Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2946110
Ik zou heel graag het een en ander willen uitzoeken wat betreft mijn auto verzekering en dan met name hoe het zit met vandalisme schade en je op bouw van no-claim
Is er hier iemand die daar verstand van heeft?
Bellen naar de maatschappij heeft geen zin al geprobeerd word er niks wijzer van
Is ook nogal ingewikkeld verhaal
#2946141
Ja daar gaat het nou juist om
Mijn schadevrije jaren waten het hoogste wat je kon hebben en ook nog trede 17 meen ik even uit mijn hoofd
Maar nou is mijn landrover all risk verzekerd al vanaf het begin dat ik hem heb
Heeft 2 keer vandalisme schade opgelopen bijna 10.000 € schade bij elkaar ( de auto is de erste keer bij de dealer gemaakt en daarna volledig gerestaureerd en getaxeerd)
Bij de tweede keer was het nog erger ( was dus na de taxatie ) nu staat hij weer binnen om dus weer opnieuw gerestaureerd te worden en ook weer getaxeerd
Maar nou komt de maar: nu heb ik zaterdag een andere auto gekocht ( landrover is nog lang niet klaar)
Die auto door gefaxt naar mijn huidige verzekering , krijg ik vandaag een mail dat hij eerste instantie niet was verzekerd moest eerst goed gekeurd worden door de maatschappij vanwege de schades, even later wel een mail dat het goed gekeurd was.
Maar dot kan toch niet omdat een ander niet met zijn tengels van mijn auto kan afblijven word ik drie dubbel gestraft ( premie omhoog, schades , en bijna niet geaccepteerd voor de huidige auto)
Ik ben hier best boos over en zeer teleurgesteld, ik heb nog nooit in 25 jaar tijd ook maar 1 schade zelf veroorzaakt en dan word je zo behandeld.
Ik ben dus benieuwt of er überhaupt iets bestaat ( net als bv medische tucht college) of zoiets er ook is voor verzekeringen.
Als jezelf schades veroorzaakt en dan in je premie omhoog gaat okee maar hier kan ik niks aan doen

Beetje lang verhaal maar dan word het misschien door iemand begrepen die er misschien wat meer verstand van heeft
#2946820
kiara schreef: Ik zou heel graag het een en ander willen uitzoeken wat betreft mijn auto verzekering en dan met name hoe het zit met vandalisme schade en je op bouw van no-claim
Is er hier iemand die daar verstand van heeft?
Bellen naar de maatschappij heeft geen zin al geprobeerd word er niks wijzer van
Is ook nogal ingewikkeld verhaal
Meld!
Doe maar pbtje; ik werk in die branche

Suzanne
#2947044
Ook voor anderen interessant wellicht.

Ik snap de frustratie en het voelt heel oneerlijk. Maar, als er een schade wordt geclaimd op de verzekering die niet op een andere persoon of maatschappij kan worden verhaald dan heeft dat een negatief effect op je eigen noclaim-korting. ... let op dat woord.. No claim.. en korting ;-)  Je krijgt dus korting als je niet claimt.. in Jip en Janneke ;-)

Vroeger bestond er zoiets als "no blaim-no claim" .. dus als je er zelf echt niets aan kon doen viel je niet terug in korting, maar dat is (grotendeels) achterhaald.

Hoe vervelend ook voor diegene die ermee te maken heeft... ook dit soort schades zijn van invloed op de b/m-trede en daarmee het kortingspercentage. Ik snap dat het on-eerlijk overkomt maar ja.... zo is het, heel basic; je hebt een schade geclaimd (en voor zo? schadebedrag kun je niet anders) en omdat die niet verhaald kan worden op een dader/andere maatschappij... val je terug. Lullig maar wel correct (helaas).

Dit geldt ook als je wordt aangereden door een ander die doorrijdt (en waarvan je dus niet weet wie het is). Soms kan dan op het waarborgfonds worden verhaald, maar niet altijd.

Suzanne
kiara schreef: Ja daar gaat het nou juist om
Mijn schadevrije jaren waten het hoogste wat je kon hebben en ook nog trede 17 meen ik even uit mijn hoofd
Maar nou is mijn landrover all risk verzekerd al vanaf het begin dat ik hem heb
Heeft 2 keer vandalisme schade opgelopen bijna 10.000 € schade bij elkaar ( de auto is de erste keer bij de dealer gemaakt en daarna volledig gerestaureerd en getaxeerd)
Bij de tweede keer was het nog erger ( was dus na de taxatie ) nu staat hij weer binnen om dus weer opnieuw gerestaureerd te worden en ook weer getaxeerd
Maar nou komt de maar: nu heb ik zaterdag een andere auto gekocht ( landrover is nog lang niet klaar)
Die auto door gefaxt naar mijn huidige verzekering , krijg ik vandaag een mail dat hij eerste instantie niet was verzekerd moest eerst goed gekeurd worden door de maatschappij vanwege de schades, even later wel een mail dat het goed gekeurd was.
Maar dot kan toch niet omdat een ander niet met zijn tengels van mijn auto kan afblijven word ik drie dubbel gestraft ( premie omhoog, schades , en bijna niet geaccepteerd voor de huidige auto)
Ik ben hier best boos over en zeer teleurgesteld, ik heb nog nooit in 25 jaar tijd ook maar 1 schade zelf veroorzaakt en dan word je zo behandeld.
Ik ben dus benieuwt of er überhaupt iets bestaat ( net als bv medische tucht college) of zoiets er ook is voor verzekeringen.
Als jezelf schades veroorzaakt en dan in je premie omhoog gaat okee maar hier kan ik niks aan doen

Beetje lang verhaal maar dan word het misschien door iemand begrepen die er misschien wat meer verstand van heeft
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door