Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2944909
Ik loop een beetje te denken om een nieuwe telefoon te kopen. Mijn oude vertrouwde Nokia doet het nog prima hoor, maar wat ik echt mis op dat ding is een camera. Loop ik in het bos, springt mijn minismurfje in de sloot, komt boven (helemaal zwart van de smurrie) met een grote kledder kroos op haar snuitje. Ja, en dan sta ik daar met mijn

Afbeelding

Uit het jaar prik.

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Bovendien is sms'en echt een drama op dat ding. Ik heb gewoon al geen zin meer om (terug) te sms'en als ik er alleen al aan denk.

Dus ik zoek (misschien - ben er nog niet echt over uit) een nieuwe telefoon met goede camera, waar ik goed mee kan sms'en en voor zo weinig mogelijk geld (ik neem er een 3 keer niks abonnement bij met wat belminuten, sms en ik wil internet alleen via wifi dus ik kan geen duur abonnement nemen waarbij ik dan weer zo'n telefoon gratis of bijna gratis krijg). Ideeen?
#2944913
Heb zelf een huawei, vind hem qua prijs-kwaliteit best sterk. Ik wilde persee een dual sim maar die heb jij niet nodig.
Ik heb toen nog getwijfeld over een wiko. Een wat ? Die staan op de duitse amazon. Ook goede recensies en best mooie dingen. Maar goed kwam een huawei actie tegen dus.
#2944914
Wat wil je er voor betalen?
Samsung Core is bijvoorbeeld een leuk toestel voor weinig.. maar ik denk niet dat die camera zo denderend is.
Dan zul je toch naar een Sony xperia Z of Samsung Galaxy 4 (of 3 mini) moetrn kijken.. maar die zijn weer veel duurder.
Vind je 2e hands een optie? De galaxy s3 maakt wel oké foto's en is vast niet zo duur meer.

Anders de Nexus 5 van google of de Moto G van Motorolla
#2944923
als het om de foto's gaat,nokia lumia.zeis lens,gorilla glas voor eventuele driftaanvallen draait op windows.voor de rest is het qua smart vergeleken met de iphone redelijk unsmart maar geen betere qua foto's.batterij ook bagger maar de iphone hangt ook dagelijks aan het infuus.bij serieus geldoverschot wachten tot september dan komt de iphone 6 met saffierglas voor de betere driftbuien
#2944924
Ligt er aan wat je er aan uit wilt geven of wat je mee wilt doen..Ik heb nu weer mijn "oude" Samsung S plus omdat mijn Huawei P6 gesneuveld is..De samsung is wel wat trager maar logisch omdat hij wat ouder is..Maar vond hem fijner dan Huawei omdat camera beter is..Ook al is hij wel nodige trager omdat processor ouder is en langzamer..Ik sla er niet eindeloos foto's op. Ik kan er mee op internet, appe-n, bellen..dus ik red me er mee..Maar ga wel uitkijken naar iets nieuwere versie van Samsung..Gezien prijzen zal het S3mini of zo worden.
#2944926
Ohhwww, het zegt me allemaal niks :-[

Ik wil een leuk plaatje kunnen maken van de honden (hoeft m'n mooie camera niet te vervangen), als ik aan het wandelen ben. Ik wil verder dat de accu het lang doet en voor de rest boeit het me niet want Internetten ga ik er niet mee (ja, op wifi), bellen doe ik nauwelijks en sms'en wil ik dan wel wat vaker doen (maar gut, veel meer dan 2 sms'jes per dag gaan 'm niet worden). Maar verder....? Niks eigenlijk.

Je zou bijna zeggen "waarom koop je niet gewoon een los klein cameraatje?" maar dat wil ik niet want dan loop ik met 2 apparaten. En ik wil makkelijker sms'en.
#2944927
Ik heb een Jiayu. Prima toestel, redelijke foto's (behalve bij weinig licht), zéér aantrekkelijke prijs en gorilla glas. Vertoeft regelmatig in de broekzak samen met een bos sleutels en het wil niet stuk. Nadeel? Komt rechtstreeks uit China. Garantie wordt dus een uitdaging, maar de prijs was dusdanig laag dat ik het risico maar genomen heb.

Aldi heeft ook vaak kekke toestellen. Voordeel? Leuk geprijsd, om de hoek verkrijgbaar en garantie van 3 jaar. Dan doen de meeste anderen je niet na.

Begin niet aan een Samsung Galaxy Young. Veel te weinig geheugen om leuk mee te werken. Zodra je iets meer wilt dan bellen, sms'en en whats'appen loopt het kreng vol en is er weinig tot niets meer mee te beginnen.

Vrouwlief heeft een LG en is daar best tevreden over. Mooi klein modelletje, maar geen gorillaglas, dus een hoesje is essentieel.

Oh ja... en als je denkt dat je een week zonder batterij-oplader kunt... no way. Mijn telefoon moet bij gewoon gebruik toch wel elke twee dagen aan het infuus en als ik heftig tekeer ga dagelijks.

Ga anders eens sneupen bij de BelCompany of zo. Die hebben allerlei soorten en maten.
Tweedehands is leuk als je weet wat je wilt en als je weet wat een toestel kan.

Hier kun je eens kijken wat voor vragen je jezelf moet stellen: klik.
#2944933
Mmmm, op die camera na en het vervelende sms'en voldoet mijn Nokia 100 eigenlijk nog het best :biggrin2:. Je kunt er mee gooien, smijten, een gorilla op laten zitten, doet 2 weken met z'n accu, belt als een tierelier :biggrin2:

Whatsappen ga ik niet doen, ik ga niet op Internet ermee.

He bah. Ik vind het allemaal reuze ingewikkeld :-\. Ik ga je link verder bestuderen Ronald, dank je wel.
#2944936
Tot voor kort had ik ongeveer dezelfde Nokia :biggrin2:  Bijzonder stabiel, batterij gaat een week of 2 mee (voordeel) maar verder flats.
Ik heb sinds april een Sumsing Galaxy Core en ben supertevreden over het geval. Hij kost me zonder internet abo 11 euro per maand. Dat vind ik meer dan genoeg en ik gebruik de vaste telefoon al niet meer. Email en overige zooi is erop gesynchroniseerd en dat is toch handig. Bijna overal is wifi (ook in de Appie) en ik hoef niet in de auto te weetik whatshappen. (is trouwens erg handig hoor, eppen :)

Het enige; foto's die flits behoeven zijn niks. De flitser is bagger. Verder zijn de foto's prima! Ik heb een extra geheugen erin gefrot en daar staan alle foto's op. En via airdroid zitten ze ook zo op m'n pc.
De Huawei is een goed alternatief.
Laatst gewijzigd door K&D op za 21 jun 2014, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#2944938
Ik heb ook een LG, mijn man een Samsung Young. Beiden tevreden van  :biggrin2:
Maken beide best redelijke foto's. Maar is natuurlijk geen vervanging van een camera.
En voor wat die gekost hebben zeker goed. De LG in een aanbieding 120 euro, de Samsung meen ik rond de 90 euro.

Voor iemand die veel met een smartphone wil doen zijn die beiden waarschijnlijk niet goed.

Maar voor ons was 1e eis een dual-sim, en dan moet dat ding gewoon bellen, af en toe sms-en, wij gaan er ook niet mee op internet, hooguit via de wifi een keer de mail ophalen, en dat doen ze beiden gewoon goed genoeg.

Ik wil er ook geen duur abbo bij omdat we veel over de grens gaan, en net die kosten naar het "buitenland" daar toch nooit inzitten  :)
#2944955
Ik heb een Nokia lumia 800. Gaat nu zijn 3e jaar in. Ben er best tevreden over, zo ook over de camera. Ik kan je wel wat random foto's sturen die ik gemaakt heb ermee. Whats app vind ik toch wat fijner dan sms. Ik betaal nu voor 500mb, 90 belminuten en onbeperkt sms 15 euro in de maand bij T-Mobile.
Alleen het aantal apps is in verhouding tot een android toestel zoals Samsung wat beperkter maar in mijn geval niet storend. Oke 1 ding wel de app van zooplus gaat dus ook niet. Nokia is een windowsphone, het gros draait op apple of android.

O enneh accu duur dat kan je wel vergeten met de moderne telefoons mag je blij zijn als je de 2 dagen red. Voor nood heb ik tegenwoordig ook een klein powerbankje op zak = een soort reserverbatterij a la penlite formaat die je eraan kan hangen.
#2944960
Ik heb zelf de Samsung Galaxy S 4. Ben fan van Samsung. Deze heeft op de camera aan de achterkant 13 megapixels en een flits. De front-camera heeft 2.1 megapixels en geen filter. Verder zit er een videocamera op van 1080 pixels.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door