binnen de kortste keren het huis door.  ;D

Laatst gewijzigd door Hope op do 10 jul 2014, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#2956382
Hope schreef: Dat puzzelen, dat is echt helemaal niks. Nelson gaat er gewoon met de puzzel vandoor.  :biggrin2:
Dit soort oefeningen doet hij dan weer wél echt super. En hij schijnt het ook helemaal leuk te vinden, want hij leert het echt binnen een dag.

Deze oefening heb ik zelf aangeleerd. Hij kon al voor de basiscursus 'zit' en als ik dan de bak neerzette moest hij wachten op een 'toe maar' die dan heel snel volgde. Afgelopen week heb ik deze oefening uitgebouwd. Hij gaat nu in de bench zitten en wacht daar keurig tot ik hem vertel dat hij eruit mag. Grappig is dat Nelson veel beter reageert op handsignalen dan op stem. Dat merk ik eigenlijk bij alles. Zit, liggen, af en blijf, dit soort dingen, hij heeft overal een handsignaal bij nodig en vrijwel nooit mijn stem. Behalve 'kom hier', dan moet ik nog wel eens over het veld heen gillen  :biggrin2:
Je ziet het heel goed bij het 'toe maar' in dit filmpje. De eerste keer zonder handgebaar, de tweede keer mét. En pas bij de tweede keer snapt hij dat het echt het teken is om te eten.
Ik klink heel kortaf, maar doe ik te enthousiast dan doet hij daarin mee en stuitert hij binnen de kortste keren het huis door.  ;D
#2956383
Hope schreef: Dat puzzelen, dat is echt helemaal niks. Nelson gaat er gewoon met de puzzel vandoor.  :biggrin2:
Dit soort oefeningen doet hij dan weer wél echt super. En hij schijnt het ook helemaal leuk te vinden, want hij leert het echt binnen een dag.

Deze oefening heb ik zelf aangeleerd. Hij kon al voor de basiscursus 'zit' en als ik dan de bak neerzette moest hij wachten op een 'toe maar' die dan heel snel volgde. Afgelopen week heb ik deze oefening uitgebouwd. Hij gaat nu in de bench zitten en wacht daar keurig tot ik hem vertel dat hij eruit mag. Grappig is dat Nelson veel beter reageert op handsignalen dan op stem. Dat merk ik eigenlijk bij alles. Zit, liggen, af en blijf, dit soort dingen, hij heeft overal een handsignaal bij nodig en vrijwel nooit mijn stem. Behalve 'kom hier', dan moet ik nog wel eens over het veld heen gillen  :biggrin2:
Je ziet het heel goed bij het 'toe maar' in dit filmpje. De eerste keer zonder handgebaar, de tweede keer mét. En pas bij de tweede keer snapt hij dat het echt het teken is om te eten.
Ik klink heel kortaf, maar doe ik te enthousiast dan doet hij daarin mee en stuitert hij binnen de kortste keren het huis door.  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door